Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg hoppet i med begge ben hvad angår FB annoncer?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 03:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Ser først dette indlæg igen i nu, hvilket faktisk er ret vigtigt for konteksten.

Jeg har nemlig fået hilst på et par frugter på iværksættermessen i Køge, og de samtaler var sgu nok blevet lidt anderledes, hvis jeg kendte til den her drejning... men de gik fint.

Faktisk tror jeg ikke jeg havde haft lyst til at hilse, meeen måske alligevel... og nu tænker jeg om de mon troede, at jeg troede, at de troede, at jeg havde set det - og så var det lidt underligt jeg var flink... men hey whatever. No beef.

Der er nogle korte ufravigelige facts:

  1. 1) To gange er jeg blevet kontaktet for at få hjælp til at forholde sig til et tilbud om varetagelse af fb-annoncering. Ingen af de to gange har jeg kunne anbefale at takke ja, og i 2011 er to dårlige testimonials noget der batter....
  2. 2) Risikoen for at blive taget ved næsen i forbindelse med køb af annoncer er stor - fordi det er nemt at blænde køberen.
  3. 3) Mit sprog er farverigt

Lad os bare lade den ligge her. Der er ikke mere kød på den her del af tråden - trods lidt klassisk, ny profil og troll-ish adfærd (også fra min side.. sry).

Mine råd er stadig:

  • Lad vær med at køb trafik via fb-annoncering, hvis du ikke er klar til at modtage trafik
  • Bed sælgeren redegøre for hvordan der undervejs testes og justeres på billeder og tekster
  • Bed sælgeren forholde sig til CPM vs CPC i forhold til din kampagne
  • - get a second opinion
  • .. køb hjælpen, hvis du er nybegynder (åndssvagt at sende lærepengene til USA, når et dansk firma kan bygge virksomhed på deres knowhow. win-win)


-cheers

P.s.
To x fakta mere: det er svært at få fb-annoncering til at virke, og det er ligeså svært at forudsige på forhånd om det vil virke. Men virker det - så virker det godt. Af den grund når ingen nogensinde til enighed om trådstarter er hoppet i noget som helst med så og så mange ben.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bigum:

Video om annonceringsfilosofi
Jeg har lavet en video om facebookannoncering.
Den er af 45 minutters varighed, og koster 0 kr.

 Se den her <--- Video om annoncering

Ville være rart om man kunne se din video som du angiver, uden at man skal tweete eller "like" dig. Faktisk kan det være en hæmsko for yderligere kontakt :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle kan selv oprette annoncer på Facebook og følge med i, hvor mange visninger og klik der er.

Man sætter en pris man vil give pr visning, og hvis den er høj er større sandsynlighed for at den vises end hvis den er lav.

Han burde meget let kunne give sig statistikkerne, for dem kan han se på facebook hele tiden.

Jeg kører lige nu en kampagne for gratis demo login til min SMS Gateway. Jeg har på en 14 dage haft 477.000 visninger og det har kostet mig 568 kr, men jeg har jo også oprettet det selv og så har jeg valgt at betale pr klik og ikke pr visning. Det er selvføgelig dyrere, men det er klik jeg vil have og ikke visninger.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vidste godt man selv kunne... :) Jeg troede bare videnskaben var lidt større bag "opsætningen" af de forskellige valgmuligheder.

 

Hvor mange klik har du så haft for 568kr?

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

79 klik til gennemsnitlig 7,19 kr pr stk

Og det er meget simpelt at vælge målgruppe, alder, bopæl, uddannelse og interesser på facebook.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

PieceOfCake Mobile:

... men det er klik jeg vil have og ikke visninger.

 

Mjaae.
Det du vil have er reelt set en lav "cost pr. click", som godt kan ende med at blive lavere i en betaling pr. visnings model.
.. og virkeligheden er det jo sign ups til dit demo login du vil have.

  • Rutinen med at vide hvad der er de faktiske delmål.
  • Viden om hvilke parametre der kan og bør skrues på for at optimere.
  • Tidsforbruget på at tilegne sig læring og tid til at overvåge og justere.
  • Lærepengene for at blive god til at annoncere selv.

... det er det som man kan vælge at købe ude i byen.

Det som gør mig glad i denne sidste del af tråden, og bør glæde dig, er den fede fornemmelse det giver at tilegne sig viden. Og at man skal gøre sig den tjeneste, at værdsætte følelsen af selvgjort er velgjort.

/Bigum

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)