Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content - SEO

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ved at starte et nyt site, men har ladet mig høre, at man skal ændre noget i sit webhotel for at undgå dublicate content og forbedre sin side SEO-mæssigt?
Jeg mener, at det var noget med siden ikke skulle køre med både www. og uden.

Hvad skal jeg gøre?

Mvh SS

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SS!

Altså duplicate content betyder egentlig, at der står det samme på to forskellige sider.

Det du nævner med og uden www. tror jeg er det, der hedder en 301 Redirect.
- For at forstå det bedre kan du evt. se ">denne film med Thomas Rosenstand.

Håber indlægget kan bruges.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus T. Nicolaisen:
Altså duplicate content betyder egentlig, at der står det samme på to forskellige sider.

Det du nævner med og uden www. tror jeg er det, der hedder en 301 Redirect.

Nej, sådan hænger det ikke helt sammen :)

DC er langt mere komplekst end blot et spørgsmål om at "der står det samme på to sider".

Og 301 redirect er en løsning på nogle typer DC - det er ikke en betegnelse for en anden slags DC.

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel!

Det er da duplicate content, hvis du kopier f.eks. produktinformationer til et produkt fra en anden forhandler, med samme produkt.
- Hvilke betegnelser er der ellers indenfor Duplicate Content, eller som du nævner "DC" :-).

Ang. det med at SS nævner det med, med og uden www. 
Tænkte jeg at det var en 301 Redirect, han har brug for :-).

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus T. Nicolaisen:
Det er da duplicate content, hvis du kopier f.eks. produktinformationer til et produkt fra en anden forhandler, med samme produkt.
- Hvilke betegnelser er der ellers indenfor Duplicate Content, eller som du nævner "DC" :-).

Jeg tror Mikkel prøver at pointere at det er mere nuanceret end blot at lave en 301-redirect i forbindelse med valget mellem et domænet med og uden www. Det løser på ingen mådee alt muligt DC.

Et lille udmærket citat fra wikipedia om DC:

"There are dozens and dozens of reasons that cause duplicate content. Most of them are technical: it's not very often that a human decides to put the same content in two different places without distinguishing the original source"

Læs evt. mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Duplicate_content

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CMS!

Det er heller ikke sådan, at mit indlæg skal forstås.
Grunden til at jeg nævner 301 Redirect, er fordi jeg mener det kunne være en evt. løsning til SS.

Så det du har citeret, har egentlig ikke noget med selve den 301 Redirect at gøreSkype-Wink.
- Det har mere noget med at gøre hvad selve DC er.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

SS:

Hej Aminoer,

Jeg er ved at starte et nyt site, men har ladet mig høre, at man skal ændre noget i sit webhotel for at undgå dublicate content og forbedre sin side SEO-mæssigt?
Jeg mener, at det var noget med siden ikke skulle køre med både www. og uden.

Hvad skal jeg gøre?

Mvh SS

Hej SS,

Først og fremmest ville jeg, hvis jeg var dig, først og fremmest finde ud af hvorvidt du vil have din hjemmeside til at starte med eller uden www. Personligt har jeg valgt med www, da hovedparten af mine kunder er private, og de, tror jeg, bedre kan forholde sig til at internetadresser skal starte med www., kald mig bare gammeldags.

Efterfølgende ville jeg sørge for at få min webhotel-udbyder til at lave en url-forward fra den ikke ønskede url-adresse til den ønskede url-adresse.

Eksempel:

Du har eksempelvis domænet tjulahop.dk, men når du skriver netadressen ind i browserfeltet, kan din hjemmeside så komme frem både som tjulahop.dk og som www.tjulahop.dk, afhængig af om du skriver adressen ind i søgefeltet med eller uden www i din browser, så de hits du får på din hjemmeside vil så blive fordelt på 2 forskellige url-adresser, med eller uden www. Ved at få lavet en url-forward fra den ikke ønskede url-adresse til den ønskede url-adresse, bevirker det at du får samlet alle besøgene/hitsene til den ene url-adresse, som så bevirker en lille smule bedre 'ranking' i søgemaskinerne på den ene url-adresse, fremfor at sprede antallet af besøg/hits ud på 2 forskellige url-adresser, på denne måde kan man godt sige du forbedrer din SEO en smule.

Tilsvarende vil din hjemmeside med dens unikke tekster nu kun kunne findes i søgemaskinerne under den ene url-adresse mod før 2 forskellige url-adresser, med risiko for duplicate content.

Har selv fået min webhotel-udbyder til at url-forwarde alle mine domæner for mig til et hoveddomæne.

Men som nogen af de andre også skriver, er det ikke den endelige løsning på problemet omkring blandt andet duplicate content, det er tilsyneladende mere besværligt end som så, men det er da et skridt på vejen i den rigtige retning.

Har også hørt at man selv kan lave en redirect 301 ved at indsætte en .htaccess fil i roden på sit webhotel, men er ikke sikker på at man kan gøre det på tværs af domæneadresser, og er man ikke teknisk kyndig på dette område, er det nok noget man burde overlade til sin webhotel-udbyder. For hvis man ikke gør det helt korrekt, kan man virkelig lave rav i den. Så jeg fik min webhotel-udbyder til at klare det for mig da jeg hverken er SEO- eller programmørhaj.

Mvh. Lars

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Staudal:

Har også hørt at man selv kan lave en redirect 301 ved at indsætte en .htaccess fil i roden på sit webhotel, men er ikke sikker på at man kan gøre det på tværs af domæneadresser, og er man ikke teknisk kyndig på dette område, er det nok noget man burde overlade til sin webhotel-udbyder. For hvis man ikke gør det helt korrekt, kan man virkelig lave rav i den. Så jeg fik min webhotel-udbyder til at klare det for mig da jeg hverken er SEO- eller programmørhaj.

 

Fornuftigt, hellere overlade det til en proff, hvis man er det mindste i tvivl. Her kommer alligevel opskriften på hvordan man kan lave en simpel .htaccess fil og ligge den i roden af sit webhotel for en simpel 301 redirect

1. åbn wordpad

2. indsæt på første linie følgende tekst " redirect 301 / http://www.domæne.dk "

3. gem filen som .htaccess

4. upload filen via ftp eller en filemanager

 

voila!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)