Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af program til håndtering af ''grafisk'' montage

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

 

I mangel af bedre blev emnet på denne tråd lidt tvetydig.

 

Det som jeg forespørger er hvor jeg skal starte hvis jeg ønske ret skræddersyet program. Eller rettere. Hvilken virksomhed kontakter jeg for at få et bud på hvad udviklingen af dette vil koste?

 

Det som jeg har brug for er et IT-system der kan håndtere brugerskabte "fotomontager".

 

Jeg kan desværre ikke gå for meget i dybden med det da jeg ikke kan afslører det koncept jeg arbejder på i detaljer men jeg kan sige så meget som at det jeg har brug for er et system hvor en bruger via en hjemmeside kan vælge forskellige foto''s som så sættes ind på fast fikserede punkter i præfabrikerede baggrundsbilleder.

 

Krav til programmet er:

 


  1. Bruger skal ved hjælp af simple ''klik'' kunne samle en fotomontage. Programmet skal da sørge for at foto''s placeres korrekt i montage(gerne efter indbyggede koordinater som bruger/sælger kan ændre efter behov) således at bruger kan samle en fotomontage hvorpå program tager sig af placering af fotos og bruger kun skal vælge billeder

  2. Program skal kunne integreres således at dette kan benyttes over internettet. Dvs.at  køber logger ind på repsektiv hjemmeside og vælger forskellige præfabrikerede fotos. Derefter sendes data automatisk til hovedcomputer hvorpå program ligger som så har behandlet købers ''valg af billeder'' således at dette er arrangeret i valgte orden. Altså så lidt manuelt arbejde for sælger som muligt.

  3. Program skal også kunne tage sig af logistikmæssige aspekter og gemme brugers navn og adresse(som tastes ved betaling) således at den enkelte montage er logisk knyttet til købers navn(gør sælgers overblikk nemmere)

  4. Program må ikke være for statisk opbygget så der er plads til videreudvikling og skal på sigt kunne integreres med ERP systemer hvis dette bliver nødvendigt.

  5. Program skal være fleksibelt med god brugerflade. Altså skal de indlagte billeder i programmet kunne skiftes nemt og hurtigt ud af sælger uden at det er en større procedure



Håber ikke at de krav jeg listede var alt for ''sorte'' men det er for at forsøge at give en idé om det jeg søger. Men som nævnt. Hvis der er nogen der ved hvem jeg bør kontakte for at få et sådan program udarbejdet må i meget gerne smide mig et link, tlfnr. eller andet.

 

Skulle der også være nogen der tør give et forsigtigt bud på hvilke prisleje jeg ville ende op i at skulle betale for et sådan program er i hjertens velkomne til at oplyse det. Er meget rart at have nogenlunde tal at kalkulere med ift. investeringsomkostningerne bundet til opstarten af mit lille projekt.

 

 

På forhånd tak for hjælpen.

 

Mvh.

 

Lucas

 


Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lucas

Hvis vi kort ser bort fra det med billederne, så lyder det du beskriver som en såkaldt portalløsning som den der er på http://www.google.com/ig  Her kan man vælge forskellige nyhedsfeeds m.m., og med "drag and drop" flytte dem til forskellige positioner. Der burde ikke være langt fra et kunne flytte nyhedsfeeds rundt, til at kunne flytte billeder. Jeg ville derfor lede efter nogen der har lavet en lignende portalløsning og få et bud fra dem. Placering og valg af billeder skal så blot gemmes i din database og ikke i cookies.

Mvh Jesper

Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

Mangte tak for dit svar.

 

Grundidéen i en portalløsning kan faktisk måske godt anvendes men dog tror jeg at jeg desværre behøver noget der er lidt mere avanceret en kun ''drag and drop''. Er ikke sikker dog. Der er faktisk gode muligheder i det men spørgsmålet er nok nærmere hvor bredt dette kan anvendes og ydermere hvordan man generelt indbygger en portalløsning i ens hjemmeside(kan godt høre at det ikke er IT-kundskaberne der der er min største styrke?)

 

Men uanset om en ''portalløsning'' kan anvendes eller om andet behøves så bør jeg vel ikke bare slå det første og bedste IT-firma op på nettet som kan levere færdige skræddersyede programmer? Årsagen til at jeg spørger er at det er en jungel med den underskov af IT-firmaer der eksistere. Er der nogen der kan anbefale bestemte firmaer eller evt. dygtige freelance programmører da det ikke bør være verdens mest omfangsrige program jeg ønsker konstrueret og jeg desværre ikke tror at jeg slipper uden om at det skal laves fra bunden eller evt en modificering af en ''portalløsning''.

 

-Lucas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lucas,

 

Det med kundedata og integration til ERP systemer er det nemme i den sammenhæng. Udfordringen i det system du efterlyser, lyder som om bliver at håndtere n grafiske elementer som kan indsættes i n foruddeffinerede layoutmodeller (montager), på n forskellige måder.

 

Samt at sikre en fornuftig brugerinteraktion, der går det nemt at anvende for dine kunder og nemt at modtage for din sælger i den anden ende. Umiddelbart vil jeg anbefale dig at dele din opgave op. Del den op i to dele,

 

- et B2B site, som kan håndtere dine kundedata

- en komponent, hvori dine kunder kan lave sin montage.

 

Kerneområdet for din forretning lyder som om den ligger i selve foto montagen, for din sælger kan håndtere flere kunder og dermed betjene et større segment.

 

Et b2b site kan laves af mange og i mange forskellige teknologier. Komponenten til fotomontagen er dog mere kompliceret, hvis den skal gøres tilstrækkeligt brugervenlig og kunne de ting du efterlyser.

 

Ønsker du et konkret tilbud, er det med glæde noget jeg kan lave til dig. Dog skal vi nok snakke lidt sammen om de nærmere krav, da dit projekt ellers hurtigt kan vokse ind i himlen, udgiftsmæssigt.

Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian

 

Tak for din respons. Jeg har sendt en privat besked til dig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)