Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil starte en webshop.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Mig og min kammerat vil starte en webshop hvor vi sælger computer tilbehør..
Vi er godt igang med hjemmesiden og har fået styr på de første punkter..

Men der er stadig nogle ting som vi ikke er sikre på, og ikke lige har fundet et svar på endnu..

 

  1. Hvordan gør vi det bedst med økonomien, kan vi oprette en konto når firmaet er lavet? så den konto altså er en firma konto som vi begge kan logge på? Nogle der kan fortælle mig hvordan dette fungere ?
  2. Koster det noget at starte virksomheden op ? vi skal jo bruge en CVR-nr for at handle med grossister så vidt jeg har forstået.

Jeg takker på forhånd.. 
God weekend til jer. 

Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan godt hjælpe jere med at lave en webshop hvis i ikke selv kan. Du kan send en PM eller ring til mig hvis det er noget for jer.

Moon Design - Webdesign og Logo Design Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christoffer.

1: I kan sagtens oprette en seperat konto til firmaet, som I begge kan have adgang til. I henvender Jer blot I den bank hvor I ønsker at oprette kontoen (behøver ikke at være den samme bank som I bruger privat), og så hjælper de Jer med oprettelsen.

2: Det koster jo altid noget at starte en virksomhed, men sådan som jeg forstår det, spørger du om det koster noget at få et cvr-nr.? Det er kvit og frit at få et cvr-nr. og det kan gøres gennem Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. I kan oprette Jer her.

Hvorvidt selve oprettelsen af virksomheden koster noget, afhænger af hvilken virksomhedsform I vælger. Hvis I ikke vil indskyde noget i forbindelse med oprettelsen, kan I f.eks. vælge et I/S. I skal dog blot være opmærksomme på, at I her hæfter personligt og solidarisk. Alternativt kan I starte et APS, men det kræver et indskud på 80.000 dkk.

I kan læse om de forskellige virksomhedsformer her.

Held og lykke med projektet.

De bedste hilsener

Amaris

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan sagtens få oprettet en bankkonto efter at virksomheden er oprettet. I fortæller banken at den ikke skal være en del af nogen af jeres egne kontoer. Så kan i begge få adgang til kontoen. Det kunne jeg vælge da jeg oprette min første virksomhed i 07. Så går ud fra man stadig kan gøre det sådan.

CVR-nr er gratis at oprette når det ikke er selskab. Men der er nok en anden som kan give et bedre svar lige på det. For der er andre ting når i er flere end når det er enkeltmands virksomhed.

 

Grossister:  Mange af dem kræver at man handler for minimum 25000 om måneden. Det er meget i den branche når man er nystartet. Derfor kan det være en fordel at finde nogle i andre EU lande. Det kan ofte betale sig at få hjem derfra i stedet for at få det fra danske. Har selv haft virksomhed med computere / tilbehør.

 

 

 

 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen var jeg alt for langsom :)

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Amaris..

Det var en stor og hurtig hjælp :)

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe.. men stadig tak for svaret :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)