Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er disse auktioner lovlige i DK?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Phuket, Belize, Andalusien & Hornbæk
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, for nogle måneder siden mener jeg at erindre en fyr i Dubai der fik ørene i maskinen, fordi hans auktionssite med laveste unikke bud blev kendt ulovlig i Danmark.

Jeg er blevet tilbudt et koncept hvor denne auktionsform indgår, skulle der mon sidde nogen med konkret viden om dette?

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der køre stadig masser af disse sider, så jeg kan ikke se hvordan de skulle være ulovlige?


Jeg mener bare at han fik en tur i fræseren, fordi at der sad bots og bød på varene når tiden var ved at udløbe. Således at der kom flere bud på varen.

MR123 er i hvertfald stadig aktive: http://www.mr123.com/?LNG=dnk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var selv ret godt inde i den historie men kan simpelthen ikke huske om det er decideret ulovligt..

Det jeg mener der var ulovligt var den måde det kørte på. mange af de scripts har en bot som autobidder over heletiden, så du i teorien kun brænder penge af, uden at vinde noget, Stortset.. Der var selvfølgelig nogen der vandt, men der burde jo være en vinder til hver eneste auction, og det var langt fra tilfældet.

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

På de auktionswebsites skulle der stå:

Vi gør opmærksom på at der kan forekomme automatiske bud fra bots. Det er et problem, vi desværre ikke har løst indnu. Men vi arbejder ihærdigt på at finde en løsning.

;-)

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Phuket, Belize, Andalusien & Hornbæk
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Objektivt set, så kan det vel hævdes at der et tale om en slags lotteri. 100 personer byder ind på deres opfattelse af laveste unikke bud, men kun een kan vinde. Altså 99 "tabere", og med mit kendskab til landets spilprotektionistiske opfattelse er det nemt at forestille sig denne konklusion gennemført ved lov.

Spørgsmålet henstår fortsat: er det reelt ulovligt eller ..???

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den måde det foregår er at der er sat en "salgspris" som kan være eks. 30% over det som firmaet har givet for varen.

Når medlemmerne byder, så har de betalt for x antal bud og dette beløb (f.eks. 5 kr pr bud) bliver så skrevet på varen. Indtil varen's pris ikke er kommet over den salgspris så bliver varen ikke sat til salg.

Her kan der sagtens være robotter der byder hvis tiden er ved at løbe ud. Denne tid er som regel 1 minut. 

Det kører så på den måde at når salgsprisen (+ de 30%) er ramt og det er en alm. bruger der byder så er varen solgt hvis tiden løber ud.

Men der er som regel robotter der byder med forskellige intervaller tilbage.

Jeg har selv været hyret til at lave sådan en auktion og har lavet lige præcis den del af auktionen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)