Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsparing og beskatning af overskud i selskab!??

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

TD

Maskeret udbytte er noget andet - det er hvor du har solgt noget fra din virksomhed til dig selv privat til en pris der er ikke er på armslængdevilkår (læs for billigt). Har du eksempelvis solgt en bil fra firmaet til dig privat for billigt vil det sige at du har fået maskeret udlodning på forskellen mellem bilens markedsværdi (anslået) og den pris du har betalt.

Eksempel, du sælger en audi A8 til en værdi af 800.000 (anslået markesværdi) fra dit selskab til dig privat, til et pris på 400.000. Du har derfor foretaget en maskeret udlodning på 400.000.

Det er fuldt ud lovligt at have et selskab der bare drypudlodder hvert år.

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo den er en smule forsimplet, ville bare forklare at det ikke har noget med den situation at gøre :-)

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes netop der var grund til at skrive som jeg gjorde idet det blev foreslået at fastsætte en løn for hurtigt at få pengene ud af selskabet som kun havde investeringsaktivitet hvis overhovedet nogen... Og så er det en risiko for at aflønningen ikke står i forhold til arbejdsindsatsen.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke et problem for ham der ejer selskabet - men hvis han ansatte et familiemedlem og vedkommende ikke yder nogen arbejdsindsats så kan der være tale om maskeret udlodning. Eksempelvis hvis sønnen bliver ansat, uden at yde noget arbejde og så får løn der svarer til at skattekortet bliver brugt hvert år.

 

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at vi skal lukke den her, jeg tror at vi er enige.

Det eneste jeg har sagt var at det var en mulighed og at man selvfølgelig skal se meget konkret på det i det enkelte tilfælde.

God weekend til jer alle.

P.S. (til dig der startede tråden) Håber at du fik grund til lidt overvejelser, som du kan se er der mange aspekter at tage hensyn til, og det er meget konkret i det enkelte tilfælde hvad der er bedst for dig, og ikke mindst hvad der kan forsvares over for SKAT.

Med venlig hilsen

Dennis

 

 

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Jeg er stadig sikker på at arbejdsindsatsen skal svare til aflønningen lige meget om ejers ellers ejers nærtstående udfører arbejdet... Markedsvilkår

 

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig med TD.

Mener også at armslængde-princippet skal anskues fra en bredere vinkel.......dermed

arbejdsindsats på markedsvilkår.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mente var, at I praksis er det ikke noget problem at lønne sig igennem sit selskab også til en høj løn. Der er ingen grund til at frygte for maskeret udlodning af den grund. Begynder man derimod at udbetale bonuser man ikke er kontraktligt berettiget til mm. så kan der være noget om snakken...

Jeg er enig med Dennis, jeg tror vi har fået dækket de vinkler der er relevante for trådstarter.

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)