Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mættede markeder

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 362
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Sidder og læser en del oplæg her inde og der bliver skrevet en del omkring mættede markeder til forslag omkring opstart at virksomhed. Derfor tænkte jeg om vi kunne starte en dialog omkring markeder som i ikke ser som mættede eller hvilke koncepter som i har set i udlandet som kunne virke som en inspiration til andre for at starte for sig selv.

Ser frem til at hører forskellige input til dette.

PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER Yes

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle markeder er mættet. Nogle steder er konkurrencen hårdere end andre, men der er altid nogen på markedet, som tjener penge (som regel de dygtigste). Der er som regel også nogen som taber penge. Der er altså mulighed for at tjene penge på alle markeder, hvis du er dygtig nok.

Hvis du ønsker at finde et behov, som ingen dækker endnu, taler vi om Blue Ocean Strategy. Eksemplerne tæller eksempelvis Facebook og Googles søgemaskine. Jeg tror ikke nogen, der tror, de har fundet et 'blue ocean' ønsker at fortælle om det til andre. De vil nok hellere selv udnytte det.

Kan ikke fortælle hvilke brancher der er hård konkurrence i, men som hovedregel er det brancher, hvor der er dårlig mulighed for at skille sig ud fra konkurrenterne. Det kan også være brancher som flybranchen, hvor der kræves meget kapital, og udgangsbarriererne er meget høje. Selv om mange virksomheder har røde tal, ønsker ingen at give op, da det vil koste mere i mistede aktiver.

Så find noget du er dygtig til i forhold til andre. Noget hvor du i sandhed kan skille dig ud og tilbyde dine kunder noget, som andre ikke kan!

Held og lykke.

Update: Var lidt hurtig, da jeg gennemgik dit indlæg, så svarede vist ikke helt direkte på dit indlæg. Super fed ide med at dele koncepter man har set virker godt i udlandet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

alle markeder er mere mindre mættet, det bare hvor du er meste motiveret for du skal lave ,

vis flere i branchen er der normalt også større markedet , vis der er mindre der er startet i en branche er der normalt mindre markedet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man mener at markedet er mættet, i tilbagegang eller bare slet og ret helt umuligt, må jeg så ikke foreslå at man læser Rolf Høegh's udemærkede blog indlæg: "Kan du ændre på markedet"

 

Med venlig hilsen

Michael Rode

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 362
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Alle sammen interessante svar - er der andre der kunne være interesseret i at dele deres viden eller har ideer til hvad de har set i udlandet. Det er ikke fordi jeg selv leder men jeg kunne godt tænke mig at starte dialogen - tænk det som lidt BRAINSTORM.

En af de seneste ting som jeg syntes der har været interessant er konceptet omkring "word of mouth" sites så som MYDEAL og DOWNTOWN, og jeg tænkter at der må være ligende muligheder for andre. Det er bare om at finde de rigtige muligheder.

Så del jeres viden - det kunne også være muligheden for hvordan man kan tjene penge på at drive et video site inden for et specifikt område.

Kom med jeres ideer og kom med input til hinandens forslag og muligheder.

PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER Yes

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 362
Fra  ONLINELOMMEREGNER Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Andre med input? Der må være nogle der f.eks fungere i udlandet

PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER Yes

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En hjemmeside, hvor man mod betaling, kan få lov at trykke på knappen, når en person skal henrettes i f.eks. USA.

Indtægten deles ligeligt mellem ofrene for forbrydelsen og ejerne af tjenesten.

Lidt kontroversielt, men ikke set før Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

En hjemmeside, hvor man mod betaling, kan få lov at trykke på knappen, når en person skal henrettes i f.eks. USA.

Indtægten deles ligeligt mellem ofrene for forbrydelsen og ejerne af tjenesten.

Lidt kontroversielt, men ikke set før Smile

Hej Nicolaj!

Konceptet er set før og endda af en dansker her fornyligt Skype-Wink

 

Skypro I/S - Professionelle Facebook fansider og hjemmesider

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

deal2day.dk:
Andre med input? Der må være nogle der f.eks fungere i udlandet

Du skal nok forvente, at dem af os der sidder med viden om mulige markeder som på ingen måde er mættet, holder kortene meget tæt til kroppen indtil der er tid og økonomi til og i tingene.

Der er ufatteligt mange steder det stadigt er muligt at tjene penge på import af produkter, men det kræver man har fingeren på pulsen i forskellige brancher og ikke mindst har en gennemgående viden og produkterne.

Men 1 gratis idé kan du godt få og det er kildevand fra Makedonien. De har en fantastisk kvalitet og nogle "bønder" har brønde hvor det barre poster op af sig selv dagen lang og så løber ned i jorden eller floder igen. Det er en no brainer hvis man vil kaste sig over dette projekt der kræver måske 3-5 ansatte til ekstremt lav hyre i det land.

En anden idé er håndsæber, disse kan laves i køkkenet og med de rette "mode" rigtige ingredienser, kan man tjene kasse på markeder.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skypro I/S:

Nicolaj Thomasen:

En hjemmeside, hvor man mod betaling, kan få lov at trykke på knappen, når en person skal henrettes i f.eks. USA.

Indtægten deles ligeligt mellem ofrene for forbrydelsen og ejerne af tjenesten.

Lidt kontroversielt, men ikke set før Smile

Hej Nicolaj!

Konceptet er set før og endda af en dansker her fornyligt Skype-Wink

 

 

Det vidste jeg ikke. Jeg tror det er 10 år siden at jeg kom på idéen, men droppede det igen, da de folk jeg delte det med, mente jeg var syg i hovedet Smile

Har du et link?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)