Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mersalg for tømrer - vil denne metode virke?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en tømrervirksomhed som kunde, og vi har diskuteret, hvordan vi får lidt mere salg i butikken. I 2010 begyndte vi at sælge tagprojekter, og vi har sat et budget for antal tagprojekter i 2011. I den forbindelse satte vi os det mål, at når vi gik igang på en ny vej, skulle vi have solgt et nyt projekt på den vej eller det område, inden projektet var afsluttet. I den forbindelse overvejer vi at engagere vores kunder ved at give dem mulighed for at få 10 x kr. 1.000,- i rabat, hvis de kunne sælge os videre. 1 ny kunde vil udløse kr. 1.000,- i kontanter. Ideen er selvfølgelig at den nye kunde får at vide, at vi for det første leverer et flot produkt men samtidig selv kan opnå kr. 10.000,- hvis han kan sælge os videre til hans kontakter/netværk.

Vil det virke?

Michael

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil Jeg mene at alle de penge gør det lidt for amerikansk. Det fjerner fokus på hovedårsagen til at man skal vælge det pågældende firma. Hvis Jeg var dig ville Jeg gå andre veje som kundebesøg hos tidligere kunder så de kan se løsningen og stille spørgsmål til dine tidligere kunder om hvordan det har virket.

Mvh
PLI | Affugter

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle din tømrermester køre forbi og tage nogle billeder med sit kamera, og tilbyde en flaske rødvin til 1000kr for at få lov at fotografere til sin referenceliste.

 

Hvordan vil dette udfra en økonomisk synsvinkel påvirke hans ordrebog?

Negativt?

Positivt?

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tror jeg ikke x x 1000 kr. betyder det helt store... Hvis håndværket er iorden, så siger min erfaring mig at kunderne også kommer. Mund til mund er ifølge min bedste overbevisning den bedste og næsten eneste måde at booste sin forretning på.

Held og lykke med det.

 

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også at det er meget bedre, at give de kunder som anbefaler en ny kunde, en go flaske rødvin.

Hvis kunden var tilfreds, og det må han jo havde været, siden han anbefaler dig videre, vil han helt sikkert fortælle andre, at han fik en flaske go rødvin, for at anbefale dig videre.
Og det vil starte en lavine af anbefalinger :-D

Jeg får selv mange kunder som er anbefalet af gamle kunder, som har været ovenud glade for mit malerarbejde. Jeg vil også til at give rødvin til mine kunder, som anbefaler mig til andre.

Evt. give en flaske rødvin og 3 visitkort, og sige at her er til 3 flasker mere, og så smile Wink

Mvh

Michael Haahr

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Reference kunder kommer helt af sig selv.

Levere man et godt stykke arbejde som kunden er tilfreds med, så vil naboer der selv overvejer at få skiftet taget også automatisk få dette af vide.

En ting der kan booste salget i det område de arbejder i, er dog efterfølgende en flyer som bliver delt rundt, med før og efter billeder af projektet, og en lille salgs tale.

Dem der overvejer at få skiftet tag, vil sikkert gå hen til dem der lige har fået lagt nyt tag, for lige at hører dem om hvordan de opfattende det pågældende firma, samt besigtige kvalitet af deres arbejde på tættere hold.

Og har du her en tilfreds kunde, vil de med garanti også forsøge at sælge endnu en tagrenovering for dig.

Vi har selv lige skiftet et tag inde på Frederiksberg her for 2 uger siden, de har allerede givet 2 henvendelser mere omkring tilbud på nyt tag fra 2 naboér.

 

Fra Odder
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er både for og imod...kontantrabatter, referenceprovision etc. er godt i nogen brancher, men kan virke skidt i andre brancher.

Udfordringen er selvfølgelig at I ikke må henvende jer personligt til dem idet, formoder jeg, er privatpersoner.

Jeg får lige en ide...

Hvad med om I tager et billede af det hus på hvilket tag i netop arbejder - laver en fin skabelon i f.eks. Word hvor I indsætter billedet, laver en fin lille tekst hvor i skriver noget ala 'Da vi netop er igang med at lave tag hos en af dine naboer, kan vi tilbyde jer det samme arbejde til favorabel pris da vi allerede er i nabolaget bla. bla. bla' (håber i får ideen)

Så printer I dem på en farvelaserprinter og smider dem ind igennem brevsprækken hos samtlige naboer på vejen...det gør I sår på hver ny vej i kommer til.

Det tror jeg faktisk vil virke af den simple grund at Hr og Fru Olsen der får jeres fine tilbud, måske vil gå hen og tale med Hr og Fru Nyt tag om det fine arbejde i udfører.

De 1.000 kroner du vil bruge på referencer, synes jeg derfor I skal bruge på at gi' modtagerne af jeres printede tilbud i rabat. En rabat de kan opnå, hvis de slår til mens I stadig er i området (ren psykologi)

Så I skal bare få en til at lave en professionel skabelon hvori I sætter billedet, indsætter kundernes navn og adresse (det vil de sikkert synes er ok) og printe det på et ordentligt kvalitetspapir - gerne lidt kraftigt og en smule glittet...ikke noget med at bruge et alm. tyndt papir.

På denne måde får I påvirket målgruppen direkte via viral markedsføring, som du kan læse mere om her

Lykke til

Thomas

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til Jer alle

Tak for jeres nyttige kommentarer og forslag. Vi tygger lidt på det men er meget opmærksomme på den virale markedsføring.

En simpel og god idé kunne være at sætte en smiley på byggeskiltet i de tilfælde, hvor man aftaler med kunden, at det er OK og at de er villige til at anbefale, hvis der kommer henvendelser på den baggrund. Så kunne man også komme i avisen med en artikel om "Byens første byggefirma med egen smiley-ordning".

Endnu engang tak.

Michael

Fra Søborg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hoow, den var sq en meget god ide Michael.

HAPS Wink

Det professionelle Malerarbejde kræver viden !

Malerfirmaet Nicolaj Larsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ikk'! Min kunde kunne også li' den og smiley-magneter er bestilt...

Michael

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)