Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælleskontor pris?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har muligvis et ganske nydeligt lokale på ca. 260 m2 (godt nok i Ringsted) til en rimelig leje.

hvad ville være realistisk at tage pr. kontorplads, tænker nemlig lidt på om man kunne bruge det til at lave et kontorfællesskab til nystartede virksomheder, syntes jo det kunne være ideelt for enkeltpersoner der arbejder som grafiker, programmør, webdesign m.m. hvor et skrivebord m.m. ville være nok.

 

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder også som en mægtig idé.

Jeg formoder du har nogle udgifter til lokalet, og grundlæggende handler det vel om at få de udgifter dækket? eller måske endda kunne tjene en lille skilling på det?

Hvis det er en ejendom du selv ejer, så er der naturligvis forskellige muligheder. Men jeg ville da nok sætte mig ned og regne lidt på, hvad det kostede mig at have ejendommen, og så se på, hvordan jeg fordelte de omkostninger på et antal kontorpladser. Der vil vel også være en række faciliteter som kopimaskine, scaner, printer osv. som man evt. kunne bruge fælles?

Aternativet er at se på, hvad markedslejen er pr. m² for den type kontorlejemål og så beregne de på baggrund af det?

Det er lidt svært nøjagtigt at komme med et bud, men jeg håber dette gav lidt indgangsvinkler til det?

Én ting er i hvert fald sikkert, det er en god idé lige at undersøge niveauet for markedslejen dernede, så du i hvert fald som minimum er "synkron" med den.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 - 1800 synes jeg vil være rimeligt.

Alt efter placering og adgang til køkken og andre faciliteter naturligvis.

Sidder selv centralt i KBH og har normalt givet omkring 2000 for adgang til mødefaciliteter og køkken, TV og radio, web, delvis IT support, stol, bord og hyldeplads. Der er vist også P-plads tilknyttet, men nu har jeg heldigvis ikke brug for en bil..

:)

Fra Vejerslev
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet tilbudt en plads i et kontorfællesskab med internetopkobling for 2000,-/md. (Kontoret ligger i Nykøbing Mors).

Dog har jeg personligt takket nej i første omgang, da det jo immervæk er en ekstraudgift ifht. at have hjemmekontor, som jo virker fint for den målgruppe du beskriver der.

Det du kan sælge det på er nok især muligheden for at få et netværk og ligesindede at spare med. Og et præsentabelt sted at invitere kunderne ind (måske der kunne være et fælles mødelokale, der kan bookes af dine lejere).

God fornøjelse med det.

Venlig hilsen
Anja Korsgaard

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input...

Ja jeg regner også primært med at det er iværksættere der måske er nået til det punkt hvor de gerne vil lave den første lille udvidelse og kunne præsentere sig selv i lidt "finere" omgivelser... og selvfølgelig er der netværks delen som altid er et plus...

Men ja der er 3 mødelokaler der frit kan bruges af lejerne.

Sidder selv med et ganske udemærket hjemmekontor setup, men kan godt mærke at det er på tide at rykke lidt udenfor og skabe nogen lidt mere professionelle rammer :)  - men kan godt se din pointe Anja, at der selvfølgelig skal være lidt kapital til at leje sig ind i et fælleskontor.

 

Fandt ud af at vi i min kommune har et lignende tilbud til ca. 3800 ex. moms (og man skal endda selv indrette sit "lejede areal" m.v. - og ville selv tage omkring de. 2000 - 2200/mnd. 

for det får man:

-Stort skrivebord+rumdeler+arkivskab
-Internet
-Adgang til mødelokaler inkl. whiteboard/projektor
-Meget gode parkerings forhold 
-Adgang til Kopi/print 
-500GB Serverplads
+
-Løbende afholdelse af netværksmøde/arrangementer m.v.
-Rengøring af lokalerne 2 - 3 gange om ugen
-Mulighed for frokostordning

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)