Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stifte anpartsselskab med aktiv (bil)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at stifte et anpartsselskab med en bil som jeg ejer. Den er købt i oktober 2010 for 207.000.

Mit spørgsmål: SKAL jeg have en revisor (eller lignende) til at lave en vurderingserklæring, eller kan jeg selv lave en erklæring om at værdien er til stede? Og hvad med spørgsmålet om overkurs?

SME

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps - der skal en revisor indover, som skal udarbejde en vurderingsberetning og afgive en erklæring om, at værdien er tilstede.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er også tilfældet med den nye selskabslovgivning?

Ved du hvad det vil koste at få lavet sådan en erklæring?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der skal stiftes et selskab med indskud af værdier, så skal der altid laves en vurderingsberetning. Prisen svinger fra revisor til revisor, samt det selvfølgelig kommer an på dine individuelle forhold.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der bringer mig i tvivl er selskabslovens §38 - hvor der står:

§ 38. Kravet om udarbejdelse af en vurderingsberetning efter § 36, stk. 1, gælder ikke ved indskud af:

1) Aktiver, som er individuelt målt og præsenteret i et års- eller koncernregnskab for det forudgående regnskabsår........

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125470#K3

Bilen er ejet af et andet selskab - som så skal stifte et datterselskab. Bilen er vel et aktiv der er individuelt målt, og figurerer på balancen til købsprisen?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nogen god ide. Skat tillægger straks 40.000 KR årligt til din personlige indkomst for fri bil til rådighed.

Desuden er der andre omkostninger.

Det findes andre muligheder end ApS-selskaber, som Fanden har skabt.

Se smba.dk.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)