Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af enkeltmandsvirksomhed med hjemmesider.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en ret ny enkeltmandsvirksomhed, som egentlig har fine udsigter, men spekulerer i om jeg skal registrere domænenavne som privat person eller som firma.

For at være dagpengeberettiget, skal mit firma jo være 100% lukket ned, inkl. hjemmesider mv, hvis uheldet er ude, men jeg vil gerne bevare muligheden for at holde evt. domænenavne og hjemmeside, hvis det er muligt.

Kan man det ved at registrere domænenavne i eget navn og betale privat helt udenom firmaet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er vel ingen, der kan forbyde dig.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan vel få problemet med at fagforeningen ikke vil berettige dagpenge, hvis de mener at "firmaets" hjemmeside stadig eksisterer... Vil jeg da kunne få medhold i at siden ejes privat og at mit firma absolut ingen udgifter har haft med denne?

Idéen er at ved evt. ophør vil jeg helst ikke tvinges til at sælge domæne og hjemmeside med det samme eller være tvunget til at lukke siden.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klemmesamler af 2.grad

Som udangspunkt behøver du ikke at nedtage dit domænenavn for at være dagpengeberettiget. Dog såfremt dit domænenavn er unikt og helt klart relaterer til din virksomhed, vil det skulle afvikles.  Så afhængig af din virksomhedstype er det en konkret vurdering der anlægges. Fx. hvis der er tale om en konsulentvirksomhed, vil a-kassen nok stille krav om nedtagelse af domænenavnet.

 

Venlig hilsen

Flemming Østergaars

Specialkonsulent'

KrifaErhverv

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Østergaard, Krifa Erhverv :

Fx. hvis der er tale om en konsulentvirksomhed, vil a-kassen nok stille krav om nedtagelse af domænenavnet.

Hvorfor?

Er i ikke interesseret i, at folk igen kommer til at tjene penge og i slipper for at betale til dem?

Mvh

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Tak for et godt svar.

Mit firma beskæftiger med salg af produkter, men har et unikt navn og domæne, så der bliver nok ingen fordele ved denne metode så Hmm

Så må jeg registrere mit nye domænenavn som firma i stedet og drage de små fordele af det. Så må jeg bistå et lynsalg og evt. nedsat pris af hele firmaet, hvis alt slår fejl.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)