Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt, kopimøbler fra Kina, dansk told.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

OliverMorgan:
De kan destruere varen og man kan få en bøde. (Som privatperson)

Det kommer så sandelig an på om rettighedshaveren stævner dig, det kan blive en meget dyr fornøjelse.  

OliverMorgan:
Ja Kineserne bryder ophavsretten, men det gør altså ikke køberen til en tyv. Få lige styr på termerne.

Det gør jo stadigvæk importøren kriminel ;-)  frem for at belære andre bør du nok selv få styr på din manglende viden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OliverMorgan:


Hej John 


Altså, nu er det jo ikke mig der "stjæler" uanset hvordan du vender og drejer det. Så ville man jo blive straffet for tyveri, hvilket ikke er tilfældet.
Det helt lovligt at bestille de samme "stjålne" møbler fra et Eu land. De samme møbler er produceret i Kina. 


Mvh

hæler om du hellere vil. Er møblerne produceret i EU så er der ingen told og derfor har man ikke gjort det ulovligt at købe men producenten i Europa vil jo omg blive retsforfulgt. - der er ikke mulighed for kontrol da der ikke er told.

Du kan jo kalde det hæler hvis det er smukkere men du medvirker jo i høj grad til at nogen stjæler andre rettigheder, skide usympatisk i mine øjne. Rettigheder er det ikke bedre at stjæle end så meget andet. Derudover må jeg også erkende, at jeg slet ikke fatter man vil smykke sig med noget falsk, uanset fake rolex eller fake møbler - men-  det er ulovligt fra Kina og giver bøde og destruktion - netop fordi der er en told som i høj grad skal kontrollere de ting de nu en gang kan herunder let designer møbler normalt (og ofte ure)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person



Hvor har jeg nævnt noget om at jeg vil sælge? Hvis jeg ikke har nævnt det, så kan jeg da godt forstå det er dumt at bruge tid på det, men det valgte du jo så selv.

Og det andet har du valgt ikke at kommentere på. Det er også fint, det må vel betyde at du godt selv kunne se du var lidt gal på den?


Om jeg arbejder gratis? Hvorfor? Du behøver ikke prøve at smøre det etiske gejl af på mig. Det er ikke mig der har gjort det lovligt at kunne importere kopivarer og så længe det ikke er ulovligt, så kan du prædike et andet sted sveske.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OliverMorgan:



Hvor har jeg nævnt noget om at jeg vil sælge? Hvis jeg ikke har nævnt det, så kan jeg da godt forstå det er dumt at bruge tid på det, men det valgte du jo så selv.

Og det andet har du valgt ikke at kommentere på. Det er også fint, det må vel betyde at du godt selv kunne se du var lidt gal på den?


Om jeg arbejder gratis? Hvorfor? Du behøver ikke prøve at smøre det etiske gejl af på mig. Det er ikke mig der har gjort det lovligt at kunne importere kopivarer og så længe det ikke er ulovligt, så kan du prædike et andet sted sveske.

ved så ikke hvem du svarer. Jeg taler i alle fald ikke om salg - jeg taler om at det er ulovligt til eget brug at importere kopivarer fra uden for EU. At du ikke kan forstå det viser vel mest om dig selv ikke  Det er IKKE gjort lovligt det er ULOVLIGT at importere kopivarer fra Kina - meget længere er den jo ikke https://www.forbrugereuropa.dk/koeb-og-rettigheder/koeb-af-varer-og-ydelser/kopivarer/regler-for-koeb-af-kopivarer/  At det så også er elendig moral at ville være hæler af stjålne designrettigheder - det preller nok af på dig.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Oliver.

Jeg vil ikke belære dig om de legale aspekter i det du har gang i (det har andre gjort og du kan og vil hverken forstå det).

Jeg vil blot sige til dig, at det virker utroligt low class bevidst at købe kopivarer. Hvis du ikke har råd til originalen, bør du gå i JYSK til du har råd til den ægte vare. Nu kender jeg ikke til de møbler du vil importere, men der kan endvidere være et sikkerhedsaspekt i det; https://www.bt.dk/udland/populaert-ikea-moebel-tilbagekaldes-efter-tre-doede-boern-naegter-at-traekke-det-ti

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person




Hvorfor kommenterer du så? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg nyder at fortælle low class pøbel, at de er low class.

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person



Du ka sgu selv være Low Class Arne Wink   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sygt comeback alligevel. Jeg er rystet i min grundvold.

Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person



Det er ikke et comeback. Ellers noget? Er du sur nu Arne?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)