Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husk at slukke lyset mellem 20.30-21.30 i aften

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Hvis du slukker en lampe og tænder to searinlys, forbruger du mere CO2, end hvis du havde ladet lampen være tændt.

Det er en nobel tanke. Nogen kalder det en "feel good" handling, fordi det eneste gode ved handlingen er: "it makes you feel good".

Læs eventuelt "Earth Hour' won't change the world" af Bjørn Lomborg.

Skype-Smile

 

Jeg er helt enig :) Er lidt trist at folk støtter ting som de ikke har nogen som helst ordentlig viden om, mest fordi medier/politikere/noget femte fremstiller et bestemt billede.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig fattet dette event.

For mig virker det meget halvhjertet forsøg i at spare energi, jeg kan godt se reklame effekten at mange gør det samtidig.

Men hvorfor ikke bare bruge 5 min. ekstra på at tjekke det elektronik man køber ikke sluger en helvedes masse strøm og købe strøm spare skinner og sparepærer?
Det kan alle være med på og har man penge, kan man investere i anlæg der genanvender varme, vand osv.

Jeg brugte 1500 kr for 2 år siden og mit elforbrug er det halve.
Udover det, så skiftede jeg til strøm levering fra natur energi, så selve strømmen er fra vandværk, vindmøller osv.
Så man samtidig undgår kulfyret strøm.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:

Herre Gud, der går da ikke noget skår af nogen ved lige at vise lidt solidaritet og sympati. Det er dine børns fremtid - ved ikke, om du har nogen - men andre har...

Jeg tror gerne, at John Nielsen har ret i det med stearinlysene, men man kan jo bare slukke et enkelt lys i den time.

At sige det ikke har nogen betydning, er jeg ikke helt enig i, for det handler om holdninger, og holdninger smitter af på det, man vælger i hverdagen.

Du har helt ret i, at det handler om holdninger.

Holdninger er det, som har effekt. At slukke en lampe ekstraordinært en time om året har ingen brugbar effekt.
Hvor meget energi er der ikke brugt på at sprede budskabet om kampagnen "Earth Hour" via alle tænkelige medier?
Det handler om, at der ikke umiddelbart er økonomi eller vilje på Jorden til at afsætte den fornødne økonomi til at redde hele Verden for så vidt angår økologi og generel sundhed.
Derfor må vi naturligt se på, hvor vi får mest muligt ud af den økonomi, vi har til rådighed.

Det er en ændring i de generelle holdninger, der virkeligt flytter noget. Ikke årligt tilbagevendende "Feel Good" aktioner, der varer i en time. Uanset de gode intentioner.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig i det der "feel good". Umiddelbart virker det som socialt pladder, men jeg vil ikke afvise, at det kan have en sund effekt på de, der deltager. Det gør stadig indtryk på folk, - alene set udfra, at vi diskuterer det her i debatten, uanset om det er tilhængere eller surmulende sjæle, der gør det stik modsatte blot at at bevise, at "det skal jeg nok selv bestemme!".

Vilje, ja, den mangler, og det er ikke godt. Egentlig er jeg ligeglad med global warmning, for det er bare et symptom. Der mangler vilje, ja, til at ændre vor levevis. Vi har al den energi, vi behøver i Solen, og med intensiveret forskning kunne vi sagtens omstille produktion og forbrug til genbrugstyret. Men det gider vi ikke.

Vestlig kultur er ikke bæredygtig med Jordens nuværende ressourcer. Det er ikke et spørgsmål om, at det en dag pludselig sker, for det er en langvarig process. Men, okay, som det ser ud nu, har jeg intet imod, hvis mennesket som race uddør. Vi er på vej til at bevise, at intelligens intet er imod vilje, når det handler om interessen for andre menneskers fremtid.

Darwins teori om "survival of the fittest" holder, men intelligens alene er ikke nok; kun når det kombineres med egenskaber som empati & sympati.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser det som en medlems-hvervekampagne. Samtidigt kan de så sælge nogen reklamepladser.

Det er nok ikke fordi viden og teknologi ikke er der til at forbedre miljøet. Der er markedskræfter på spil, som blandt andet har økonomisk interesse i at vi skal bruge olien op.   

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Jeg ser det som en medlems-hvervekampagne.

Ja... øhm... okay, sådan har jeg ikke set det, men det er der nok noget rigtigt i.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Slukker jeg lyset i en time, så vil jeg få uindbudte gæster....og så skal jeg lave kaffe, som så også koster strøm.....

Jeg bor i et område, hvor folk render rundt og tjekker ud, om der er lys og så laver indbrud.

Men for at snakke lidt om alle de ting som at man skal bruge mindre strøm, så synes jeg at det er noget pjat med den ene time, om året.

Der er mange andre ting som vi skal tænke på, end det strømforbrug som vi bruger idag. Der er alle de mærkelige produktions former, som vi idag smidder penge efter, og er total ligeglad med at høre om, når bare vi kan få vores nye smartphone til 2000 kr, og hvor 75% går til producent navnet. Og hvor man dræber eller slider mennesker op, for at kunne producere dem for en hund.....

Jeg ser ikke CO2 problematikken som noget væsentligt, for fakta er at vi er på vej mod en is tid, og om vi mindsker udledningen eller ej, så vil den komme. Og det betyder at vi ligeså godt kan begynde at blive gode venner med dem syd for alperne.....Og det har ikke noget med udledning at gøre, men med jordens omløbsbane, og rotation omkring sig selv.

Vi bliver flere og flere mennesker på jorden, vi offer flere og flere penge på at vi skal leve længere, vi bruger mere og mere strøm på at forlænge livet og kunne reparerer mennesker, vi bruger mere og mere strøm for at vi skal lave mindre....vi bruger mere og mere strøm på at vi ikke skal kede os. Og i fremtiden vil vi sikkert også bruge mere strøm på at kunne transproterer os.

Nu kan man diskuterer side op og ned omkring hvad der er godt eller dårligt, men fakta er at DK er et af de lande hvor følser mere styrer miljø debatten, end reele fakta, og ingen gider at sætte sig ordentligt ind i hvad vi gør i navnet på miljø rigtig energi.....Og hvor meget energi eller gift vi udleder når en epoksy fyldt vindmølle skal nedbrydes igen.

Vi sætter så et lille aftryk en symbolsk handling, for at sige at vi er interreseret, og kan lige ovekomme at offer os i en lille time. Mens vi sidder og bruger vores bærbar og spille på PSP som så skal lades op bagefter.

Hvis man vil noget med miljøet så kræver det en anden form for indstilling, og det hele vejen rundt i samfundet. Og så ikke kun i DK. Men hele verden, men så længe at vi i vesten smidder miliarder efter alt muligt ligegyldigt gøjl i fx. Kina, så vil vi i vesten skulle betale hele gildet, og det har vi desværre ikke råd til.

/Kenneth

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man har set at folk, der er ansat i fede vellønnede stillinger hos en nødhjælpsorganisation - og når de rejser til Afrika bor på en storbys absolut dyreste hotel, så begynder man at sætte spørgsmålstegn ved deres interesser.

Samme med HK der har nogen af de dårligst lønnede medlemmer. Tilsyneladende går pengene til at de ansatte i HK skal have det godt. Det er fedt at sidde i en fed stilling og lade som om det er andres interesser der varetages. 

Samme med visse jobkonsulenter, der kun er interesserede i at deres klienter er hjælpeløse, så de selv kan bibeholde deres rolle og løn.

Ja, det er nok langt fra alle der er sådan - men desværre har de typer mennesker med at finde sådan en plads.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har blandede følelser omkring dette projekt. Jeg kan godt se at det måske er med til at motivere nogle mennesker, og det indeholder et kraftigt budskab som er til gavn for vores planet. På den anden side synes jeg at det eller så fine budskab bliver formidlet på en knap så god måde.

Hvorfor laves der ikke en kampagne hvor man beder folk om at slukke for lyset en time hver dag? Det ville da batte væsentligt mere.

 

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
 Henrik Nielsen
Skrevet: 03-26-2011 18:48

Stick out tongue

Simon Thougaard Frandsen:

Dejligt at få lidt fokus på ren energi så er det bare om at få smidt bannere op med (Ja tak til Atomkraft) gerne med kraftige spots på Stick out tongue 

 

Det er det jeg altid har sagt... Atomkraft er en strålende ting! Surprise

 

 

Hehe Henrik. Jeg kan nu bedre lide Atomkraft rent og billigt : ) mine mange modstandere vil nok håne mig med det slogan selv om det er lige i øjet.

De eneste der er blevet bestrålet er de latterlige journalister som kæfter op og prøver at sætte en skræk i livet på folk og sælge aviser, personligt tager jeg det rimligt trygt når forskere fra Risø vil slå telt op ved siden af en reaktor i Japan.

Personligt sparer jeg energi ved kun at bruge Led pærer og sparepærer (jeg har skrottet alt halogen og det sparer jeg meget på) Computere og andre maskiner bruger så lidt strøm som muligt og så jeg en holdning og det er kampen for atomkraft men ved godt danmark ikke vl have det så det er bare min drømmeverden.

Simon 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)