Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om patenter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Smarthave.dk Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag amino!

Jeg vil begynde med noget private label fra Kina, men er i tvivl om hvorvidt der er patent på selve produktet. Jeg har fundet en leverandør og søgte lidt på produktet på google patent. Der kom nogle patenter frem, som ligner meget det fra Kina. Hvordan finder jeg ud af, om der er patent på designet? Når der står patent USD7709..... betyder det så, at der kun er patent i USA?

Mvh. Mads

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan ikke få patent på design. Så det du henviser til må være en form for design beskyttelse.

Ud fra det du skriver, lyder det som om der kunne være tale om en kopivare - som ikke er lovligt at importere.

Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Den rettighed du har fundet er en amerikansk designbeskyttelse (der i USA hedder et Design Patent).

Denne dækker kun USA, men det er ikke udelukket, at indehaveren af designbeskyttelsen har rettigheder andre steder, når man nu har brugt kræfter og omkostninger på et US Design Patent.

Andre gode steder at søge er eksempelvis EUIPO’s eSearch eller Designview.

At lave forundersøgelser på IP-rettigheder er ikke nødvendigvis så nemt igen. Du er velkommen til at sende en PB med kontaktinfo, hvis du ønsker at dette nærmere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)