Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TRÆ, byg, møbler, design, etc. EU-sponseret gratis seminar om FREMTIDEN med fokus på bambus - nu med gratis frokost

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Danmark

Dette indlæg er tiltænkt virksomheder og/eller personer der designer, producerer, importerer, eksporterer ting og sager i træ, hvadenten det er huse eller blyanter.

Dem af jer der enten ønsker at være på forkant med udviklingen, eller måske endda ønsker at præge fremtiden i jeres branche kunne sandsynligvis have glæde af at afsætte tid til en tur til Belgien lørdag 7. maj.

Der er et gratis seminar, der kunne være vældig relevant for jeres virksomhed og jeres fremtid.

Jeg er IKKE en konkurrent. Jeg deltager dog selv, af forskellige grunde, men undrer mig over at der ikke er en eneste anden deltager fra Danmark på deltagerlisten. 

Det er et seminar med støtte fra EU Regional Development Fund, og jeg har derfor tydeligvis ingen økonomiske interesser eller skjult dagsorden.
Eftersom jeg ikke i Danmark (endnu) har et netværk i jeres branche, har jeg ikke rigtigt mulighed for at invitere jer og/eller gøre jer opmærksom på begivenheden på anden vis end ved at skrive her.

Der vil være mulighed for også at networke og skabe nye kontakter til potentielle fremtidige samarbejdspartnere. Der er en liste over deltagere og firmaer der er repræsenteret som enten foredragsholdere eller deltagere, på en af undersiderne bag linket nedenfor.
Heller ikke blandt dem, har jeg interesser.
Min foretrukne producent af miljøvenlige alternativer til "træ" er Smith & Fong (Plyboo etc.), men de deltager desværre ikke i denne omgang.

Her er et link til selve seminaret: 
http://bamboo-sd.be

Her er et link til et Amino-debat indlæg jeg har skrevet, som afslører en lille smule om hvem jeg er og hvorfor jeg skal til Belgien den 7. maj.
http://www.amino.dk/forums/t/121015.aspx?PageIndex=4&#818110

Hvis I ønsker at kontakte mig af den ene eller den anden årsag, er I velkomne til at skrive til mig her på Amino og spørge efter mine privat-personlige kontaktinformationer.
Min Amino-profil findes her:
http://www.amino.dk/members/ValuthaDerkins/default.aspx

Som altid, i bedste mening,
/Maria Pedersen aka Valutha Derkins

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da alletiders ide! Jeg har selv designet et par ting i bambus, og det er et super dejligt materiale at arbejde med!

Det man gør er at "skære" rørene op på langs, og så sætter dem sammen igen så de danner en "træ" plade, som man så kan arbejde med som var det helt normalt træ.

Fordelene ved bambus er at det gror så hurtigt, så materiale prisen er forholdsvis lav og det har ikke de store konsekvenser for miljøet, i modsætning til at fælde store skovarealer, og fordi det er sat sammen af mange mindre stykker, får det en unik struktur som jeg ihvertfald synes er rigtig flot!

Jeg ville selv rigtigt gerne have været dernede, men har svært ved at finde overskuddet til det Sad Men jeg vil da rigtigt gerne høre mere om hvad du synes om det, når du kommer hjem igen, og om de havde nogle nye og spændene ideer Big Smile

www.heldaldesign.dk - Industrielt Design, Produktudvikling og andre kreative service ydelser!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg skal ikke selv derned som designer og/eller produktudvikler som sådan. Jeg skal med primært for at netværke, så det er en investering i fremtidige projekter, der ikke handler om brugsgenstande, huse, legepladser eller andet i bambus, som sådan. Det er i hvert fald sekundært.

Det er bl.a. derfor jeg forsøger at slå lidt på tromme for at få nogle danskere med derned, der har interesse i bambus som råmateriale.
Jeg bliver selv nødt til at "gå tidligt"/tage derfra i utide, da jeg skal være i Kbh senest kl. 21.00 lørdag aften, og der tilsyneladende kun er en enkelt afgang fra Bruxelles til Kbh på lørdage (??) Tongue Tied

Til grønne/unge designere af brugskunst og småmøbler:
Det er ikke utænkeligt at der i mit "kølvand" falder lidt skitser af til div. småmøbler og halløj i bambus. Jeg har ikke selv tid de næste 2-3 år til at få lavet dem, og er allerede begyndt at dele lidt ud af godteposen Big Smile 
Mine passioner og visioner trækker mig længere og længere væk fra design af bygninger og brugsgenstande og i retning af design af infrastrukturer, forretningsmodeller, bæredygtighed osv. (F.eks. Cradle2Cradle, Biomimicry, Earthing etc.)

Heldal Design:
Jeg ville selv rigtigt gerne have været dernede, men har svært ved at finde overskuddet til det Sad Men jeg vil da rigtigt gerne høre mere om hvad du synes om det, når du kommer hjem igen, og om de havde nogle nye og spændene ideer 

Arh hva'?... kom med - du vil jo gerne Stick out tongue
Hvis overskud betyder tid, har jeg svært ved at hjælpe. Tid har jeg tydeligvis ikke så meget af at jeg kan dele ud af det. Men hvis det er billetten, så gi' mig et praj i privat besked

Som altid, i bedste mening

/Maria

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)