Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wow - spam-bøder er høje!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke fordi jeg har tænkt mig at spamme nogen - overhovedet! - men jeg faldt lige tilfældigvis over en artikel om spambøder og kom til at tænke på om det mon er gængs viden herinde, hvilket niveau bøderne ligger på.
Derfor ville jeg lige dele infoen med Jer:

Man betaler 10.000,- som grundbod for at have sendt op til 100 mails. Derefter betaler man så yderligere 100,- pr. mail.

I artiklen var en sportsshop blevet dømt til at betale 50.000,- i bøde for at have sendt 493 mails ud. Den er så lukket nu...

Det skal man nok lige lade være med, hva?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror de fleste herinde, er klar over at det er bødeniveauet. Eller det håber jeg i hvert fald.

Derfor bliver jeg også lidt trist, de gange jeg ser at der er nogen der tager lidt let på det. For det er utroligt let at anmelde, og der er sgu nok nogen der synes det er dejligt at kunne for afløb for de frustrationer de har samlet sammen i løbet af dagen eller morgenen, ved lide at få anmeldt en spamsag.

Så har de det lidt bedre, og så kan de gemme brokkeriet hos kassedamen, til dagen efter :o)

Jeg så en anden sag for et par dage siden, hvor bøden sneg sig op i 100.000 kr.

Den største sag jeg har kendskab til, er det tidligere Aircom, der røg op i 400.000 kr. Og det var for at spamme via fax.

Så ja, det er nok en god idé at lade være..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Brokkebloggeren:

Man betaler 10.000,- som grundbod for at have sendt op til 100 mails. Derefter betaler man så yderligere 100,- pr. mail.

Det kan sikkert godt betale sig alligevel for nogle firmaer at spamme. Hvis deres erfaring siger at de konventere 2000% bedre end ved et almindeligt brev.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Brokkebloggeren:

Det skal man nok lige lade være med, hva?

Skal man ik generelt bare lade vær med at bryde loven?

Det kan give livstid, hvis man begår et sindsygt mord. Og man kan få en giga bøde, hvis man køre 250 km/t på motorvejen...

Når man ved det er ulovligt, så kender man også risikoen, og den må derfor være indregnet i handlingen... Derfor er det vel op til folk selv eller firmaer, og kalkulere om det er risikoen værd at udføre en handling som f.eks spam...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Fashion-Seller:

Brokkebloggeren:

Det skal man nok lige lade være med, hva?

Skal man ik generelt bare lade vær med at bryde loven?

Næ, det synes jeg ikke man skal. Mange love er tit lidt åndsvage - denne spam-lov er vel god nok - men det er nok ikke en jeg personligt ville overholde ( skamme mig over at bryde ) hvis jeg kunne se at den f.eks konventere bedre end breve, opringninger eller uddeling af flyvers.

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da en rimelig pris. Jeg er tit på min mail, og det er røv irriterende at skulle slette alle mulige lige gyldige mails :-)

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Namn - jeg synes egentligt det er fair nok at bøderne er så høje. Jeg får også så ufatteligt meget i min mailboks hver eneste dag, at jeg er på nippet til at få nervøse trækninger over det. Og selvfølgelig skal man overholde de love vi har!

Jeg troede bare ikke at spam-loven rigtigt blev "udøvet" i særlig høj grad. Jeg har fx. aldrig tilnærmelsesvis overvejet at melde nogen for spam, fordi jeg tænkte at det nok alligevel bare ville ende i en simpel advarsel til virksomheden og så ville man få en ny spammail ugen efter igen.

Men det dér niveau - det er da gudskelov et seriøst rap over fingrene for de fleste virksomheder.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Poulsen:

Det er da en rimelig pris. Jeg er tit på min mail, og det er røv irriterende at skulle slette alle mulige lige gyldige mails :-)

Casper her er inde at ramme hele essensen af SPAM (i følge mit hovede). SPAM er SPAM når vi, brugerne, siger det er SPAM. Loven er der som en løftet pegefinger, men den er på ingen måde dækkende.

Jeg har talt med forbrugerombudsmanden et par gange, for at høre deres egne ord omkring loven. Det bedste jeg kan få ud af dem er: "Det er en gråzone".

Sandheden er, at kan det lykkes dig, at skrabe 1.000.000 emails sende, sende dem en email, og ikke en eneste trykker på SPAM knappen, brokker sig eller ringer til forbrugerombudsmanden, ja så er det ikke SPAM. Eller jo, det er det jo i følge lovgivningen. Men lovgivningen bliver ikke brugt. 

Der sendes SPAM mails hver eneste dag. Kridter man loven helt op, så må du ikke sende en mail til mor. Med mindre hun har givet dig en permission. Men hun brokker sig ikke, og det er hele pointen.

Når du går ind og skyder en mail ud fra LinkedIn med invitationer til Gud og hver mand i din adressebog, så er det også SPAM - altså til de, der ikke er på LinkedIn. Men det brokker vi os ikke over. Det er jo en service. Jeg kender jo ham manden. Men det er SPAM. Altså i følge loven...

Når jeg underviser i email marketing, så fortæller jeg altid, at man skal glemme alt om lovgivningen og fokuserer på, at gøre sine brugere glade i stedet. Send noget ordentligt folk gider, at læse og se på - så kan du ikke sende SPAM. 

Når det er sagt, så betyder det ikke, at jeg opfordrer til, at man sender uopfordret til folk. Det er nemlig super væsentligt, hvilken relation du har til folk. Og den bedste relation er, når folk har fundet dig af lyst og interesse, og giver dig en permission af egen fri vilje. 

Internet marketing folk har i flere år sagt: "The money is in the list". Jeg siger vi skal gentænke det: "The money is in the relation".

Så for at binde en snøre: De ligegyldige mails i Caspers inbox er ikke (nødvendigvis) SPAM i følge loven, men de er SPAM i følge Casper - og det er det eneste, der betyder noget.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Næ, det synes jeg ikke man skal. Mange love er tit lidt åndsvage - denne spam-lov er vel god nok - men det er nok ikke en jeg personligt ville overholde ( skamme mig over at bryde ) hvis jeg kunne se at den f.eks konventere bedre end breve, opringninger eller uddeling af flyvers.

LOL :-) Så hvis bare der er penge i skidtet, er det OK at bryde loven?

Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er helt fint med høje bøder for spam, hvadenten det er pr. brev, email, fax, eller for så vidt telefon. Sidstnævnte burde i hvert fald også forbydes på det groveste, hvem kender ikke det, man står midt i et eller andet arbejde med hænderne fulde, telefonen ringer, man smider nærmest hvad man har i hænderne, det kunne jo være en potentiel kunde i den anden ende af røret, du får så endeligt møjsommeligt fisket telefonen op af lommen med den forkerte hånd, fordi den anden er optaget af at holde dig fast i tagrenden 6 meter oppe i luften på en svajende stige, du får altså kontakt igennem telefonen til....... Hej det er Christian fra Telia, jeg har et smaddergodt tilbud til dig, vi kan tilbyde lige netop dig næsten gratis telefoni til, du skal bare lige......åååårrrrhhhh, jeg får sgu kvalme af alle de latterlige telefoni- og avisabonnementssælgere, det er nemlig de to eneste brancher, mig bekendt, der lovligt konstant må bombardere dig med latterlige og irriterende telefonisk henvendte tilbud på alle mulige mærkelige tider af døgnet, det er i min verden meget værre end spam, personligt får jeg næsten aldrig email-spam, om jeg er heldig eller TDC sorterer det hele fra for mig før det havner i min indbakke ved jeg ikke, men telefonsælgere er for mig det værste der kan ske på en ellers fredelig dag...

Aaaaaahhhh, det gav lige lidt luft, hehe..

Fortsat god weekend til alle.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)