Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af penge i farlige tider

Side 13 ud af 13 (130 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan investere i guld og diamanter til at hænge om halsen på en smuk kvinde.

Det kan give et fantastiskt afkast både på kort og langt sigt.

 

Desværre er det ikke en sikker invenstering.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra København
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så Martin, hvad har du efter al den diskussion valgt at placere pengene i, og er du tilfreds med dit valg? Eller søger du stadig efter en sikker og likvid havn der bevarer din købekraft?

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Guld.

http://www.markettimer.dk/markettimer/artikler/introduktion-til-investering-i-guld-og-soelv.aspx

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sergej:

Hvad så Martin, hvad har du efter al den diskussion valgt at placere pengene i, og er du tilfreds med dit valg? Eller søger du stadig efter en sikker og likvid havn der bevarer din købekraft?



Jeg har flyttet lidt penge over i Jyske Bank til godt 3 % i rente også har jeg købt 10 Tivoli aktier :-)
Resten står og glor til 0,00000001 % i rente.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder fornuftig. Sad lige og kiggede valutakurser forleden og var overrasket over hvor meget DKK og EUR har tabt overfor valutaer som ikke var indblandet i finanskrisen fx AUD og diverse asiatiske valutaer. Med den måde som ECB trykker penge på og de kommende hjælpepakker i Spanien (måske Italien), vil EUR og DKK kun tabe endnu mere. Skulle jeg sætte pengene i udenlandsk valuta ville jeg tage en snak med en pro om ikke AUD kunne være en smart investering.

Fra København
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

3% er ikke så ringe for det danske marked. Hvorfor har du valgt ikke at benytte sig af denne rente i højere grad? Vælger du likviditet i håb om snarlig mulighed for at investere i et eller andet?

Jeg prøver at forstå din situation fordi jeg overvejer en forretningsmodel orienteret mod netop folk som dig, som jeg mener der bliver flere og flere af. Denne artikel i Børsen fra i dag bekræfter den umiddelbart paradoksale trend ...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bundet pengene i 3 år for at få 3 %.
Det kan jeg ikke gøre med resten, da jeg gerne vil have adgang til kapital til pludselige muligheder eller udfordringer.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kunne også overveje strukturerede obligationer for ex 20% af de frie midler
De vil generelt udstedes til ca kurs 102,5 og altid indfries til min kurs 100

Under forløbet kan de også indimellem fås til lavere, så risikoen vil max være de der ca 2% men opsiden jo også større

De kan fås så de ex følger valuta ex EUR mod Tyrkiske lirer og meget andet, eller de kan være knyttet til udviklingen i et råvareindex, eller et aktieindex

Man får så ikke den fulde gevinst indexet måtte vise, men en lavere gevinst, mod at være garanteret kurs 100 mindst ved udtræk

De findes rimeligt kortløbende, men ofte ser man dem solgt fra start til ca 103 og med løbetid 2-3 år
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Så skulle du shorte euraud (vs køb auddkk) da spreadet er meget skarpere her.
Faktisk er der jo tale om en klassisk carry trade med den pæne renteforskel.
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok et klogt valg at låse pengene nogle år til den rente.. Så skulle de gerne følge med inflationen.

Personligt kører jeg en noget mere risky fremgangsmåde, da jeg er ung og får en rigtig god fast indkomst. Alle penge investeres i egne iværksætterprojekter, som jeg tror på.

Jeg tror på, at ved at investere i mig selv og iværksætter projekter, er mit afkast igennem en lang årrække meget større end nogen aktie nogensinde kunne give mig.

Jeg ville ikke stole på at have store summer i de store valuta, guld, sølv eller aktier lige nu. En mulighed som er noget anderledes kunne være bitcoins - men det er lidt ligesom at spille lotto.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 13 ud af 13 (130 indlæg)