Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte et nyt forum

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Viborg (snart Herning)
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg ved godt, at der er meget arbejde i det, men har i nogle gode råd (eller nogle gode tråde) til at starte et forum, da jeg har gået med tankerne om at starte et i noget tid og gerne vil tage action.

Venlig Hilsen

Jonas N Huber

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

 

Hvad havde du tænkt på at dit forum skulle handle om?
Find ud af det først og så prøv at se om der findes andre forums der handler om det samme og hvis der er det, så tænkt over hvordan du kan gøre det bedre end dem. Få en masse forskellige idéer som ville være gode for de brugere forummet er til for.

Nu ved jeg ikke hvad forummet skal handle om, men hvis det fx. var om software kunne du jo lave et par tråde til folk med guides og tips og tricks til de forskellige ting så folk kan se med det samme at forummet kan bruges til noget.

Det ville være synd hvis du bare startede et forum for at starte et forum! Det får for det meste ikke en særlig god start så og så er det svært at tiltrække mange brugere til hvis det er blevet lidt sjusket og sådan. Jeg tror du forstår hvad jeg mener.

Du skriver bare hvis du har nogle spørgsmål så vil jeg prøve og besvare dem så godt som muligt :-)

Jeg håber det hjalp lidt!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Viborg (snart Herning)
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jo, jeg har planer om hvad det skal handle om. I grove træk vil jeg gerne starte et forum, hvor unge mennesker, som skal til at flytte hjemmefra kan udveksle erfaringinger med hinanden. (Og evt. de unges forældre)

Ved også, at mange står i det problem, at en del leder efter en roommate, når de vil begynde på studiet. Det kunne man evt. også diskutere på forumet.

Venlig Hilsen

Jonas

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Det lyder faktisk som en rigtig, rigtig god idé. Det kunne mange unge bruge, det er jeg helt sikker på!

Så er det sgu bare igang med at se om der er noget lignende derude, finde en forum platform eller få en kodet af et webbureau eller en freelancer eller måske en programmør du kender. Så ville jeg også tænke over nogle fængende overskrifter på dine kategorier på forummet. Det kunne jo fx. være en blok med overskriften Roommate søges og så med underkategorier
Roommate søges i Midtjylland
Roommate søges i Nordjylland
Roommate søges i Sønderjylland
Roommate søges på Fyn

... du kan godt se hvor jeg er på vej hen :-)

Mvh,
Daniel

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:

Hej Jonas.

Jeg anbefaler oftest disse til personer, der overvejer, at starte et debatforum:

Hvordan laver man et godt debatforum?

Lidt tanker om at drive et community

- Begge to indeholder en masse guldkorn fra Martin Thorborg.

Hej Casper.

Jeg tænkte også på at linke til de to videoer - men det er nu ikke derfor jeg skriver dette indlæg. Det var lige fordi at klikkede på dit link til iværksætter-kanalen - den er ser sgu god ud, den glæader jeg mig til at crawle igennem for goldcorn.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Viborg (snart Herning)
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jo tak, det vil jeg da også håbe.

Kender du nogle som kunne være gode til at hjælpe mig godt på vej og gerne til en god pris? (Er jo studerende)

Jo, kan sagtens se hvor du er på vej hen. Det var også i den genre jeg tænkte. Du må endelig komme med flere indputs, hvis du har flere ideér?

Venlig Hilsen

Jonas

Fra Viborg (snart Herning)
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper og Michael

Jo tak, jeg har hørt dem begge to. Rigtige gode.

Har i evt. nogle tråde herinde på Amino, som er gode at læse?

Venlig Hilsen

Jonas

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

 

Jeg sidder i samme situation som dig ( og jeg er student fra VK) Big Smile

Jeg har arbejdet med idefasen gennem et par måneder nu og har lært/erfaret følgende:

 

- den bedste forumplatform er phpBB. Der ligger guides på nettet, hvis du selv kunne makke med det i fritiden.

- det er hammervigtigt med en kravspecifikation før start

- det er svært at få udarbejdet et billigt forum. Jeg vurderer, du skal smide mellem 10.000 - 25.000 kr. efter projektet, hvis det skal se indbydende ud. 

- hvis det alligevel skal udarbejdes billigt, skal du finde en ung programmør og tilknytte nogle eksterne rådgivere til projektet

- og vigtigst af alt: Hold din ide for dig selv, der er mange, der læser med herinde! 

 

Mvh. Celgaard Zip it!

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Hej Casper.

Jeg tænkte også på at linke til de to videoer - men det er nu ikke derfor jeg skriver dette indlæg. Det var lige fordi at klikkede på dit link til iværksætter-kanalen - den er ser sgu god ud, den glæader jeg mig til at crawle igennem for goldcorn.

Tak for rosen, Michael. Den sætter jeg pris på. Der kommer videoer stort set dagligt, så du må hellere crawle i et hurtigt tempo Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)