Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af selvangivelse for 2010 og 2011 - Enkeltmands ejet virksomhed

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

SharkGaming:

Det kan jeg godt få ordnet. Så jeg omposterer ejerens løn indtægter fra løn kontoen i resultatopgørelsen til en konto der hedder 'Privat hævet' under Passiver i Balancen.

Du skal holde tungen lige i munden når du indberetter, for har der været indberetning via e-indkomst risikerer du at han bliver dobbeltbeskattet. Så der skal muligvis indsendes ændringer til e-indkomst, alt afhængigt hvordan det er lavet.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel.

Når man ikke vil høre, må man føle.

Det er ukorrekt og ulovligt som lønnen kører.

Skal vi vædde...det giver et hav af problemer.........!

Har haft en lignende sag med store problemer...........så få nulstillet den Danløn...!

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

@Peter, du skriver at lønnen ikke skal med i resultatet. Der er vi enig som jeg skriver. Jeg ville bogføre lønnen ud af driften, så det ikke forvirrer ;o)

Jeg skrev: Lønnen skal ikke, som Peter (korrekt også) skriver, med i resultatet. Enig, lidt kringlet måde at skrive det på, men vi mener det samme.

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg ikke lige gøre jer opmærksomme på at vi kun taler om ejerens løn. Det lyder på jer om at i taler om virksomhedens løn konto og lønsystem skal nedlægges. Men det skal det jo selvfølgelig ikke da der er flere ansatte end ejeren selv, som skal have løn.

Så jeg skal selvfølgelig ikke nedlægge noget lønsystem hverken regnskabsmæssigt eller lønsystemsmæssigt og jeg vil selvfølgelig føre kontrol af at der ikke bliver dobbelt indberettet nogen løn.

Jeg har forstået at ejeren skal have udbetalt sin løn på en anden måde end de ansatte og det vil blive gjort. Men jeg har dog svært ved at forstå hvorfor jeg ikke kan få be- eller afkræftet hvilke rubrikker i forskudsopgørelsen og årsopgørelsen jeg skal gøre brug af?

Jeg skrev tidligere til dig, Rene, følgende:

@ Rene du skriver at jeg kan bruge selvangivelsen 2010, jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig, kan du evt. linke eller skrive hvor jeg finder denne guide?

Vil du ikke være venlig at svare på dette?

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo selvfølgelig, hvis du går ind på ejerens selvangivelse så taster du overskudet i rubrik 111. Du kan klikke på vejledningerne under hvert enkelt rubrik, de er gode nok synes jeg.

Så skal du ind på rubrikkerne 300-380. 300 til 302 skal anvendes. Så går du ellers igang med regnskabsoplysningerne. Systemet siger selv til hvis der er noget du mangler ;o)

Giver det mening?

Så kan du jo lave en mapping mellem regnskabsprogrammet og rubrikkerne som du kan bruge fremover.

 

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver helt klart mening. Tusind tak Economicz!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)