Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværker´s timeløn ?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Faktisk tror jeg din pris er ok. Men prøv at sætte den ned og det du mister skal du så tjene ind på materialer. Materialer kan idag på den rigtige tømmerhandel forhandles med både 15 og 20 % rabat. Jeg har en kammerart der har firma i udkanten af københavn han tager 385 i timen, og han ligger billigt i forhold til andre i området.  Jeg ligger i Næstved og ligger på 320 i timen. Sjovt nok ligger el og vvs meget højere end os tømmere. Få dit arbejde igennem mund til mund metoden, det har altid holdt mig igang. Ofte har et job medført både 2 og 3 jobs. Lav perfekt arbejde, kom til aftalt tid, taq stilling til andre problematikker kunden har (altså håndvær ). Kom med løsningsmodeller, ser du noget der burde være anderledes så kommenter det på en pæn måde. Eks. Opdager du råd  eller manglende isolering, så kommenter det. Det har for mig ofte medført en opgave eksta fordi jeg viser jeg er opmærksom og gerne vil vejlede min kunde. Og det kan de lide.

Hilsen Bjarne. Go vind

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

thomas zimmermann:

desuden skal kunden først betale ved afleveringsforretningen af projektet. og FØRST når renoveringen er godkendt af denne.

Er det ikke lidt farligt med alle de dårlige betalere der for tiden, jeg ville da ikke stå og skulle indkræve 200-400.000,- også først til den tid, finde ud af kunden ikke betaler regningen.

 

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Så sørg for at sikre dig bedst muligt på kontrakten med kunden skal der påføres at kunden skal sikkerhedsstille x antal kroner

Dette også bankgaranti ..

Jeg gør dette mest for privatkunderne, mine samarbejdspartnere og arbejde for andre firmaer ved større entrepriser, kommer selvfølgelig løbende aconto regninger.

Men overfor private giver dette et ekstra plus i bogen
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg vælger altid at lave acconto afregninger, også overfor private kunder.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

WinkJeg forstår ikke bl.a. håndværkere focuserer så meget på timeløn. Når de fleste afgiver og afregnes som faste tilbud.

WinkDet jeg tror er vigtig er at man efterkalkulerer - hvad fik jeg i grunden i effektiv timeløn på den opgave (inkl. også tiden på tilbudsgivning m.m.). Det tror jeg til gengæld ikke ret mange håndværkere er gode til. Kan også høres fra revisor side.

WinkOg som BBH også er inde på er det vigtig med mund til øre metoden, og mulighederne for plus salg i form af ekstra arbejde, som ofte vindes ved tillid og tryghed til den enkelte, og ikke nødvendigvis dennes timelønninger.

Jeg kører også selv a conto betalinger, også for at mindske tabsrisikoen. Derudover er der også sket en juridisk accept ved indbetaling til håndværkeren.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
WinkJeg forstår ikke bl.a. håndværkere focuserer så meget på timeløn. Når de fleste afgiver og afregnes som faste tilbud.

Nemlig, set ud fra at de fleste alligevel vil have det lavet på fastpris tilbud, så betyder timepriserne jo ikke rigtigt noget, da man jo ikke aner hvilket timepris der er lagt ind i tilbuddet, den er jo sikker ikke mindre end den timeprisen på timeløns afregnet arbejde.

Plus salg / ekstra arbejde i forbindelse med andet arbejde, er jo altid et godt klap på skuldren der viser byggeherrens tilfredshed med det arbejde man har udført, og er jo sådan set også lækkert nok, problemet er bare tit at man har kunde stående og vente i den anden ende, så hvis man tager yderligere arbejde, så rykkes kommende projekter bare, så selvom de viser at kunden er tilfreds med ens arbejde, kan det også være møg irreterende da det ødelægger ens planlægning også.

 

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager 320,00kr. eks. moms i mit malerfirma, og jeg har masser af arbejde inde, til den næste halvanden måned, og måtte sige nej til en kunde idag.

Jeg havde eller også tabt 3 tilbud på én uge, og troede jeg var for dyr, i den her "krisetid", men det viste sig forkert.

Rigtig mange folk, kender en som der vil male sort, og dem kan og vil jeg ikke konkurrere med!

Jeg har malet i 8 år og aldrig haft en reklamation endnu! Har haft 4 mand ansat, og stadig ingen reklamationer derfra, da jeg selv tjekkede deres arbejde af. Men det er meget nemmere at være sig selv, og ikke have 2-3 mand du skal "servicere". Jeg tjener også mere nu, hvor jeg er alene mand.

Lavede et hotel for Bestseller i Brande, hvor jeg lejede 3 mand ind, som jeg kendte og viste hvilken kvalitet de laver, så det var ikke noget problem.

Men ja, håndværker timelønnen, har stået meget stille i ca. 3 år nu.

Men kunderne får hvad de betaler for! Kvalitet koster bare ekstra.

Mvh

Michael Haahr

Fra Glostrup
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Syntes også din timepris lyder fornuftig for området.

Hellere lidt højere timepris, så længe timerne passer når man altså laver timeløns arbejde. En kunde vil hellere betale 450 kr. i timen hvis de kan se tiden passer, end betale 350 kr. i timen til en der skriver en ekstra time på regningen..

Ved godt det rammer lidt udenfor dit spørgsmål på tilbudsarbejde, men bare et godt råd generelt.

Hilsen el-installatøren der stadig søger en samarbejdspartner i københavnsområdet :-)

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har lige sat prisen op til 395 + moms i vores murerfirma. i sydjylland

Vi laver selvfølgelig for det meste fast pris, men der er jo ikke altid nem på renoveringer og små opgaver.

endvidere tager vi 120 + moms for service bil pr/opgave pr.dag

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Som så mange også nævner så er prisen ikke afgørende. Jeg vil hellere have en håndværker man kan stole på, som kommer til tiden, kun tager sig betalt for de timer han/hun bruger og gør et pænt stykke arbejde.

Hvis man finder du af man har haft I en god håndværker har man heller ikke noget imod at betale lidt ekstra for personen da man har tillid til at arbejdet bliver udført korrekt.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)