Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har spildt kaffe på min tlf

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Har spildt kaffe på min splinternye qtek9100. Skærmen virker ikke, er der nogen der kan hjælpe eller ved hvad jeg kna gøre?
Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal starte med at tage batteriet af, så kan du evt .prøve at lavde telefonen ligge et par dage så den stille og roligt tørrer indeni, hvis du er rigtig heldig fungerer den derefter.

Hvis det ikke virker så tag kontakt til telecare http://www.telecare.dk de plejer at kunne få liv i de fleste telefoner.

Uanset hvad skal du være opmærksom på at hvis der er kommet væske på printkortet vil det forkorte telefonens levetid, da printbanerne langsomt bliver nedbrudt.
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det var min, ville jeg løbe ned og aflevere den med det samme.....

Det er kun professionelle som kan få den ordentligt tørret, og så er det stadig ikke sikkert den vil virke efterfølgende.

 

Når der er tale om andre væsker end rent vand er det ikke godt nok og tørre den, den skal renses.

 

PS. Har tidligere arbejdet med elektronik produkter og har set flere af ovenstående tilfælde, så svaret er faktisk ret kvalificeret selvom jeg i dag arbejder med tøj

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar.

Jeg kontakter telecare.dk på mandag, men hold da op en dårlig side de har. Noget jeg aldrig har forstået, er hvorfor man prøver at skjule sin adresse og sit tlf-nummer...

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er surt med væsker i elektronik :)

 

Sidst jeg var så uheldig at hælde intet mindre end et glas sodavand i mit dejlige logitech tastatur, var det alt eller intet, og jeg styrtede straks ud og skyllede det godt igennem under vandhanen, for at få alt det sukkervand ud.

 

Så lod jeg det tørre nogle dage, og så var det så godt som nyt - uden klistrede taster :)

 

Det er dog ikke en fremgangsmåde jeg ubetinget vil anbefale. Det er nok at foretrække, at lade professionelle håndtere sagen.

 

Mvh. Joachim

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke nok at lade telefonen tørre af sig selv.

 

Laveste varme i ovnen i en time... uden cover... er anbefalingen fra én med insiderviden

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle jeres svar...

Men telefonen er død, desværre. En splinterny Qtek 9100, som jeg lige havde vænnet mig til!
Nedtur
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)