Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisen på et design?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Jeg skal til at designe en del legetøj for en privat virksomhed.

Som udlært mediegrafiker med 5 år på bagen indenfor grafisk design ved jeg at det er rimeligt at tage min. 400,- i timen for loger, websites, annoncer m.v.

Men hvad er prisen på f.eks. et puslespil eller stableklodser?

Der er ikke nogen "teknisk anlagte" i virksomheden jeg skal arbejde for, så jeg regner med at skulle være inde over hele layoutprocessen fra udkast til færdige, trykklare filer og jeg skal også være i kontakt med trykkeriet i kina med henblik på eventuelle skabeloner, farveprofiler og korrektur.

Jeg ville gerne se nogle bud på en samlet pris for ét produkt.

Håber I kan hjælpe mig.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er på det "professionelle" marked, dvs. ved en veletableret virksomhed skal du da bare tage 400 kr i timen for din assistance, det er absolut ikke urimeligt (snarere billigt). 

Hvis det er en nystartet virksomhed er det nok en anden sag, der ville jeg gå efter en ok timeløn, eller en aftale om en lidt mindre betaling, og så en fast royalty pr solgt enhed.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

 

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Den er svær.. Men det er vel en designproces som så meget andet?

Som der bliver nævnt.. så er det måske meget godt at snakke om en fast løn eller royalties hvis det er et nystartet firma..

Dog vil jeg sige som freelance arbejde så er 400kr/t lidt lavt?.. ihvertfald hvis det er et etableret firma..

Tror det vil være svært at komme med en samlet pris på et produkt da designprocessen svinger en del.

Hvordan er deres tilgang til en fast løn?..er det noget du har snakket med dem om? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke talt med dem om en fast løn endnu, men vil absolut foreslå det.

Det er et vel-etableret firma, så det kan godt være I har ret ang timeprisen.

Havde slet ikke overvejet royalties. Det skal jeg lige have undersøgt nærmere. -Tak for den.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)