Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domænenavn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg begynder forhåbentligt i løbet af året et netbaserede virksomhed, som skal kunne tage mange "besøgende", modtage betaling og få nye varer dagligt. Jeg regner med at skulle have en til at lave siden for mig... så kender nogen nogle super skrappe til det, ja så hører jeg gerne fra jer.

 

Nååå, men mine spørgsmål er (og ja jeg er grøn på det felt):

 

1. Hvis jeg ønsker et domænenavn som er optaget, men ikke eksisterer som egentlig netadresse. Kan jeg så finde ud af hvem der ejer det, og evt. købe det af dem... Hvordan?

 

2. Er det fuldstændigt ligemeget hvor man køber sit domænenavn? (Kan se at det kan lade sig gøre fra næsten ingenting og til en hel masse.) 

Hvad er forskellen - udover prisen?

 

Hvad er de løbende udgifter ved at eje et domænenavn?

 

3. Er der nogen fordele ved .dk fremfor .com eller noget helt tredje?

 

Ja hvis nogen kan hjælpe mig med svar på ovenstående - og også gerne dele ud af andre gode tips ang, domænenavne, ja så sidder jeg - en helt grøn domænekenderiværksætter - klar...

 

 

 

Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth,

Det lyder spændende! Du er velkommen til at kontakte mig på 27 11 95 37

Man kan sætte sig i kø til at overtage et DK-domæne - det koster vist 50,- pr. år. Man kan også spørge ejeren om han/hun vil lade dig bruge domænet, men ofte kræver folk mange penge fordi det er så centralt at have et godt navn. Men det er jo et forsøg værd.

Ja, det er uden betydning hvem du købe navnet af så længe det er et ærligt firma. Prisen kan variere. GratisDNS er ret billige.

DK-domæner koster ca. 50,- pr år. Udenlandske priser varierer meget alt efter hvad for en endelse (TLD) du ønsker (fx. .com ca. 250,-)

Man gør nok klogt i at sikre sig både .com og .dk så ingen andre snupper dem. man kan også overveje andre TLD''er og evt. forskellige stavemåder af sit domæne.

Skriv løs, så svarer vi!!!

og ellers god fornøjelse



Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil bare lige tilføje...  Hvis du har mulighed
for at få et god .com navn... så køb det :)

Det er nr. 1 - i hvert fald hvis du bliver international
en dag. Indtil da kan du så bruge et .dk domæne.

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth.

Det lyder spændende, hvis du endnu ikke har fundet nogen som har kunnet lave din hjemmeside skal du være mere end velkommen til at kontakte mig på: 30 25 13 88

Vi har efterhånden en del erfaringer indenfor e-handel, design og udvikling, så vi kunne måske give dig en hånd til en fair pris.

1. Hvorfor vil du ikke have dit eget? Nu ved jeg ikke hvad din virksomhed beskæftiger sig med? Eller hedder.

2.  Nej det er ikke ligemeget, jeg anbefaler klart gratisdns.dk hvis du kan finde ud af dns, om ikke andet så find et sted hvor du kan begynde, herfra anbefaler jeg www.gigahost.dk - udgiften står inde på siden. Alt efter hvor stor pakke du skal have.

3. Det kommer igen an på om du vil køre internationalt eller nationalt.. Hvis du skal køre nationalt så brug .dk

Hvis du skulle have brug for hjælp eller lignende så ring eller skriv endelig.

Med venlig hilsen
Søren Høvring
TLF: 30 25 13 88

-- Man kan hvad man vil!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)