Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af firmabil

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man starter sit eget firma hvilken bil skal man så købe.

Jeg kan ikke privat låne til en bil.

Skal man købe en firma bil på gule hvide eller papegøjeplader, og hvad vil det fx. kopste i kr. hvis jeg skal køre i bilen privat

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke kan låne til en bil privat, hvordan skulle du så kunne i dit firma? Medmindre du starter et ApS,

Hvis du søger på firmabil på Google, kommer der masser af sider frem. Så det skal du da næsten have lov til at klare selv!

 

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har talt med en bil handler som siger at hvis man har et firma og et cvr nr kan man købe en firmabil uanset en private situation

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

bokaj38:

Jeg har talt med en bil handler som siger at hvis man har et firma og et cvr nr kan man købe en firmabil uanset en private situation

Nu er bilhandlere nok ikke eksperter i lånerådgivning, dertil skal du nok snakke med din bank eller hvem du nu ønsker at låne til købet af.

Hvis det er et personligt ejet firma (dvs. enkeltmandsvirksomhed eller I/S), så tager et lån udgangspunkt i din private situation+firmaets situation. Derfor er din private situation ikke nødvendigvis ligegyldig.

Men prøv at høre med din bank / leasingbureau, de kan give dig et helt konkret svar i forhold til den bil / pris du har set på.

Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske i Amagerbanken, alle andre steder kigger man på firmaets økonomi, for at vurdere om det er sandsynligt at virksomheden vil være istand til at tilbagebetale lånet.

Ofte vil det faktisk være lettere at få et lån som privatperson end som virksomhed.

Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 det er vel lidt svært at se på en enkeltfirmas økonomi inden det overhovedet er startet

Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan klare dig uden bagsæde i bilen, ville jeg helt klart gå efter gule- eller papgegøjeplader.

 

En gulplade bil kan du kun bruge til erhvervsmæssig kørsel men skal ikke betale skat af den. Hvis du også ønsker at bruge bilen til privatkørsel, skal du have den på papegøjeplader så den også kan bruges privat, men så skal der betale skat.

Du kan læse om beskatning af fri bil her:  http://www.businessdanmark.dk/Lon-skat-og-bil/Skat/Fri-bil/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb en gammel øse privat..og få så kørsel betalt efter statens takster med 3,67 pr. km

samt momsfradrag på driften på gulpladebilen.

Beskatning af fri bil er næppe relevant, idet mindsteværdien er 160 k og så 25% heraf

til beskatning.

 

MvH

Peter

 

 

Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest hvilken tybe bil skal du bruge og har behov for. Det meget vigtigt at finde ud af.

Mange synes det skal være smart og stort og man kan nemt blive lokket af alle de gode leasing tilbud der bliver kastet i hovdet på folk lad være.

Min første firma bil var min privat bil jeg omregistreret til firmaets navn og altså ik noget med at momsen var trukket fra eller noget så den måtte bruges privat.

og så kan man få en lille computerboks til at sætte i bilen som du bare skal fortælle om det er privat eller firma kørsel som så printer en lille bon ud lige klar til din revisor

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Rasmussen:
Måske i Amagerbanken, alle andre steder kigger man på firmaets økonomi, for at vurdere om det er sandsynligt at virksomheden vil være istand til at tilbagebetale lånet.

Ha Ha - nej det er nok ikke det de gør / gjorde :) 

Til trådstarter vil jeg spørge om du har brug for en bil til dit job og hvis ja, har du overvejet leasing?

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)