Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPR-nummer til at autofetch adresse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Er der nogen der ved om det er muligt at tilføje et felt i sin checkout hvor kunden kan skrive sit cpr-nummer og klikke på en "hent adresse" knap?

 

Er det muligt? Eller er det kun via tlf-nummer det kan lade sig gøre?

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro at du skal købe dig til opslag i CPR registret. Medmindre du er "stor", tror jeg at det er nemmere og billigere at holde sig til telefonnummeret.

Prøv at tjekke dette linkhttp://cpr.dk/cpr/site.aspx?p=76

Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mat

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, da der så vidt jeg ved ikke findes nogen databaser der knytter de informationer sammen.

Men selvom der skulle kunne findes en teknisk løsning, tror jeg du skal passe meget på med at bede om folks personnummer, da mange er bange for at oplyse det.

Der er så vidt jeg ved også nogle rimeligt strenge lovmæssige krav hvis du vil gemme oplysningerne.

 

René Hvid

Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus

Fra Århus
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mat

Man kan godt købe sig adgang til CPR registeret og bruge det der hedder program til program integration, men det er forbeholdt de virksomheder som kan leve op til de sikkerhedskrav der følger med. Og så vidt jeg ved så bliver du vist nok også underlagt kontrol besøg fra myndighederne, for at sikre at du overholder sikkerhedskravene.

Udover man kan forsøge et opslag udfra tlf. nummer, som allerede er blevet nævnt, så er der også en offentlig service hvor du kan søge adresser. Det er en REST webservice som er gratis og offentlig tilgængelig. Det er muligt at den bliver svær at implementerer som en autoudfyldning af dine felter, men den kunne evt. bruges som kontrol af indtastede adresse oplysninger. 

 

Mange hilsner René 

 

René Lund Espensen, AROS IT partner
Aros IT er et konsulent- og softwareudviklingshus.

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Tak for svaret, jeg vil undersøge det med REST webservice!

Venligst, 

Mathias

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)