Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wow - spam-bøder er høje!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

der er nogen der mener det er et firmas pligt overfor dens auktionærer at bryde loven, hvis den kan tjene flere penge ved at gøre det, selvom der skal betales en bøde Wink

IKKE at jeg selv er af den overbevisning, men jeg tror det er noget lovgiver nogen gange glemmer, altså at andre tænker sådan.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

hej Thomas

 

jeg ahr fundstændig den samme mening, hvsi man får kunder så betaler jeg gerne bøden;), men skla bare ikke være en ny startet virksomhed der prøver at seælge som sædvanligt en webdesign eller lign for så ender det skidt.....

k.h Lina Lokaldistribution.dk Danmarks billigste omdeling af flyers!

Bestil nu!

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, det er da godt nok mange penge!

Kunne aldrig drømme om at spamme nogen, men kan så bidrage med en lille sjov historie fra det virkelige liv.

Da jeg udsendte vores første nyhedsbrev fik jeg en smæk sur mail tilbage fra "en dame fra det lette kavaleri" som meget indigneret forklarede mig at hverken hun eller en nogen af de gentlemen hun modtog besøg af på noget tidspunkt havde tilmeldt hendes mail til mit nyhedsbrev. Yderligere fulgte en svada som i utvetydige vendinger gjorde det stjerneklart for mig, at hun mente jeg mindst stod til både tortur og dødsstraf for dette utilgivelige anslag imod hendes mailbox.

Big Smile Jeg var mildest talt med at trille ned at kontorstolen af grin  Big Smile men egentlig var det vel alvorligt nok i fald Damen havde gået skridtet videre i hendes korstog imod mit nyhedsbrev og havde anmeldt mig for at spamme - bare en tanke - for jeg må nok sige jeg stadigvæk storgriner over Damens tiltro til hendes kunders ædle motiver og diskrete omgang med hendes email Big Smile Big Smile Big Smile

Mvh. Lolaty

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

hej Thomas

 

jeg ahr fundstændig den samme mening, hvsi man får kunder så betaler jeg gerne bøden;), men skla bare ikke være en ny startet virksomhed der prøver at seælge som sædvanligt en webdesign eller lign for så ender det skidt.....

k.h Lina Lokaldistribution.dk Danmarks billigste omdeling af flyers!

Bestil nu!

OK - så hvis du omdeler flyers på en ulovlig måde, er det helt OK - og så betaler du bare bøden.

Det indikerer jo tydeligt, at bøderne langt fra er høje nok Wink

Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

WoW. Så skal man nok ikke spam. Tongue Tied

Moon Design - Webdesign og Logo Design Yes

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Rosenstand:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Næ, det synes jeg ikke man skal. Mange love er tit lidt åndsvage - denne spam-lov er vel god nok - men det er nok ikke en jeg personligt ville overholde ( skamme mig over at bryde ) hvis jeg kunne se at den f.eks konventere bedre end breve, opringninger eller uddeling af flyvers.

LOL :-) Så hvis bare der er penge i skidtet, er det OK at bryde loven?

Det er ikke så firkantet jeg mente det. Det er jo ikke sådan at jeg ville sende 15 spammails til 25.000 modtagere om ugen - med tilbud om billige strømpesokker.

Jeg tænkte mere på, hvis man nu satte sig for at skrive et rimlig genial salgsbrev ( underholdende ) - og er lidt frækt, og slutter af med at skrive noget i stil med:

Yeah yeah - beklager vi kom til at spamme dig, men du kan bare klage til forbrugerombudsmanden - dit fucking stikkersvin.

Hvis nu, sådan en sjov spammail, gik hen og blev lidt kult, og folk begynder at poste den på tonsvis af forums ( viral ) - så er det jeg siger, at mit lovbrud ikke er noget jeg vil skamme mig over.

For mig, er loven ikke noget der absolut skal følges til punkt og prikke - og det er ikke altid et spørgsmål om økonomisk vinding - her i week-enden var jeg i byen i Århus, og der blev jeg altså nødt til at pisse op af et træ - uhhhhh - det er kriminelt - slemme slemme mig.

 

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

jeg ahr fundstændig den samme mening, hvsi man får kunder så betaler jeg gerne bøden;), men skla bare ikke være en ny startet virksomhed der prøver at seælge som sædvanligt en webdesign eller lign for så ender det skidt.....

k.h Lina Lokaldistribution.dk Danmarks billigste omdeling af flyers!

Bestil nu!

Ja, helt sikkert! Dagens grin.

I øvrigt er jeg fuldstændig enig med Lars Staudal. Det har ikke vildt meget at gøre med bødestørrelserne for spam, men jeg så gerne, at uopfordret telefonopkald blev betragtet på lige fod med emails. I modsætning til telefoni har man endda mulighed for at sætte filtre op i en email-klient. At nogle brancher skal være fritaget, fordi de betragtes som vigtigere, er ufatteligt gammeldags.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Yeah yeah - beklager vi kom til at spamme dig, men du kan bare klage til forbrugerombudsmanden - dit fucking stikkersvin.

Præcis sådan en mailrøg ud af min mailbox for 10 minutter siden sammen med respekten for ham, der sendte den.
Det var en medarbejder fra et stort firma, men en lille kunde, som jeg leverer en smule til en gang imellem.
Jeg føler, at han misbruger den loyalitet, som jeg har overfor ham i kraft af, at jeg er leverandør til ham. Hvis jeg hidser mig op (hvad jeg ikke gider), skaber jeg dårlig stemning mellem mig selv og ham, hvilket kan føre til færre ordrer.

Nu har han så hævet 32.000 stjerne på sin goodwillkonto hos mig og skal til at bygge den op igen.

Og nej - selvom jeg under ham og hans kæreste at vinde et krydstogt, går jeg ikke ind og stemmer på deres video (som var det, spam'en i dette tilfælde drejede sig om).


mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes egentlig det er meget retfærdigt! Der er da ikke noget mere irriterende en spam.

Man skal så huske som webshop altid at skrive noget ordenligt og relevant i sit nyhedsbrev og gøre det let for nyhedsbrevslæsseren at afmelde sig igen. Derudover er det selvfølgelig også en god idé ikke at udsende sit nyhedsbrev for ofte, så modtagerne bliver trætte af det. - Men det er selvfølgelig en balancegang :)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jøsses, "Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy" er da helt galt afmarcheret.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)