Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal bruges til start af busfirma?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

 

Hvad skal der til før at jeg må starte et transport firma. Det er en festbus, hvor folk selv bestemmer destinationen.

Selvfølgelig skal der betales forsikring, vægtafgift, service omkostninger, brændstof, men hvad er der ellers? og hvilke nødvendigheder er der for at starte et sådant firma op.

 

Mvh.

Emil S

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bus vognmands tilladelse. Kan ikke helt huske de præcise tal, men regn med at lig ca 100.000 i garantier og så er der en regl om at man ikke må skylde i skat osv.

Desuden skal du ud og købe i en bus, da man ikke må køre kørsel med betalende gæster i andre vognmænds busser.

Held og lykke

 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke dit koncept, men måske også en tilladelse fra levnedsmiddelstyrelsen hvis du skal sælge mad og drikke, noget spiritusbevilling....

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra Ishøj
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal servere øl og spiritus, så det bliver nok nødvendigt.

 

Hvad skal man sætte 100 000 som garanti for?

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal have en vognmands tilladelse for at lave sådan en forretning.

 

Læs mere her http://trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Buskoersel/Saadan-bliver-du-busvognmand.aspx

Ud over det må du ikke skylde over 50.000 i skat og du kan gennemføre et vognmands kursus der koster ca 25.000

Og så skal du eller en partner være over 25 for at få spiritus tilladelse. Jeg ved ikke lige hvordan det virker når det ikke er i en bar, men der må du lige tage fat i det lokale politi

Og så skal du have en bus da man ikke må bruge en lejet bus til denne form for transport ( med mindre det er udlejeren der tjener på turen )

Sådan som jeg forstod det var det en ordentlig omgang at gå i gang med. Jeg undersøgte det selv for nogle år siden

christian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)