Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at kalde sin virksomhed et navn, som allerede bliver brugt af et andet firma?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg går med tankerne om at starte en virksomhed, men jeg er kommet i tvivl om jeg må bruge navnet, da det allerede bliver brugt af Carlsberg til en af deres øl.

Det drejer sig om navnet "Sort guld", som ville passe perfekt til min virksomhed, da der indgår meget næringsrigt jord i mine produkter og sort guld er en form for slang for denne type jord. Jeg tænker at produkterne (øl og mit produkt som er jord) er meget langt fra hinanden, og om det kan have nogen indflydelse, da jeg ikke er konkurenter til Carlsberg overhovedet. Og kan Carlsberg overhovedet have rettighederne til et navn som i en form for slang bliver brugt til at beskrive mine produkter?

Såå kan jeg tillade mig at kalde min virksomhed Sort Guld når Carlsberg har en øl med samme navn?

Jeg håber i kan hjælpe

Tilmeldt 25. May 18
Indlæg ialt: 16
Fra  Colmer as Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

yes, du kan løbe ind i konflikten, muliogvis er den navn registreret, herom beskyttet  

Tilmeldt 25. May 18
Indlæg ialt: 16
Fra  Colmer as Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

yes, du kan løbe ind i kloflitten, og den navn kan godt være registret, navnmærke, således beskyttet

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Siger man egentlig ikke 'sort muld'?

Hvad med 'guldmuld'? Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Feb 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Uhh trademarks er noget svært noget. Hvis du søger på tmdn.org på sort guld så kommer der 4 rettigheder op med carlsberg under niche classe 32 hertil er toms også tilstede under classe 30. Så hvis jord ligger i en anden gruppe og logo ikke ligner carlsbergs eller toms så brude der ikke være noget problem (du må ikke holde mig op på det, spørg en advokat).

Grundlaget er at hvis folk kigger på dit logo og siger det kunne tilhører carlsberg så er du i problmer.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)