Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken en bil til ca 230.000

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
.alfa ville jeg nok ikke lige bruge krudt på

Hvad er der nu galt med Alfa? Man får da i det mindste køreglæde for pengene :)

Og er man ikke til alt for mange problemer med rust og elektronik, så kan man gå efter en 159'er, som snildt kan fås brugt til de penge.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Hvad er der nu galt med Alfa? Man får da i det mindste køreglæde for pengene :)

Og er man ikke til alt for mange problemer med rust og elektronik, så kan man gå efter en 159'er, som snildt kan fås brugt til de penge.

De er selvfølgelig blevet bedre med årerne, men så vidt jeg ved, så taber de stadig en del i værdien.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
De er selvfølgelig blevet bedre med årerne, men så vidt jeg ved, så taber de stadig en del i værdien

Så meget desto mere grund til at købe den brugt når den har tabt størstedelen af værdien? Hvis du fx har fulgt tidligere modellers prisudvikling, så falder det meget de første par år, men når den når et vist niveau og konkurrerer med en anden prisklasse, så er faldet knap så slemt. (som man så det med 156'eren og også nu forventer og ser tilsvarende for 159'eren).

Det er selvfølgelig klart at fra ny af er det en dyr fornøjelse med højt værditab, men man får nu heller ikke meget ny Alfa for 230.000, man skal nærmere ramme det dobbelte for at få noget ordentligt :P

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Så meget desto mere grund til at købe den brugt når den har tabt størstedelen af værdien? Hvis du fx har fulgt tidligere modellers prisudvikling, så falder det meget de første par år, men når den når et vist niveau og konkurrerer med en anden prisklasse, så er faldet knap så slemt. (som man så det med 156'eren og også nu forventer og ser tilsvarende for 159'eren).

Det er selvfølgelig klart at fra ny af er det en dyr fornøjelse med højt værditab, men man får nu heller ikke meget ny Alfa for 230.000, man skal nærmere ramme det dobbelte for at få noget ordentligt :P

Kender en del der havde 156'eren... Ikke noget der kunne anbefales... Men det er jo en smags sag, ville nok aldrig vælge Alfa.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Så meget desto mere grund til at købe den brugt når den har tabt størstedelen af værdien? Hvis du fx har fulgt tidligere modellers prisudvikling, så falder det meget de første par år, men når den når et vist niveau og konkurrerer med en anden prisklasse, så er faldet knap så slemt. (som man så det med 156'eren og også nu forventer og ser tilsvarende for 159'eren).

Det er selvfølgelig klart at fra ny af er det en dyr fornøjelse med højt værditab, men man får nu heller ikke meget ny Alfa for 230.000, man skal nærmere ramme det dobbelte for at få noget ordentligt :P

Kender en del der havde 156'eren... Ikke noget der kunne anbefales... Men det er jo en smags sag, ville nok aldrig vælge Alfa.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Kender en del der havde 156'eren... Ikke noget der kunne anbefales... Men det er jo en smags sag, ville nok aldrig vælge Alfa.

Det var lige præcis hvad jeg nok tænkte, og hvad jeg også pointerer tidligere. (hvor jeg nævner rust, elektronik m.v.)

Alfa har ændret sig meget på de problempunkter der var i 156'eren, det er slet ikke sammenligneligt med en 159'er.
Lidt ligesom en skoda heller ikke længere er af gammeldags skoda kvalitet.

Men i sidste ende handler det jo også om hvad trådstarter leder efter i en bil.
Skal den være: sjov, anderledes, flot, praktisk, billig, miljøvenlig, værdisikker, hurtig.  Man får jo næppe det hele i én bil, så man må vælge :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hej

han vil gerne købe en ny bil alfa romeo koster fra 320000kr???

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

weddingdeluxe:
han vil gerne købe en ny bil alfa romeo koster fra 320000kr???

Ja ok, hvis den skal være helt ny, så skal der nok ikke ses efter Alfa Romeo. (Eller nogen af de andre dyrere mærker der nævnes i denne tråd).

Et budget til 230.000 kan man kun lige akkurat få en vw golf i den allermest skrabede model uden automatgear, så det er heller ikke en mulighed.

Til 230.000 på en helt ny bil som også skal have automatgear ville jeg nok kaste mig efter eksempelvis Kia Ceed eller skofa fabia sport med DSG (som kun lige akkurat kan fås til den nævne pris, men et godt bud, selvom det ikke lige er dig).

I det hele taget er det et meget lavt budget til en ny bil med automatgear, overvej en brugt som er ca. 3 år gammel, du kan få uendeligt meget mere bil for disse penge, og en 3 år gammel bil er der ingen ekstra omkostninger, rep. eller lign ved, hvis den har været velholdt.

Hvis årsagen til ny bil er ønske om at få garanti med, så kan man evt. gå efter en Kia Ceed (eller evt. andre?) som har et par år på bagen, men fortsat har garanti. Kia ceed kørte i en periode med 7 års garanti, så her vil garantien fortsat dække. (undersøg dog om den følger med ved ejerskifte, det skulle jeg mene, men jeg kender ikke juraen her).

Fra Gentofte
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

weddingdeluxe:

Hej

vi skal købe ne bil den skal ikke være alt for stor men skal have automatgær og skal ikke være en fransk bil.

Prisen omkring de 230.000 er der nogle der kan anbefalle noget?

Min bedre halvdel har set på en skoda men det er ikke lige mig...

 

Lina

 

hej Lina

nu ved jeg ikke hvad din mand/kæreste har kigget på af Skoda

men hvis i gerne vil have en ny bil til omkring de 230k

kan i evt. kigge lidt på denne Skoda den er ikke KÆMPE stor og går langt på literen.

Jeg ville ikke være bange for at købe Skoda i dag da det meste af kommer fra VW (hvis ikke det hele Skype-Smile )

 

 

 

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)