Hej Jeg har en tømrervirksomhed som kunde, og vi har diskuteret, hvordan vi får lidt mere salg i butikken. I 2010 begyndte vi at sælge tagprojekter, og vi har sat et budget for antal tagprojekter i 2011. I den forbindelse satte vi os det mål, at når vi gik igang på en ny vej, skulle vi have solgt et nyt projekt på den vej eller det område, inden projektet var afsluttet. I den forbindelse overvejer vi at engagere vores kunder ved at give dem mulighed for at få 10 x kr. 1.000,- i rabat, hvis de kunne sælge os videre. 1 ny kunde vil udløse kr. 1.000,- i kontanter. Ideen er selvfølgelig at den nye kunde får at vide, at vi for det første leverer et flot produkt men samtidig selv kan opnå kr. 10.000,- hvis han kan sælge os videre til hans kontakter/netværk. Vil det virke? Michael |
Umiddelbart vil Jeg mene at alle de penge gør det lidt for amerikansk. Det fjerner fokus på hovedårsagen til at man skal vælge det pågældende firma. Hvis Jeg var dig ville Jeg gå andre veje som kundebesøg hos tidligere kunder så de kan se løsningen og stille spørgsmål til dine tidligere kunder om hvordan det har virket.