Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tre konkurrenter har stjålet tekst fra mig - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Koncept Marketing:
Husk at skrive copyright på din website, så bliver det sidste gang du får det problem :-)

For det første behøver du ikke skrive copyright på dine ting - ophavsretten få du automatisk ved skabelsen, og der skal ikke ifølgende gældende dansk ophavsret gøres opmærk på det ved offentliggørelse.

For det andet hjælper det i sig selv intet. Det forhindrer på ingen måde folk i at snuppe dit indhold.

Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Prøvede selv det samme for en del år tilbage, en kollega/konkurrent 'lånte' en ret stor bid unik tekst fra mit website. jeg ringede vedkommende op, det virker lidt bedre til at starte med synes jeg, pinligt at stå face to face (øre til øre) med ham man har bestjålet. Der gik blot et par dage og teksten var fjernet fra hans website.

Det er ikke sikkert det er lige så let for dit vedkommende, men man har jo lov til at håbe det bedste.

Du kan jo også forklare ham, at omkring duplicate content, at det er ham, 'låneren', der kan risikere at komme galt afsted i Google, da din side jo er indexeret med den pågældende tekst først, det har Google helt styr på, hvorved sidst ind ryger først ud (måske ikke lige helt tilfældet) men det ved han måske ikke, du må jo tale for din sag.

Anyways, jeg satte så efterfølgende et disable select-text script og et disable right click script ind i kildekoden på min hjemmeside, ved godt de er nemme at komme forbi, men så er det i det mindste ikke ren selvbetjening med copy/paste.

På denne måde sender du også et signal til eventuelle 'kopister' om at det bare ikke er i orden at 'låne' fra din hjemmeside. På denne måde skal 'låneren' ligesom overskride yderligere en moralsk grænse, eller plankeværk om du vil, end hvis man bare lige kunne copy/paste din tekst og dine billeder.

Prøv at kigge lidt på hvad jeg har gjort ved min hjemmeside til min flytteforretning og møbelopbevaring. Det virker meget diskret og ligetil synes jeg. Ved ikke om det kan lade sig gøre på din type hjemmeside med webshop og alt det der.

Godt nok skriver Mikkel at du ikke behøver at skrive copyright på dine ting, men alligevel synes jeg at du bør gøre det, om ikke andet så har du selv udstukket en moralsk grænse omkring hvad du vil tolere andre mennesker gør med dit materiale, at der så er mange der er fløjtende ligeglade med hvad man bør og hvad man ikke bør gøre på nettet, er så en helt anden historie. Som Mikkel også skriver, du kan desværre ikke forhindre folk i at snuppe dit materiale, enten i lettere omskrevet version eller den rene vare.

Mvh Lars

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes du skal give folk 48 timer til at fjerne al tekst de har kopieret.

Der efter lade hammeren falde hårdt! Gør dem opmærksom på dette.

Hilsen

Peter Lauge
Wordpress CMS Udvikler

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lars Staudal:

Anyways, jeg satte så efterfølgende et disable select-text script og et disable right click script ind i kildekoden på min hjemmeside, ved godt de er nemme at komme forbi, men så er det i det mindste ikke ren selvbetjening med copy/paste.

Jeg synes det er virkelig trættende når folk har sat sådan nogle scripts ind. Det ødelægger brugeroplevelsen. Ofte bruger jeg Højreklik til nemt at google et ord, eller kopiere et link som jeg vil sende til min ven.

Eller når jeg vil åbne i en ny fane!

Desuden så kræver det bare et klik for mig at kopiere din tekster. Hvis man kigger igennem Google Cache, så virker dine javascript nemlig ikke.

http://webcache.googleusercontent.com/search?strip=1&q=cache:http://www.espergaerdeflyt.dk/

Men til gengæld ødelægger det helt sikkert oplevelsen for almindelig bruger. Så er det er overhoved ikke nogen god ide! 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

For et stykke tid siden havde en webshop kopieret en af vores anmeldelser og lagt en stjålet tekst på Shoppinnet. Shoppinnet mente ikke det var deres problem og nægtede at gøre noget ved det, så det tog et stykke tid før vores tekst var fjernet fra deres side.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kørte lige nogle af vores sider igennem Copyscape og fandt en webshop, som har stjålet flere af vores tekster. Der er tale om et aps, så denne gang går jeg hele vejen, det er pisse irriterende!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin:

Lars Staudal:

Anyways, jeg satte så efterfølgende et disable select-text script og et disable right click script ind i kildekoden på min hjemmeside, ved godt de er nemme at komme forbi, men så er det i det mindste ikke ren selvbetjening med copy/paste.

Jeg synes det er virkelig trættende når folk har sat sådan nogle scripts ind. Det ødelægger brugeroplevelsen. Ofte bruger jeg Højreklik til nemt at google et ord, eller kopiere et link som jeg vil sende til min ven.

Eller når jeg vil åbne i en ny fane!

Desuden så kræver det bare et klik for mig at kopiere din tekster. Hvis man kigger igennem Google Cache, så virker dine javascript nemlig ikke.

http://webcache.googleusercontent.com/search?strip=1&q=cache:http://www.espergaerdeflyt.dk/

Men til gengæld ødelægger det helt sikkert oplevelsen for almindelig bruger. Så er det er overhoved ikke nogen god ide! 

Hej Kevin,

Jeg erindrer ikke hvornår jeg sidst som 'almindelig' bruger har haft behov at kunne hverken highlighte/selecte eller højreklikke som besøgende på en anden persons hjemmeside, ej heller 'kopiere links' til min ven, som du skriver, det kan du jo gøre oppe i browserfeltet.

Har haft mit flyttefirma repræsenteret på nettet med denne hjemmeside i mange år efterhånden, med udelukkende positive tilbagemeldinger fra mine kunder, ikke én har beklaget sig over de 2 disable scripts, så mine 'almindelige' brugere har tilsyneladende ikke nogen problemer med disse scripts.

Og brugeroplevelsen på hjemmesider generelt, går jo egentlig ud på at kunne navigere rundt på hjemmesiden som tiltænkt fra hjemmeside-ejerens ønsker og præmisser, uden brug af highlight/select og højreklik, det er ikke umiddelbart noget 'almindelige' brugere har behov for.  

Som jeg også skrev var jeg godt klar over at det var nemt at komme forbi de 2 scripts, men på denne måde har man jo så trods alt gjort en lille ekstra indsats for at understrege sin copyright, hvad enten folk retter sig efter det eller ej.

Mvh Lars 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars, det er i almindelighed dårlig brugervenlighed at forhindre brugen af de standardfunktioner som en browser byder på - og som forskellige brugere er glade for.

Du skal ikke regne med, at dem der synes dit website er irreterende at bruge fortæller dig det. De flest klikker sig bare ind hos en konkurrent og handler der.

Jeg er ret sikker på, at du ikke stopper en eneste kopiering af dine sider med det indsatte scripts. Omvendt er jeg ret sikker på, at i hvert fald nogle besøgende - som kunne være blevet til kunder, hopper fra.

Når en teknik ikke gavner - og i værste fald kan have skadevirkninger, så bør man helt generelt holde sig fra den :)

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Staudal:
Og brugeroplevelsen på hjemmesider generelt, går jo egentlig ud på at kunne navigere rundt på hjemmesiden som tiltænkt fra hjemmeside-ejerens ønsker og præmisser, uden brug af highlight/select og højreklik, det er ikke umiddelbart noget 'almindelige' brugere har behov for.  

Det kommer an på hvad du betegner almindelige brugere som. Jeg selv og langt de fleste i min omgangskreds bruger funktioner som åben i nyt tab, eller har installeret addons der ligger i højrekliks-menuen. Hver gang jeg ser nogen har lagt det script på deres hjemmeside (og det er heldigvis de få!), har det den effekt at det sender deres hjemmeside tilbage til det forrige årtusind. Ligegyldigt om du så ikke selv navigerer rundt på nettet med andet end venstre museknap, betyder det jo ikke at andre ikke gør det!

Noget helt andet er, hvad nu hvis jeg har brug for at kopiere noget fra din hjemmeside? Det kunne være jeg snakkede med en kammerat der skulle have nogle priser, eller min mor der lige skulle se et uddrag om møbelflytning. Jeg kan ikke kopiere teksten, så allerede der har i irriteret mig, allerede før jeg forsøger at købe noget.

Lars Staudal:
Har haft mit flyttefirma repræsenteret på nettet med denne hjemmeside i mange år efterhånden, med udelukkende positive tilbagemeldinger fra mine kunder, ikke én har beklaget sig over de 2 disable scripts, så mine 'almindelige' brugere har tilsyneladende ikke nogen problemer med disse scripts.

Bare fordi folk ikke skriver en mail til dig om at de ikke bryder sig om scriptet, betyder det jo ikke at de ikke bliver irriteret af det. Når jeg besøger din hjemmeside føler jeg mig direkte handicappet, og det er altså ikke noget der fremmer købslysten.

 

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

At du har dem på din side er dit valg, men jeg ville på baggrund af dette vælge dit firma da du ikke vil tillade mig at markere dine kontaktoplysninger og printe dem ud.

At dine alm. brugere tilsyneladende ikke har nogen problemer, er jo ikke ensbetydende med at du ikke mister kunder på den konto. For næsten alle jeg kender har det med at printe kontaktoplysninger ud fra hjemmesider, for at have dem klar til der bliver tid til at ringe. Og hvis man lavede en spørgeundersøgelse herinde, ville jeg skyde på at det var et sted mellem 60 og 80% som også lavede det nummer.

Men når det så er kommenteret, så er de scripts håbløse forældet. Med en simpel ctrl+a og ctrl+c altså markere og kopier, i firefox så har man alt fra siden.

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)