Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Car Entertainment system - hvorhen?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne høre jeres mening om Car Entertainment systemer til små og store børn (og hvorfor egentlig ikke de andre medpassagerer på en lang rejse)?

Jeg har tænkt lidt på om tiden ikke er løbet fra de DVD afspillere med dobbelt skærm til børnerne på sædderne i bageste række, selvom jeg kan se at de er meget populære. Hvor kan man finde noget der er lidt mere avanceret og har flere muligheder (DVD, TV, radio, spil, internet mm.).

Er der overhoved brug for sådan en Car Entertainment system - eller skal man bare købe laptop PCer til alle medpassagererne :)

Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb ipad's og klister på bagsæderne >:D

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er I alle enige om det? jeg har ikke afprøvet IPad endnu, og ved ikke hvor meget sjov man kan få for pengene.

Sådan som jeg kunne læse på nettet, den har 3G, så internet er intet problem, så længe man kan skrive ordentligt på den trykfølsomme tastatur. Hvad så med spil, afspilning af film mm. Kan den lige så meget som en ordentlig PC?

Jeg kunne egentlig godt tænke mig en PC baseret Car enterntainment system, med streaming af film / DVD / musik, mulighed for nyeste PC spil, internet osv. Findes det allerede, eller skal der laves? Og hvor stor interessen bliver egentlig (har ikke set noget lignende i butikkerne endnu, men det er måske fordi der ikke er kunder til den slags)?

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror problemet med f.eks. en bærbar er at den er mere sart end en skærm vil være, og du vil nok hellere ikke være så glad hvis ungerne ville spilde saftevand eller lignende i tastaturet.

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det kan løses med tastatur som har noget folie ovenpå, lige som man finder i industrien? På den anden side er det sandsynligvis ikke en standard løsning, så det bliver i hver fald dyrt...

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kom ikke så mange svar til dette indlæg - betyder det så at det ikke findes så mange Car Enterntainment systemer der kan bare det hele, eller der er manglende interesse for det på markedet?

Hvis man ser bort fra car enterntainment systemer, er der så marked for lignende til minibusser / busser, især dem der bruges på lange rejser til udlandet? Jeg ville fornemme at der er måske ikke noget aftermarkeds salg i disse tilfælde, man plejer vel at levere sådan nogle systemer direkt fra bus producenten?

Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Indlæg ialt: 238
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas nu på med diverse alternative løsninger på bagsædet.... Der findes utallige undersøgelser og crash-tests herom som bestemt taler imod selvopfindelser.... Uden rette montering kan selv små genstand blive livsfarlige hvis uheldet er ude...

v.h. John

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt du vil købe eller (få) produceret og (få) kodet den og så sælge. 

Jeg går her ud fra at vil sælge.

Vi har i vores Mitsubishi en 7" touch skærm med håndfri, radio, harddisk til musik (Den kopierer automatisk CD'er), GPS og DVD afspiller.

Jeg synes den er lidt lækker, men den mangler internet, multitouch, USB-stik m.m.

Håber du kunne bruge forslagene til noget :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Monin:

Kenneth plejer at have ret godt styr på den slags - prøv at høre ham ad

http://www.ice-shop.dk/

 

Ja, det plejer jeg.

Det fremgår ikke helt om du er ude efter noget til privat behov, eller om det er et forretningsmæssigt du tænker?

Men uanset hvad så rammer du essensen af det markedet går igennem lige pt. Det system du er ude efter eksisterer ganske enkelt ikke i en brugervenlig og pengepungs-venlig version.

For at opnå essensen af det du vil have (internet, spil og gen. computer-relaterede egenskaber) har du 3 muligheder;

1. Sætte en iPad eller lign. Tablet PC op. Der er så småt begyndt at komme holdere til disse så de kan monteres i bilen, tilsluttes strøm for opladning mm.

2. Købe et decideret CAR-PC system. Dette vil dog lynhurtigt løbe op i 30k+. Man kan godt få CAR-PC for måske 10-15.000 idag - men du skal jo også have eksterne skærme mm. Udover det, er vi (markedet) stadig ved de In-Car Entertainment systemer som vi forhandler. De begynder så småt at komme med DVBT. Men ingen af dem er Mpeg4 endnu - der skal stadig en ekstern boks til.

3. Mediaserver løsningen. Vi har f.eks. en lille boks der hedder V-MOD. Det er en multimedia server der har internet og meget mere. Den tilsluttes f.eks. dit multimedieanlæg og kan hente fra din computer på kontoret mens den står i garagen og lagre dine film mm. Fuldstændig som et multimediecenter i hjemmet. Den har bare også Windows installeret til surfing mm. Men det er stadig ikke en decideret PC til spil mm.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)