Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cms system til aktie, råvare og valutaanalyser

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Spørgsmål


Er der nogle der kan hjælpe os med at finde den rigtige CMS leverandører til vores informationskoncept.


 

Kort om os

Vi er en nystartet virksomhed - www.riskadvizer.com fra Århus, der uddanner og rådgiver råvare, valuta og aktiehandlende om risikostyring.

 

Søger CMS-system

Vi har netop udviklet et online informationskoncept (kaldet mitMarked) som virksomheder skal kunne abonnere på og således bruge til at videreformidle aktie-, råvare- og valutaanalyser til deres kunder.

 

Informationssystemet skal ligge decentralt ift. virksomhedernes eksisterende CMS system - dvs som et selvstændigt CMS-system som virksomhedens handlere logger på for at opdatere deres analyser.

 

Vi har derfor brug for at finde den rigtige CMS leverandør (evt som samarbejdspartner) - er der nogle der kan hjælpe os ?

 

Mvh

Peter

 

Tlf: 87 27 60 60

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter,

Vil du have ét CMS som alle dine kunder kan logge ind og søge i eller skal de have hver deres eget?
Hvis de skal have hvert deres eget, skal informationer så kunne "replikeres" ud fra Jeres konto til alle Jeres kunder på en gang, eller hvordan skal det virke?

Vi er mange her på Amino som kan hjælpe dig med CMS løsninger, så du er ikke helt galt i byen :))

Lad mig høre lidt mere, er helt klart interesseret i at hjælpe jer.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kunne ikke forestille mig at det ville være noget problem for os at sætte et sådanne system op.
Jeg kan desværre ikke give noget ca. pris på opgaven, dertil skal jeg nok bruge lidt flere informationer.
Hvis du kunne have interesse i evt. at bruge os til projektet så kan du sende en kravsspecifikation til psj@taketwo.dk og så kan jeg rimeligt hurtigt give dig et prisestimat.

Mvh Peder

P.s. Vi er noget travlt beskæftigede lige i øjeblikket så vi kan desværre ikke begynde det egentlige arbejde før til maj. Så vi er nok kun interessante hvis tidsplanen ikke er alt for stram.

Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

 

Ja - Som udgangspunkt skal cms systemet være standard og kan derfor hurtigt replikeres. Helt konkret skal systemet indeholde en række faste nyhedselementer, som de virksomheder, vi skal levere til, kan opdatere og vise deres kunder (i et design der passer til virksomhedens egen hjemmeside) - egentlig meget simpelt. Løbende kan der så komme virksomheder på cms-systemet som ønsker nogle specielle tilpasninger (f.eks.automatisk opdatering af nogle priser)- disse tilpasninger, skal så på cms-systemet. Derfor søger vi nok mere end samarbejdspartner, der kan tage med os ud til kunden og sørge for implementering af tilpasninger, hvis det skulle være nødvendigt.

 

mvh

Peter

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmm... Det blev opgaven jo ikke ligefrem mindre interessant af :)
Men hvis det er meningen at det skal virke på den måde, kan det godt være at i skal finde en udbyder som laver løsninger i opensource cms. Det vil nok blive uforholdsmæssigt dyrt hvis vi skulle betales 5k pr cms licens (vi kunne nok godt finde en aftale, men alligevel) men vi gør det selvfølgeligt gerne, da jeg skrev i første omgang var jeg af den opfattelse af der skulle leveres ét cms på et domæne som forskellige virksomheder skulle have adgang til.
Slutteligt skal det da lige siges at hvis ydelsen er vigtigere en prisen skal du være meget velkommen til at kontakte os.

Mvh Peder

Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Her netop lige sendt dig en PM.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

Nu skriver du ikke om budgettet, men jeres projekt virker rimeligt ambitiøst. Sitecore CMS er normalt overkill til de fleste projekter der drøftes herinde, men det kunne meget vel være interessant i jeres tilfælde. Jeg sender dig en PM.

Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper og andre

 

Hvad betyder Sitecore CMS - er det et selvstændigt/decentralt cms system?

 

mvh

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

Skal retfærdigvis (men med stolthed) sige at jeg er ansat i Sitecore.
Sitecore er et dansk udviklet CMS til .Net plaltformen. Det er decentralt på den led at du kan hoste det på egen server, og det er ultra fleksibelt mht. at man kan anvende sig egen kode (hvis du fx. vil gemme/læse SQL data). Ingen designmæssige begrænsninger, du har 100% styr over html''en. Til dit særlige behov kan jeg nævne at du kan oprette grupper af extranet grupper der så hver i sær har adgang til forskellige sider i sitet.

Lidt uafhængige beskrivelser: 
http://www.cmswatch.com/About/Press/200609EURCMS/
 (Sitecore er det ene af de to danske CMS der er udvalgt i CMS watch rapporten)


Samt vores egen referenceliste:


Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden Dansk mulighed er Umbraco som ligeledes er open source CMS bygget på .Net platformen. Her skal du kun betale for implementeringen/opsætningen af systemet. Se http://www.umbraco.dk.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)