Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor ikk ansæt en grafiker?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hvorfor er der så mange grimme hjemmesider og så mange grafikere?

der bliver udd for mange grafikere i DK, men alligevel ser jeg for mange sider som kunne giver et langt bedre overskud

hvis man ansatte en grafiker, hvorfor er folk ikk villige til at satse penge på grafikere?

 

Spørgsmålet lyder:

kan man satse uddelukkende på e-handel uden at ansætte en grafiker?

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg giver dig ret i mange netbutikker ikke rent grafisk ser lækker ud. Men der er jo også mange andre ting der kan sikre en højre konveteringsprocent, som tilrettelse af teksten, andre processforløb i bestillinger osv. Skal man så også ansætte en tekstforfatter og programmør? Dette ville jo selvfølgelig være ideelt, men jo også alt for omkostningsfuldt for langt de fleste.

Jeg mener man som netbutik kan komme rigtig langt ved at få lavet den rigtig løsning af nogen der ved hvad de snakker om. Få lavet så tingene fungere og så det lidt at arbejde videre med. Når så noget nyt skal laves, så få fat i hende igen og få det lavet, men ingen grund til at fastansætte et langt stykke af vejen.

Større butikker kan jeg da godt se det fornuftige i at have en grafiker fast.. men måske lidt for dyrt.

 

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Er ikke enig i der er mange grafikere, der er mange som tror de er grafikere, også derfor du stadig ser ufattelig mange grimme sider, også selvom de er lavet af en såkaldt grafiker.

At ansætte en grafiker er måske lige lidt overkill og man vil aldrig få en af de fede grafikere, hvem gider arbejde fast hos en eller anden webshop ;-)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Som Kristian er inde på, så er det ikke sikkert det er grafikeren der er problemet. En meget dygtig grafiker kan lave den lækreste webshop som stadig fejler fatalt på grund af andre mangler.
Problemet er snarere, at alt for mange ikke kan/vil/tør anerkende sine egne begrænsninger - gør dette hyr de rette folk til det arbejde man ikke selv kan (godt nok) og lur mig om ikke succespotentialet lige steg med et par points...


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
  For virksomheden kunne det måske godt være en god idé at ansætte en grafiker, hvis behovet er tilstrækkeligt stort.

Der er også mange virksomheder som benytter sig af dette, men indtil videre er et typisk i virksomheder som producerer store mængder offline-materiale i form af kataloger og lignende. Det er f.eks. i større IT-virksomheder og kursus-virksomheder som du vil finde fastansætte grafikere. Den samme tendens vil vi også med tiden komme til at se mere til inden for online, f.eks. webshops. Indtil videre har denne del dog overvejende være dækket af webmastere og ikke deciderede grafikere.

Set med medarbejderens øjne - altså den ansatte grafiker - så kan det være et problem over tid at sidde som fastansat grafiker i en virksomhed. Jeg kender mange som er blevet trætte af at sidde med de samme ting og den samme grafiske linie dag ud og dag ind. Den problematik vil være den samme hvis man f.eks. var fastansat grafiker på en webshop og ikke lavede andet end grafik til denne shop. På et eller andet tidspunkt vil vedkommende måske gå sur i de manglende kreative udfordringer og adspredelser.

Tilmeldt 2. Oct 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Edit: jeg tager udgangspunkt i små nystartede virksomheder.

Jamen så hvorfor ikke ansætte en webintegrator og en grafiker til en hjemmeside, få dem til at opsætte et cms system, det er faktisk utrolig billigt, hvis man vil satse på udelukkende e-handel.
det er også et engangs beløb, for man kan jo selv opdatere det med det nævnet cms system, utrolig enkelt.

og senere kan man evt opgradere med SEO.
syntes bare det er synd for de små firmaer som har en utrolig god ide eller koncept, for bare at smide det ud fordi de ikke har undersøgt de uendelige muligheder man har når man taler
om e-handel

cygnet -
jeg er personligt aldrig blevet skræmt væk af teksten, da de fleste folk ikk begynder at skrive store/små bukstaver skiftevis (med mindre man er på arto/dating site for unge)
så jeg syntes personligt at man skal prioritere det grafiske, bagefter marketing som SEO også som du sige programmær og tekstforfatter (dog senere)

mk fyren -
hvis personen ikke kan stykke et design op som kunden er tilfreds med så kan man ikke kalde sig en grafiker.
men ved hvad du mener, jeg har set grundforløbs elever klare sig bedre end færdig uddannede grafikere.

det er også synd folk der sidder og kukkelure foran paint hjemme i stuen begynder at kalde sig selv grafiker..

edit igen: jeg burde ansætte en tekstforfatter til mine indlæg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)