Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jomfruen spørger: Aminoerne: Hvad kan jeg blive 2011?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jomfruen:

 Så Aminoer, hvad kan jeg blive 2011?

Ja..hvad kan du ikke blive, spørger jeg så mig selv? Du virker kanon passioneret og super engageret. Thumbs up! 

Lad mig råde dig til at erhverve Thorborgs "Iværksætter til jeg dør", hvori han blandt andet har et kapitel vedr. uddannelse. 

Sammenfattende skrives der, at uddannelse for mange også blot kan anskues som værende en stopklods, som - for mange - kan være ekstremt hæmmende. Der skrives tilmed, at mange uddannelse blot lære os at se begrænsninger fremfor muligheder. Generelt en pisse fed bog. 

Feel free to pm.

Vh

Tobias Elkjær

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Vil bestemt ikke råde dig til at koble en bachelor i noget som helst med en markedsføringsøkonom uddannelse ... jeg har den selv, det var to spildte år af mit liv.

Jeg ville hellere undersøge hvad der skulle til af mellemfag for at du får lov at gå fra en bachelor i pædagogik til at læse en cand. merc. f.eks.

Husk nu at en professionsbachelor ikke er en rigtig bachelor ;-)

Hey Mikkel Kan du uddybe det lidt mere.

Hvad var det ved udannelsen du ikke synes var godt? Og hvorfor følte du, at du spildte to år af dit liv på udannelsen? lærte du virkelig slet ikke noget?Huh?? Jeg har nemlig tænkt på denne udannelse, fordi der er en linje som hedder iværksætter.

Nej det er rigtigt, det er jo en bachelor som giver dig en bestemt profession. I mit tilfælde professionen pædagog. Men nu er det os fordi jeg godt kunne tænke mig, at læse noget som giver mig viden inden for det jeg gerne vil iværksætte.

 

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Elkjær:

Jomfruen:

 Så Aminoer, hvad kan jeg blive 2011?

Ja..hvad kan du ikke blive, spørger jeg så mig selv? Du virker kanon passioneret og super engageret. Thumbs up! 

Lad mig råde dig til at erhverve Thorborgs "Iværksætter til jeg dør", hvori han blandt andet har et kapitel vedr. uddannelse. 

Sammenfattende skrives der, at uddannelse for mange også blot kan anskues som værende en stopklods, som - for mange - kan være ekstremt hæmmende. Der skrives tilmed, at mange uddannelse blot lære os at se begrænsninger fremfor muligheder. Generelt en pisse fed bog. 

Feel free to pm.

Vh

Tobias Elkjær

 

 

Hej Tobias...

Hvor blev jeg bare glad for dit indlæg.Skype-Smile Er rigtig glad for din opbakning.

Det er fedt, at du har fanget, at jeg er engageret og passioneret, for det som jeg drømmer om at opstarte. Jeg er nemlig en person som slet ikke, kunne drømme om, at lave noget som jeg ikke brænder for.

Sjovt nok er jeg faktisk i gang med, at læse Martins bog. Sys han er super cool og har nogle virkelige fede vinkler på mange spændende ting.

Det er interessant det du skriver om hans tilgang til udannelse. Jeg er helt sikkert enig i, at man skal fokusere på det som kan lade sig gøre, frem for det som ikke kan lade sig gøre. Hvis man ikke kender til, alle stop klodserne. Har man måske tildens til, at være mere modig end dem som har brugt 3-5 år på at læse om dem og undersøge dem.

Uden at vide for meget. Så tænker jeg. At det med, at være iværksætter og få idéer til, at udvikle, er noget som bare kommer til nogen mennesker. Jeg ved ikke om det er noget man kan læse sig til, hvad tænker du?

Jeg har det selv sådan at der bare popper nogle idéer op i mit hoved.

Jeg hørte engang Martin Thorborg sige " Hvis du for én idé, så for du sten sikkert en til" Og det er virkelig sådan jeg har det. Jeg for hele tiden idéer. Inde for det som, selvfølgelig interessere mig.

To rigtig inspirerende mennesker. Er bla. Anne skare Nilsen som er fremtidsforsker, Hun blogger også herinde. og Tommy Krabbe som har skrevet bogen "Ildsjæl". 

( Hr. Krabbe fik jeg anbefalet herinde) ;).. Det bobler helt i mig når jeg høre på dem Yes

Jeg tænker de måske også er nogle mennesker der vil inspirere dig?

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Elkjær:

Jomfruen:

 Så Aminoer, hvad kan jeg blive 2011?

Ja..hvad kan du ikke blive, spørger jeg så mig selv? Du virker kanon passioneret og super engageret. Thumbs up! 

Lad mig råde dig til at erhverve Thorborgs "Iværksætter til jeg dør", hvori han blandt andet har et kapitel vedr. uddannelse. 

Sammenfattende skrives der, at uddannelse for mange også blot kan anskues som værende en stopklods, som - for mange - kan være ekstremt hæmmende. Der skrives tilmed, at mange uddannelse blot lære os at se begrænsninger fremfor muligheder. Generelt en pisse fed bog. 

Feel free to pm.

Vh

Tobias Elkjær

 

 

Hej Tobias...

Hvor blev jeg bare glad for dit indlæg.Skype-Smile Er rigtig glad for din opbakning.

Det er fedt, at du har fanget, at jeg er engageret og passioneret, for det som jeg drømmer om at opstarte. Jeg er nemlig en person som slet ikke, kunne drømme om, at lave noget som jeg ikke brænder for.

Sjovt nok er jeg faktisk i gang med, at læse Martins bog. Sys han er super cool og har nogle virkelige fede vinkler på mange spændende ting.

Det er interessant det du skriver om hans tilgang til udannelse. Jeg er helt sikkert enig i, at man skal fokusere på det som kan lade sig gøre, frem for det som ikke kan lade sig gøre. Hvis man ikke kender til, alle stop klodserne. Har man måske tildens til, at være mere modig end dem som har brugt 3-5 år på at læse om dem og undersøge dem.

Uden at vide for meget. Så tænker jeg. At det med, at være iværksætter og få idéer til, at udvikle, er noget som bare kommer til nogen mennesker. Jeg ved ikke om det er noget man kan læse sig til, hvad tænker du?

Jeg har det selv sådan at der bare popper nogle idéer op i mit hoved.

Jeg hørte engang Martin Thorborg sige " Hvis du for én idé, så for du sten sikkert en til" Og det er virkelig sådan jeg har det. Jeg for hele tiden idéer. Inde for det som, selvfølgelig interessere mig.

To rigtig inspirerende mennesker. Er bla. Anne skare Nilsen som er fremtidsforsker, Hun blogger også herinde. og Tommy Krabbe som har skrevet bogen "Ildsjæl". 

( Hr. Krabbe fik jeg anbefalet herinde) ;).. Det bobler helt i mig når jeg høre på dem Yes

Jeg tænker de måske også er nogle mennesker der vil inspirere dig?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt du blev glad for mit input. 

Svare lige på PM :-) 

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)