Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jomfruen spørger: Aminoerne: Hvad kan jeg blive 2011?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er ny, ja faktisk ”jomfru” i dette fantastiske lærerige forum. Efter noget tids læsning har jeg erfaret, at der på Amino sidder én fantastisk masse, kloge hoveder derudeGeeked. Så i stedet for, at henvende mig til en udannelses vejleder så har jeg tænkt mig ar springe ud og henvende mig til jer. Yes (bla. fordi jeg har en lille iværksætter i maven)Idea

Om Mig: Alder 21, bor i Århus, født københavner, Ærlig, Sexet, blond, rodehoved, hjertevarm, idéfyldt (idérne popper konstant i mit hoved) boblende, livsnyder, jordnær, tænkende, handlende, passioneret, kreativ, indfølende, menneskekender, sensitiv, kritiker, analyserende, glad, provokerende, humoristisk, ind i mellem rimelig selv kritisk, med en ukonventionel tankegang og tilgang til livet.  

Interesseområder: Mennesker, fortrinsvist unge mennesker, samfund, innovation, iværksætteri, filosofi, ledelse, pædagogik, Virksomhedskultur, Markedsføring, salg, drift af virksomhed, Kommunikation, forbedring af menneskers liv, psykologi, selvudvikling, antropologi, sociologi, coaching. Spiritualitet – der forenes med viden. Fremtidsforskning.   

Og hvad skal du så bruge det til?

Ja nu skal du høre amino:

 Det bobler i mig, når jeg røre mennesker i hjertet – det er det som er min drivkraft og det som er min virkelige passion. 

Jeg drømmer om at skabe en virksomhed, der kan være med til at løse ét konkret samfundsproblem.  Hvorfor ikke skabe noget der kan gøre verden til et bedre sted at leve?(jeg har idén men den vil simpelthen tage opmærksomheden fra  mit konkrete spørgsmål om, valg af udannelse.)

Jeg er lidt bange for at få den løftede pegefinger, om at jeg bare er ude på at rede verden.  Men hvis der er nogle af jer der tænker det, så må i enlig os godt det ;) Alt er tilladt her.

 Dog har Jeg har ikke brug for, at få at vide hvad, der ikke kan lade sig gøre, men hvad der rent faktisk kan lade sig gøre.

Da vores samfund er bygget op på den måde at man kan tage en udannelse gratis, hvilket i sidste ende også er et godt sikkerhedsnet og føre til bred viden, kunne jeg godt tænke mig at læse noget der støtter op om min fremtidige virksomhed./ projekt.

Så Kære aminoer har i nogle gode forslag til hvilken udannelse jeg skal tage?                       Og husk så, Whispermit hjerte brænder for mennesker?. Hvis der er nogle der for lyst til at svare på denne tråd. Vil mit hjerte være utrolig taknemligt.Skype-Smile

Jeg tænker selv på, at lave en utraditionel kombi, der hedder: Bachelor i pædagogik og derefter læse til Markedsføringsøkonom- med linjen: Iværksætter. Derfra vil jeg så lave mit eget.  

Jeg tillader mig at bruge jer som den bog der hedder ”hvad kan jeg blive?”

 Så Aminoer, hvad kan jeg blive 2011?

Kh Aminos Jomfru

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan godt lide du tager "sexet" med i et spørgsmål om hvad du kan blive? Yes Haha

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey sexy :)

Du kan sådan set bliver hvad du har lyst til. Hvis dit mål er at "Redde" den verden vi lever i, så gør du bare det. Det skal dog ikke holde dig tilbage fra at tage en uddannelse, du kan jo sagtens begynde på den ide du har samtidig med uddannelsen forløbet. Hvis det viser sig at du bliver multi millionær eller noget andet jamen så kan du droppe uddannelsen. Men på den anden side, hvis projektet går ned, så har du din uddannelse at falde tilbage på.

Så er spørgsmålet hvad du kan blive, og endnu engang vil jeg sige at du kan blive hvad du vil, om det er håndværker eller atom fysiker, bare det gør dig glad i sidste ende..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Alexander Tak for dit mundre svar..

Det er sådan set ikke fordi jeg er i tvivl om, at jeg nok skal blive det jeg vil Wink

Det er mere fordi jeg er i tvivl om, hvad jeg helt konkret gerne vil udanne mig til. Ved siden af mit projekt. Som du kan se har jeg mange interesser..

Derfor tænkte jeg at det kunne være fedt at søge inspiration her på amino!

Helt lavpraktisk søger jeg: inspiration til valg af udannelse iforhold til de ting jeg brænder for.

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Martin

hehe Yes Er glad for, at jeg kunne fange dig og måske få dig til at trække lidt på smilebåndet. Skype-Smile

Jeg bilder mig ind, at det er god markedsføring, at være sexet. Bare det ikke stjæler for meget opmærksomhed fra det som er relevant Wink I dette tilfælde mit spørgsmål til Amino.

Glæder mig til, at læse jeres svar Idea

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

OT, så må pædagogik jo nok være 1. prioritet som du selv siger, og derefter kan du så altid vurdere om du vil få nok ud af at tage den næste, eller om det er ting du kan tilegne dig på egen vis? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jomfru,

jeg kan anbefale dig at tale med en af mine egne kunder, Tommy Krabbe, som driver ildsjæl.dk - han er en rigtig hjertevarm mand, som har skrever utroligt mange gode blogindlæg.

Det jeg kan fornemme du har er ildsjæl - og endda i den medmenneskelige retning. Så Tommy er klart mit bedste byd på inspirationskilde. Var du til iværksættermessen i køge, så oplevede du ham måske endda live...?

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Martin T

Tusind tak for dit svar Yes

Nu skal du høre.. Det sjove er, at jeg har Netop, har været inde på Hr. Krabbes hjemmeside idag og sku lige til, at købe hans bog. Hvor er det sjovt, at vi tænkte det samme Wink

Du har helt ret, han lader til, at være en hjertevarm mand. Jeg har desværre ikke været på iværksætter messe i køge. Da det, at være iværksætter er en ret ny tanke for mig. Det lyder som om der er en masse god inspiration, at hente der.

Grunden til, at jeg kalder mig: Aminos jomfru: Er, at jeg er helt ny på Amino og tanken om, at starte mit eget en dag, er en helt nyfødt tanke som vokser sig større og større.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
This tread is whorthless without pics!

Prøv at google den uddannelse der hedder kaos pilot, den giver en rigtig god indgangsvinkel til at redde verdenen.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil bestemt ikke råde dig til at koble en bachelor i noget som helst med en markedsføringsøkonom uddannelse ... jeg har den selv, det var to spildte år af mit liv.

Jeg ville hellere undersøge hvad der skulle til af mellemfag for at du får lov at gå fra en bachelor i pædagogik til at læse en cand. merc. f.eks.

Husk nu at en professionsbachelor ikke er en rigtig bachelor ;-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)