Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varedeklarations Engelsk til Dansk, via webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Sidder her og er i gang med at skal importere nogle færdigpakkede Engelske fødevareprodukter, i kategorien fermenteret grøntsager og kultur starters(Kefir, Kombucha osv). Jeg skal sælge det over en webshop, jeg er i gang med at få færdiggjort. 

Mit spørgsmål er, skal man lave varedeklarationen på dansk, på hver enkelt flaske/pakke, eller kan man fordi det er via webshop nøjes med at skrive varedeklarationen på vores webshop på dansk?. 

Jeg har tjekket mærkningsvejledningen side 80 og har kontaktet fødevarestyrelsen pr. telefon, men de har lidt svært ved at sige og siger jeg skal skrive til en ekspert, men der er svartiden op til 21 dage. Så vil gerne høre hvad i siger til det?. 

Alt er importeret og klaret i forhold til EU-regler og er ikke Novel-food.

Hvis der skal varedeklaration på hver enkelt produkt, hvem ordner sådan noget i DK, da det er svært at finde på google?. 

Håber i kan hjælpe. 

Mvh. Mads 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

malle23:
Hvis der skal varedeklaration på hver enkelt produkt, hvem ordner sådan noget i DK,

Det er noget uklar hvad du mener med "ordner sådan nogen"  

Er du i øvrigt registreret som fødevare virksomhed hos fødevarestyrelsen?

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal være på dansk.

Oftest oversættes den og printes på labels. Det er noget af et arbejde, hvis der er tale om store mængder.

Du kan læse pkt. 5.4

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Vejledninger/naeringsdeklarationsvejledning/Sider/5--Hvordan-naeringsdeklarationen-skal-udformes-og-praesenteres.aspx

Tilmeldt 14. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Ja, er anmeldt som fødevarevirksomhed og har alt det på plads. Mente bare, hvem der kan stå for printning af labels, der kan klistrer fast på f.eks. glasflasker, der står på køl. 

Tilmeldt 14. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare læst på andre forums, at man kan nøjes med at skrive varedeklarationen på Dansk, på din webshop og så undgå at skulle sætte labels på hver enkelt flaske. Men kan så høre, at der skal sættes labels på hver enkelt produkt?. :)  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)