Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til opstart af egen webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med opstart af egen virksomhed, hvor jeg vil sælge bærbar computere og fjernsyn.

Hvilke forhold skal jeg være opmærksomme på når jeg starter egen hjemmeside, hvor jeg skal sælge "højrisiko" varer som elektronik?

Kan i derudover hjælpe mig med hvilken selskabsform jeg skal vælge og begrunde hvorfor

På forhånd tak for hjælpen :-)

PS, mit brugernavn er ikke navnet på min hjemmeside :-)

Mvh

Kenneth

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth.

Du bevæger dig ind i en branche hvor margin på disse dele er ekstremt lave, 2-3% så der skal skubbes rigtig meget igennem før du kan leve af det.
Et godt eksempel er en bærbar til 5000kr. tjener du ca. 75-150kr. på.

men selve salget skal du ikke være bekymret om hvis du har dankort/visa så er du jo sikker på pengene er der når du gennemføre handlen, husk du ikke må hæve pengene inden varen sendes.

Men risikoen er ikke høj hvis du har kortbetaling som jeg ser det.

Så længe du kun sælger det du skriver her, så er der ikke nogen risiko forbundet med det salg som sådan, så om du tager enkeltmands, APS eller A/S er nok mere hvor mange penge du har til det.

Eneste ulempe jeg lige ser ved APS og A/S er at det koster mere i rengskabs delen hvert år.

Hilsen Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Mange tak for dit indlæg :-)

Jeg er studerende og derfor har jeg ikke et behov, hvor jeg skal have et dækningsbidrag på en 20.000-30.000 om måneden.

Har du erfaring med hvor meget avance der generelt er i fjernsyn?

Nu har jeg selvfølgelig været inde på din hjemmeside og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om du bruger økonomi- og logistiksystemer til at automatiser processerne?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Kenneth 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Der er utrolig høj konkurrence på markedet for bærbar computere og fjernsyn, og synes virkelig at du skal tænke dig om før du går i gang. Jeg siger ikke at det er umuligt, men tror det er svært at komme ind på markedet.

Du kan eventuelt overveje dropshipping, så du ikke behøver at binde penge i et lager.

Mht. til selve webshoppen kan du hente Martin Thorborgs, Mikkel Demib og Thomas Rosenstands light bøger.

 

Du ønskes held og lykke :-)

Mvh. Frederik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)