Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vista kan ikke oprette VPN pga Cisco pix 501

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I kloge tekniknørder

Jeg har lige købt en ny bærbar med Vista. Jeg har forsøgt at lave en VPN forbindelse via Vista til min arbejdscomputer, som sidder beskyttet bag en server og en Cico Pix 501 firewall. Den kan ikke oprette forbindelse. Den siger fejl 732 (ca. din computer + fjerncomputeren kan ikke blive enige om PPP-kontrollerne). Jeg har tjekket fuldstændig op mod min gamle XP VPN forbindelse, og jeg kan ikke se nogle afgørende forskelle.

Ved at google lidt, har jeg dog fundet frem til, at softwaren i min firewall på arbejdet muligvis ikke understøtter at der oprettes en VPN forbindelse via Vista.

Jeg har derfor spurt min EDB-leverandør, hvornår den kommer til at kunne det, og det kan de lige ikke svare på. De har forslået mig at prøve nogle andre ting, som ikke hjalp, og mente, nu, at de skulle ned og rette noget i min Cisco, men var ikke sikre. De havde åbenbart ikke så meget erfaring med Vista endnu.

Er der nogen, der har oplevet noget lignende, eller måske ligefrem kender en løsning, som en ikke tekniknørd, som mig, kan lave?


Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lisbeth,


Hvad med Ciscos egen VPN klient, måske du kan give den et forsøg.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel - og tak for dit svar.

Det var faktisk noget af det, jeg diskuterede med IT-leverandøren, men han mente, det var så besværligt.

Men, jeg vil gerne selv kunne (vil gerne lære), så hvis du mener, det er en god idé, vil jeg selvfølgelig gerne prøve.

Jeg har opdateringsabb. på Ciscoen, og fik også at vide, at en klient var incl., men jeg "har" den umiddelbart ikke - eller sagt på en anden måde, hvordan får jeg fat i den, og findes der en installations/indstillingsvejledning et sted?

Jeg har selv flere gange sat det op i XP med koder og det hele, men ved ikke lige, hvordan jeg kommer videre nu.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lisbeth,


Du kan såvidt jeg ved, hente den på Cisco''s hjemmeside, hvis du har et login, ellers "florerer" den også på nettet, hvis du søger efter den på f.eks. Google.

Den er dog advanceret at sætte op, men et forsøg værd, vil jeg mene.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

Lige lidt opfølgning fra min side: Jeg havde ikke selv mit login (og har heller ikke forstand på at bruge det). Hvornår, der kommer en opdatering til Ciscoen ved jeg stadig ikke, men for at komme videre har jeg så valgt ikke at vente på det, og har derfor fået ændret noget opsætning i min firewall, så nu fungerer det igen fra både XP og Vista computere. Sikkerheden skulle så "kun" være XP niveau, men det er jo også det, jeg altid har kørt med.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)