Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til spiludvikling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!



Jeg ligger inde med et par ideer indenfor software-området.


 


Derfor ville jeg spørge om der var nogen der havde erfaring og gode råd om hvordan man griber realiseringsprocessen an?


 


Ville det fx være en god ide at lægge en spilidé op som et universitetsprojekt?


 


VH Anders Møller
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo klart an på hvor omfattende dine ideer er?
Er det den næste Doom3-klon eller er det et undervisningsspil til skolebørn?

Du skal regne med at konkurrence er stor. "Alle" har en ide til et spil, så den skal være virkelig god hvis du skal ha'' nogen til at smide penge efter den.

Men jeg ville nok lave en eller anden form for oplæg. Muligvis få en tegner til at lave nogle koncept tegninger, hvis du har nogle ideer på den mere kreative side.
Kan dit spil laves på nettet, eller kan du på en anden måde få lavet en demo-version, der kan vise konceptet i din ide.

For nogle år siden var der nogle fyre der lavede et lille platform-spil på nettet, med en lille alien der gik rundt og zappede fbi-mænd. Rent teknisk ikke det store, men det var flot animeret og ideerne var sjove.
Det resulterede i at de fik en udgiver til at smide penge i det, og spillet udkom på PS2 sidste år.
Jeg kan desværre ikke huske hvad det hed.


Du skal selvfølgelig holde på din ide, så andre ikke snupper den. Det er der sikkert andre der kan hjælpe dig med.


/ Thomas
Tilmeldt 12. May 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en ide til et spil, så vil jeg forslå at få nogle relevante personer til at vurdere den. Gerne folk med erfaring i spiludvikling eller folk der uddanner spiludviklerer.


 

VH

 

Michael Nielsen

Multimediedesigner

 
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)