Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics transactions ekstra felter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle analytics eksperter

Jeg vil høre om der er mulighed for at lave følgende tilpassede udtræk i Google Analytics.

Under: Ecommerce > transactions

Er det muligt at vælge bl.a. source, keyword og medium.

Jeg vil gerne lave en liste over alle mine transactions hvor jeg kan se det hele på en gang.
Altså alle transactions med source, keyword, medium og campaign vist. 

Jeg har  ikke gennemskuet om det er muligt endnu og slet ikke hvordan det skal gøres. Nogen bud?

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Du skal lave en "Tilpasset rapport". Klik på menupunktet "Tilpasset rapportering" i venstre side, og herefter på "Administrer tilpasse rapporter". Klik så på "Opret ny tilpasset rapport" øverst til højre.

Husk at navngive den ved at klikke på "Rediger" øverst.

Til venstre kan du nu trække forskellige informationer ind på rapporten. Fra "Data" skal du finde "Transaktioner" under punktet "E-handel" - træk det ind på et ledigt Data-felt i rapporten.

I boksen "Dimensioner" til venstre skal du udvide punktet "Trafikkilder". Her skal du først trække punktet "Kilde/Medium" ind i det første ledige "Dimension"-felt i rapporten, og i næste felt skal du trække "Søgeord" ind.

Det skulle virke, hvis e-commerce i øvrigt er sat korrekt op, og hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt :-)

/ Phillip

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Phillip

Det virker desværre ikke helt til at være som jeg gerne vil have den.

Jeg vil gerne have den til at vise listen, som den viser under e-commerce > transactions. Hvor den viser alle transactions, og man så kan vælge source/medium/keyword/campaign m.m. til at være i anden kolonne. Jeg vil bare gerne have den til at vise alle fire ting på en gang i den liste, så jeg kan se hvilket keyword, medium, campaign og source der har genereret hver enkelt transaction.

Håber det forklarede det lidt bedre.

 

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Du kan ikke ændre opsætningen/udseendet på standard-rapporten. For at få flere detaljer, er du nødt til at anvende tilpassede rapporter - men heller ikke her er det muligt at vise mere end én dimension (source, medium, campaign eller keyword) ad gangen.

Det kan lade sig gøre at have to dimensioner på én gang ved at oprette et avanceret filter, der tager fx medium og campaign og kombinerer dem i en brugertilpasset variabel, som efterfølgende kan hentes ind i en tilpasset rapport.

Håber det kaster lidt lys på problemet (eller forvirrer jeg dig bare mere?) :-)

/ Phillip

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med. Jeg håbede blot at jeg kunne lave en tilpasset rapport med flere dimensioner af gangen. Men det lader til jeg må holde mig til at selv lave den ved at kopiere de forskellige data ind i et regneark.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)