Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Incoterms 2010

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola.

Er det nødvendigt at eje og kende Incoterms 2010, hvis man skal igang med import?

Eller er det noget shippingfirmaet har fuld styr på?

 

På forhånd tak.

- Søren

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ødvendigt at eje dem som du kalder det, men det er smart at kende dem, især mht. fragtbetaling og risiko overgang m.m..

Shipping firmaerne har styr på dem og kan hjælpe dig. Shipping firmaer er forretninger, så nogen af dem vil give dig den INCOTERM der er bedst for deres afregning.

Sæt dig lidt ind i sagerne og find ud af hvad der er bedst for dine forretninger, ellers PM mig når du ved hvor du skal handle, så kan jeg give dig en kort hjælpende hånd.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Naturligvis er det meget nødvendigt at kende de incoterms som du bruger i dine handler, ellers kan du komme rigtigt galt afsted hvis du ikke ved hvad den enkelte term dækker over. Regn aldrig med at shipping firmaet har 100 % styr på de forskellige termer.

Der er iøvrigt intet der forhindre folk i at bruge incoterms 2000 så længe det fremgår tydeligt af Jeres aftaler.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputs.

Jeg har besluttet mig for at anskaffe bogen.

Amazon skal have 75 pund for et eksemplar, kender i et sted den fåes til en lidt mindre peberet pris? 

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv og hør din speditør ad - de har ofte Incoterms liggende med deres fine logo på...

Hvis du kan leve med at se på det, så kan du garanteret få en gratis bog :)

Held og lykke med importen herfra :)

/Martin.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan være heldig at finde de relevante Incoterms på nettet.. (google dem - de er ofte lagt ud i pdf) Tjek dog lige at det er en pålidelig kilde som har lagt dem ud :)

Er enig med alle de andre - sæt dig ind i de Incoterms som det pågældende firma bruger. Det har stor betydning når du skal danne dig et overblik over de risici du har med hensyn til fragten, samt de omkostninger du må bære. Derudover vil det også have betydning for din undersøgelsespligt (af varen) og meget meget mere..

Kend dine Incoterms som du kender din retlige krav i forbindelse med et køb. Du kan læse mere om betydningen af visse salgsklausuler (Incoterms på dansk) i købelovens §§ 62-71 - Det giver dig et overblik over de mest anvendte Incoterms - som bruges i Danmark.

Oversigt af de mange oversigter over de Internationale Incoterms 

http://www.plesner.com/NL_Letters/Files/PDF/43.pdf

Købeloven:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1419

Håber du kan bruge det

/Skjødt

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

H0ue:

Amazon skal have 75 pund for et eksemplar, kender i et sted den fåes til en lidt mindre peberet pris? 

Incoterms bogen kan købes hos ICC Denmark til 375 kr.  Men jeg vil anbefale dig at vente med at købe til den nye Danske Incoterms 2010 kommentar ( en virkelig grundig kommenteret udgave af incoterms som du vil komme lære meget af).

http://www.iccdanmark.dk//pages/publikationer/nye.aspx

 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Super respons. Takker.

 

Ravn; ved du hvornår den Danske Incoterms 2010 udkommer?

Min plan er at afsætte februar og marts til studering og få et fundament af viden omkring import. Derefter starte med vareprøver, test osv. i april og gerne en mindre sending til maj, når jeg har skaffet kapital nok.

Så det vil være rart at have den i hænderne inden april.

 

Mvh.

Søren

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Søren

Den danske udgave af Incotems er udkommer, noget kunne også tyde på at den kommenterede udgave også er kommer ( jeg undre mig over den allerde skulle være kommet) men prøv at se vare nr- 720  hos ICC Denmark.

http://www.iccdanmark.dk//pages/publikationer/alle.aspx

Hvad er det for vare du skal til at importere og hvor fra ?

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den er åbenbart udkommet, har lige bestilt en kopi.

Jeg har tænkt mig at importere fra Kina. Mit hovedprodukt er beregnet til efterår/vinter, så det venter jeg med til sep/okt. Det er her jeg vil satse mest.

Indtil da vil jeg lave et par mindre "runs", for at få lidt erfaring og tjene lidt ekstra op.

Hvilke produkter det skal være, har jeg endnu ikke taget stilling til.

 

Mvh.

- Søren

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)