Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valutaoptioner, nogle der har forstand på dette?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står for og skulle sikre mig en max dollar kurs et stykke ind i fremtiden - umiddelbart har jeg fundet ud af at valutaoptioner nok er den bedste løsning for mig.

Men er der nogen der kender noget til dette, hvilken præmie man betaler mv - mere i detaljer - eller eventuelt kan stille et par regne eksempler op ud fra egne erfaringer?

Eller måske et link til lignende udregninger eller pris lister?

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tal med banken.

De kan give dig en kurs ud i fremtiden.

MvH

Peter

Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som regl MEGET dyrt at købe valuta optioner. Den bank jeg arbejder i, ønsker på ingen måde at gøre dette for private, eller mindre CVR-kunder, hvis ikke de regner med at tjene minimum 5000 kroner.

Alt efter horisonten og mængden af valuta, kan du overveje at købe obligationer i den pågældende valuta. Der vil som regl være et rimelig højt kurtage på denne måde, men korte obligationer er rimelig kursstabile, og du kan måske være heldig at finde nogle, som udløber på samme tid som du skal bruge dollars. Så slipper du for kurtage ved salg.

 

Håber det hjalp.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Det er et beløb på ca. 200.000 USD som jeg skal ud og sikre mig, hvad ville en typisk præmie for dette være, og til hvilken kurs ville man kunne få sat som max?

Har du nogen ide om dette?

Bendtsen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok nærmere en terminsforretning du skal lave. De fleste større banker laver dette for dig. De tager sig selvfølgelig godt betalt, så du må regne på om det kan svare sig for dig - som med al anden forsikring.

Kort fortalt sikrer du dig en fremtidig kurs.

 

Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Du vil stort set selv kunne vurdere hvilken max-præmie du ønsker, men dette ville selvfølgelig afspejle prisen på optionen.

Men mit bedste råd er at tage fat i din sædvanlige rådgiver. Han vil kunne give dig en pris på optionerne.

 

Hvor lang tid skulle optionerne løbe over ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

2-3 måneder!

Bendtsen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)