Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg går og tænker på hvad postDK mon ville sige til hvis en række webshops går sammen om at sende deres varer, for at opnå mængderabat.

Eks. 4 mindre webshops der handler vidt forskellige produkter går sammen, og sender deres pakker samlet ind til postDK, som et almindeligt firma ville gøre det..

Ville det være ok, eller ville mn aldrig kunne lave en sådan aftale med dem?

Mvh,
Jesper
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Ekmann:
Hej

Jeg går og tænker på hvad postDK mon ville sige til hvis en række webshops går sammen om at sende deres varer, for at opnå mængderabat.

Eks. 4 mindre webshops der handler vidt forskellige produkter går sammen, og sender deres pakker samlet ind til postDK, som et almindeligt firma ville gøre det..

Ville det være ok, eller ville mn aldrig kunne lave en sådan aftale med dem?

Mvh,
Jesper

Når PD indgår aftaler er det med ét firma og altså én afsender. Jeg mener, at der er en klausul i aftalen med PD om, at aftalen kun gælder for den virksomhed som aftalen er indgået med, men man kunne i teorien lade andre virksomheder sende på sit firma's aftale. Så er problemet bare, at forsendelserne sendes med din virksomheds navn som afsender for alle parternes forsendelser. Det vil nok forvirre modtageren, at modtage en pakke med en anden afsender end den hvor varen er købt. Desuden vil der være et problem omkring returforsendelser, både de forsendelser som er nægtet modtaget og de forsendelser som bliver returneret af modtager. Modtager vil nok undre sig over, at købe en vare fra firma X, med afsender fra firma Y og returnering til firma X. Forsendelserne som er nægtet modtaget vil blive returneret til firma Y og så skal de sorteres for at finde ud af, hvilket firma de hører til. Dertil kommer den interne afregning mellem parterne.

En helt anden ting er, at for at opnå mængderabat hos PD skal mængden være flere tusinde pakker om året for at opnå en forholdsvis lille rabat. Du vil kunne opnå en bedre pris hos konkurrerende fragtfirmaer, uden snyd. 

Mvh., Kurt

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for et godt svar..

Jeg har tidligere forsøgt at finde andre fragtfirmaer, men har ikke haft det store held med at finde firmaer der husstandsomdeler lette pakker til privatpersoner, til en overkommelig pris. Kan du anbefale nogen?

Mvh,
Jesper Ekmann
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Ekmann:
Tak for et godt svar..

Jeg har tidligere forsøgt at finde andre fragtfirmaer, men har ikke haft det store held med at finde firmaer der husstandsomdeler lette pakker til privatpersoner, til en overkommelig pris. Kan du anbefale nogen?

Mvh,
Jesper Ekmann

Ja, mig. Jeg er ved at undersøge om der er kundegrundlag til at starte et fragtfirma, ud fra ønsker / krav jeg selv har haft som webshop ejer og som jeg ikke har kunne få opfyldt hos de eksisterende fragtfirmaer. Hvis du mailer mig dit årlige antal pakker / paller med vægtangivelse, vil jeg sende dig et uforpligtende tilbud.

Mvh., Kurt

kurtthogersen@gmail.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)