Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loading-tid på side

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

arbejder på side til kunde. Den synes siden loader for langsomt.

LINK

Håber der en kyndig Amino, der kan smide en kommentar til dette. Evt. også hvis det er tilfældet hvad der evt. skal gøre ved det (skifte host (ligger pt. ved Meebox, ændre template eller...??)

På forhånd tak

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian

Her er 3 hurtige:

  • Komprimer alle stylesheets i en fil
  • Hav alle javascript filerne samlet i et js doc
  • Fjern al unødig html og css

Du kan sikkert mange flere ideer her http://www.amino.dk/forums/t/119510.aspx

Selve webhotellet har også en væsentligt betydning.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enten har du fixet performance problemerne, ellers vil jeg mene at siden kører hurtigt.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dofs:

Enten har du fixet performance problemerne, ellers vil jeg mene at siden kører hurtigt.

Jeg syntes heller ikke siden er langsom.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Àsgeir Gunnarsson:

Dofs:

Enten har du fixet performance problemerne, ellers vil jeg mene at siden kører hurtigt.

Jeg syntes heller ikke siden er langsom.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

 

Jeg synes jo heller ikke siden har hastighedsproblemer, men kunden der antydede det. Så det ville være rart med nogle af de kyndige, der kunne tjekke dette. Måske der findes et redskab - program, hjemmeside eller lignende - til at tjekke hastighed?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke allerede har det på din computer, så download firefox (ikke beta) og installer firebug og google pagespeed.

Når du så kører google pagespeed får du en hel række ting smidt i hovedet der kan gøre dit site hurtigere.

Eksempelvis som Àsgeir skriver at samle og komprimere stylesheets og javascript. Og at loade dine cssresourcer sideløbende med javascript. Den forklarer rimeligt udførligt hvordan dette gøres.

Firefox kan hentes her: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
Firebug kan hentes her: http://getfirebug.com/
Pagespeed kan hentes her: http://code.google.com/speed/page-speed/download.html

Pagespeed giver din nuværende forside 80 ud af 100 point så der er plads til forbedring, men det er ikke der du kommer til at hente det store i forhold til loadtid, men du kan muligvis hente lidt.

Det var nok ikke lige det svar du søgte, men nu kom det altså lige alligevel ;-)

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen:

Àsgeir Gunnarsson:

Dofs:

Enten har du fixet performance problemerne, ellers vil jeg mene at siden kører hurtigt.

Jeg syntes heller ikke siden er langsom.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

 

Jeg synes jo heller ikke siden har hastighedsproblemer, men kunden der antydede det. Så det ville være rart med nogle af de kyndige, der kunne tjekke dette. Måske der findes et redskab - program, hjemmeside eller lignende - til at tjekke hastighed?

 

Du kan bruge at bruge http://www.webpagetest.org/

Google Webmaster tool burde også fortælle dig hvor der er problemer

Denne artikel beskriver nærmere hvilke værktøjer der findes til page speed optimization 

samt http://code.google.com/intl/da/speed/tools.html

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnnarsson

 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du har sikkert for mange filere laget op på min web server. Jo mindere filer du ligger op jo beder.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Brian

Mange af de forrige har skrevet meget af det rigtige - brug Google's Page Speed plugin til Firefox til at analyser siden med. Det gør jeg selv, og det virker rigtig godt.

For god ordens skyld har jeg lige checket den server, som domænet ligger på. Den kører med load under 1 og masser fri ram og cpu. Der er ikke noget galt her. Derudover kan jeg åbne siden og alle undersider på under 1 sekund hver gang. 

Hvis du eller din kunde stadig synes, at siden er lidt sløv i betrækket, når du er færdig med dine optimeringer mv., så er du som altid meget velkommen til at skrive en support ticket inde på din kundeside. Så skal jeg nok grave lidt dybere i siden og serveren og se, om der kunne være noget, som hæmmer den på den ene eller anden måde.

God arbejdslyst! :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - Meebox:

Hej Brian

Mange af de forrige har skrevet meget af det rigtige - brug Google's Page Speed plugin til Firefox til at analyser siden med. Det gør jeg selv, og det virker rigtig godt.

For god ordens skyld har jeg lige checket den server, som domænet ligger på. Den kører med load under 1 og masser fri ram og cpu. Der er ikke noget galt her. Derudover kan jeg åbne siden og alle undersider på under 1 sekund hver gang. 

Hvis du eller din kunde stadig synes, at siden er lidt sløv i betrækket, når du er færdig med dine optimeringer mv., så er du som altid meget velkommen til at skrive en support ticket inde på din kundeside. Så skal jeg nok grave lidt dybere i siden og serveren og se, om der kunne være noget, som hæmmer den på den ene eller anden måde.

God arbejdslyst! :-)

Hej Anders,
suverænt svarYes. Og det var bestemt ikke for at miskreditere Jer, tværtimod føler jeg, at der er fuld valuta for pengene hos Meebox. Men var blot interesseret i svar/analyse og evt. problemløsning. Men fedt du vil hjælpe mig, hvis kunden stadig skulle mene det samme når siden er færdig -det beroliger mig.Smile Atter en gang god service fra MeeboxYes

Men ellers kan jeg vel udlede af de andre svar, at siden faktisk loader fornuftigt nok pt.?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)