Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncehajer - er der en løsning på problemet?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En lovændring kunne være at aftaler om annoncering på nettet og i trykte medier skal være indgået skriftligt for at have retsgyldig virkning.

Det vil selvfølgelig ikke løse problemet 100% men der ville være mere klarhed over hvilke aftaler der konkret er indgået.

Er 2 parter enige om at der skal leveres en ydelse bør det ikke være noget problem lige at få det skrevet ned på et stykke papir med begge parters underskrift......

I mine øjne burde det være en relativ let lov at kome igennem med.

Det kunne være oplagt at brancheforeningen for telemarketing gik forrest for at få sådan et lovforslag igennem - det ville da klæ' dem godt :-) 

BLOT EN TANKE !

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er useriöse ikke med i brancheforeningen.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cicoor Host & Saas ApS:

Måske kunne man ændre reglerne for telefonsalg. I dag skal man have tonsvis af tilladelser for at sælge en pølse, så man kunne måske indføre en certificeringsordning for virksomheder, der ønsker at sælge via telefonen. På den måde kan man sortere de sorte får fra, og det ville gøre det lidt nemmere for dem, der har et seriøst produkt, at trænge igennem.

Ja man kan begynde med at have som krav at vise nummer.

Og har man så blivet snydt af et firma der ringer fra nummer xxxxxxxx,  så kan man advare andre og derefter blokere numret fra ens telefon.

 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven er meget klar omkring indgåelse af aftaler. Det er sælgeren der har bevisbyrden omkring at der er indgået en bindende aftale.

Når jeg modtager en faktura sender jeg en standardmail retur hvor jeg skriver at der efter min mening ikke er indgået en aftale og at jeg derfor betrager fakturaen som ugyldig og forventes at den krediteres. Jeg skriver også at alle henvendelser vedr. fakturaen fremover ikke vil blive besvaret.

Så må de sende en stævning hvis de vil i yderligere dialog. Alle deres trusler med inkasso, RKI og hvad de ellers truer med preller af. De har ikke noget at komme med.

 

Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - de er naturligvis ikke i brancheforeningen.

Men hvis det kunne løse en del af problemet med såkaldte "annoncehajer" ville det være med til at skabe bedre vilkår for hele den seriøse del af branchen. Og det er vel en af brancheorganisationens opgaver.

Hvis alle aftaler om annoncering var på skrift ville det spare mange firmaer for en masse tid som de ellers skal bruge på at afvise påståede aftaler om annoncering, der er indgået telefonisk.

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode forslag og input til alle :-)

Det er ikke alle der registrerer sig med CVR, der er klar over muligheden for at få reklamebeskyttelse. Det burde måske bare være noget man valgte samtidigt med man registrerede sig.

Specielle regler for den type annoncer, certificering og nummervisning. 

Måske var det en mulighed at stille større krav til opringninger fra anonyme opkald. 

 

AnyFellow:

Loven er meget klar omkring indgåelse af aftaler. Det er sælgeren der har bevisbyrden omkring at der er indgået en bindende aftale.

Når jeg modtager en faktura sender jeg en standardmail retur hvor jeg skriver at der efter min mening ikke er indgået en aftale og at jeg derfor betrager fakturaen som ugyldig og forventes at den krediteres.

Så er problemstillingen måske her at der indgået en bindende aftale når de har sendt en faktura og modtager ikke har gjort indsigelser. Det har så været et problem at mange ikke har været klar over det. De har måske blot tænkt at det var løgn og latin - og dermed ikke galdt.

Forleden læste jeg en jurist herinde skrive at man gøre indsigelser med anbefalet brev. Det er akkurat det samme jeg hørte fra en jurist for en del år siden. 

Jeg ved ikke lige om du mener email og om det er en mulighed?!

Jeg er nysgerrig efter at vide om der ville være jurisk forskel på en email og et anbefalet brev. I det anbefalede brev kan man jo kun bevise at man har sendt den afsted, men den holder vist normalt i retten. På en email kan indholdet ses - men jeg ved ikke om det har samme værdi (i tilfældet at der overhovedet er en emailadresse på fakturaen)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N1973:

Nej sælger ska ikke straffes,  ska nogen straffes så er det virksomheden.

Nå, så lige i denne tråd, at der nu er faldet domí én af de verserende sager.

Og til min store glæde, er 3 af sælgerne nu også idømt ubetinget fængsel på mellem 9 og 18 mdr.

Det er lige præcis det jeg selv ønskede, og kunne heller ikke se noget fornuft i at de skulle kunne gå fri. Lad os håbe at det er med til at dæmpe dem en smule, og at jobsøgende tænker sig om en ekstra gang, inden de søger job sådan et sted.

Artikel her

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet! Kanon! Yes

Ja, det skal nok hjælpe en hel del. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jjam:

Så mon ikke loven faktisk er god nok, og mon ikke de fatter det nu.

Undskyld - men tvivler stærkt på at vi har set den sidste annoncehaj - det er alt for nemt at ringe til virksomheder og påstå en telefonisk indgået aftale. Der vil altid være nogle som hopper på og betaler.. om ikke andet for for at undgå bøvl og besvær med en potentiel efterfølgende sag.

Jeg har tidligere spurgt i Håndsvlærksrådet om de kunne se idéen i, at aftaler om annoncering i elektroniske og trykte medier skulle være skriftlige - men håndværksrådet mente dengang at det ville rokke ved erhvervslivets aftalefrihed.

Nogen, der ved om det fortsat er deres holdning.

Et lovkrav om skriftlige aftaler på dette særligt belastede område kunne løse meget...... 

 

 

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)