Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af fisk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle.

jeg er på tegnebrættet med at blive selvstændig som fiskeimportør af fisk fra udlandet.

men synes godt nok det kan være noget af en jungle at finde rundt i mht blanketter, formularer, godkendelser osv....

jeg håber lidt at der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.

til at starte med regner jeg med at starte virksomheden op som enkeltmandsfirma.

når jeg så går ind og vil registrere mit firma (altså få et cvr-nr) står der at når jeg skal handle/håndtere fødevarer, skal jeg godkendes hos fødevarestyrelsen. når jeg så er på fødevarestyrelsens side, kan jeg kun blive godkendt hvis jeg har et cvr nummer.

i mine øjne virker det som en slange der bider sig selv i halen, og jeg kan hverken finde hoved eller hale i det.

håber virkelig at der er en venlig sjæl herinde der kan hjælpe mig, step by step.

evt en med forhåndskundskab ifht at importere fisk!

kan lige nævne at virksomheden kommer til at fungere således (iflg min idé) :

import af fisk (min kontakt står for alle udgifter forbundet med told og transport) -så jeg skal sådan set bare hente fisken og distribuere den.

udbringning af fisk til diverse kunder (dvs jeg vil lease en kølebil med evt natkøl - senere hen anskaffe mig et lagerrum/frostrum et sted i nærheden)

og det er sådan set det.

mit kontor skal oprettes på min hjemme adresse der også er godkendt til erhvervsbrug.

 

på forhånd tak!

Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

bump....

er der virkelig ikke nogen der har et input eller 2?

det ville være en KÆMPE hjælp! :)

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal først oprette et firma og få et CVR nummer.

Så skal du have styr på der hvor du skal opbevare dine produker, når du har det så skal du have fat i levnedsmiddelstyrelsen som skal godkende det setup du nu har lavet. Det er f.eks frostboxe, biler, m.m. men det kan godt være en svær proces hvis du ikke kender reglerne 100%

Mvh Jimmi

Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ved godt det er en gaaammeeeel tråd, men ville høre om du nogensinde fik oprettet dit firma og hvordan det er gået siden. Vi er et firma der søger Danske/nordiske importørere/distributørere.


Kontakt mig endelig hvis det har interesse. 

Tilmeldt 3. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

fik du dit firma op og køre? Gik det godt med alt den logistik...skriv lige noget imput.😌

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)