Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina..passer prisen ?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi er ved at undersøge priser på hvad det vil koste at importere nogle varer hjem fra Kina.

Jeg var inde og tjekke priserne ved TNT. Kan det passe prisen er ca. 28000 kr for transport.

Det drejer sig om 5 kartoner:

1:   62 X 48 X 52 cm.  13,1 kg

2:   82,5 X 37 X 88 cm.  21,8 kg

3:   85 X 43,5 X 48,5 cm.  14 kg

4:   60 X 33,5 X 76,5 cm.  13,1 kg

5:   60 X 36,5 X 50,5 cm.  14 kg

Jeg syntes det lyder helt vildt. Det er også excl. moms og toldpapir.

 

Hilsen Lotte

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bestiller selv hjem fra Kina og har bestilt lidt forskellige ting.

Jeg synes personligt at det er meget svært at finde en pris ved at søge ved fragt firmaerne, jeg prøvede at finde en pris, men den jeg fandt var 110% dyre end den som jeg fik af min leverandør - Så hvis jeg var dig ville jeg bare kontakte din leverandør og høre hvad fragtprisen bliver

Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes du skal kontakte Alpi.

Bruger dem selv. Sidst gav jeg ca. 1400 for en palle på 400 kg.

incl. alt papirarbejde

Du skal en privatbeske så kan du få et nummer.

Mvh.

Kevin

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Stooop!!!

Er det varer der haster og skal med kurer hjem? Er det specielle varer? faregods eller noget i den slags?

Hvis man regner lidt på det har du 0,9 kubikmeter dvs. du ved normal luftfragt bliver afregnet for 150kg x kgpris + fortoldning, levering og moms.

Du gør følgende:

1) Ring til (Blue Water i Billund, Geodis Wilson i Billund eller Vejle og evt. Alpi, Herning

2) Alternativt til DHL, UPS, men glem at bruge de online beregnere, det er pengemaskiner til folk der ikke gider spørge personligt.

2) Oplys de nævnte mål og vægte bedst muligt

3) Få en ALL IN Pris fra Kina til leveret DK fortoldet

4) Hvis du har problemer, så vil jeg gerne hjælpe dig med at benchmarke de tilbud du får

Glem de 28.000, det er fantasi priser

Hvis Søfragt kan bruges kan det gøres endnu billigere, men tager længere tid.

//

Skriv hvis du mangler hjælp

 

 

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 9. Jul 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar.

Syntes også det lød helt hen i vejret. Det er ikke gods der haster, og det er ikke farligt gods.

Det er noget fjernstyret legetøj vi vil prøve at tage nogle forskellige typer hjem af. For at se om det er okay, eller noget bras.

Vil prøve at ringe til bl.a Alpi i morgen. Det er heller ikke så langt væk herfra.

Hilsen Lotte

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Lotte.

Jeg er speditør og kan godt give dig lidt sparring eller direkte hjælp i denne sag.

 

For at kunne en præcis pris på dette skal jeg vide følgende:

 

¤ Skal jeg hvorfra i Kina du skal have varerne hjem  - gerne postnummer ?

¤ Skal vide hvilke betingelser du køber under (FOB eller EX-WORKS)

¤ Hvor meget haster godset ? Du kan få det hjem meget billigere med søfragt, men det tager cirka 35 dage, hvor luftfragt/kurer tager 5 dage.

 

Cirka priser hvis betingelserne er FOB:

Søfragt: Dkk 1300,-

Luftfragt: Dkk 3400,-

 

Har du spørgsmål er du meget velkommen til at ringe, og så kan vi også snakke lidt om hvad du skal være opmærksom på mht fortoldning når godset kommer til DK…

 

Hilsen Sune

ics@forwarder.dk  / Tlf.: 23235786

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør altid få mindst 3 tilbud, det er helt normalt med et spænd på 100% på fragt forespørgsler.

Det hænger sammen med speditørenes forskellige styrker, og der er ingen af dem der er gode til det hele, det ser man på prisen med det samme.

//

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Søfragt så ring til Lars fra Hecksher i Århus og få en pris, pm mig hvis du skal have et direkte nummer.

 

 

Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte,

Jeg repræsentere en større Dansk speditions virksomhed - IRS International.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig inkl alle andre som læser dette.

Hvis du har brug for hjælp til import fra steder rundt om i verden.

Vi har direkte muligheder og kan hjælpe dig med hele planlægningen samt logistikken ned til mindste detalje.

Priser oplyst på dette site skal du se bort fra, det er formentligt listepriser som er skruet helt i vejret. Som flere oplyser kan det bedst svare sig at shoppe lidt inden du beslutter dig. Men det er min/vores primære opgaver.

Vi kigger individuelt på hver enkelt kunde og tilpasser behov så det hænger økonomisk sammen.

Så jeg er sikker på at hvis du stadigvæk har behov for enten omtimering eller tilbud vedrørende dette, skal jeg nok sørge for noget interessant.

Jeg vil meget gerne høre fra dig.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Skulle bruge nogle prøver fra Kina (vejede cirka 4 kilo) som skulle sendes inden kinesisk nytår. UPS som vi har konto hos, ville ikke sende da varen havde ikke nemt-udtagelige batterier. Så vi måtte hurtigt finde nogle i vores netværk der havde konto hos TNT, da vi ikke selv kunne nå at oprette konto hos dem.

Vi brugte TNT til at sende de 4 kilo Economy Express - og har nu fået en regning på Dkk 2500,- !!! Og til trods for at vi pt forhandler om at åbne konto hos dem, nægter de at gøre noget ved denne regning. Dårlig købmandsskab, vil jeg mene.

Så jo, prisen passer nok meget godt for TNT. Og rådet må så desværre nok være, brug ikke TNT hvis du står i en presset situation. Den udnytter de desværre. Sad

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)