Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor får I idéer fra?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm

B. Hvarregaard:

Mit problem er bare at med mit fuldtidsarbejde hos Amino, og med en kommende Nobelprismodtager (no pressure) som søn på 1 1/2 år er der ikke meget tid om aften til at implementere mine egne ideer (som jo typisk er web-projekter).

Er det ikke "bare" en undskyldning for ikke at gide? Undskyld jeg er så hård, men det lyder til du har givet op og skyder skylden på alt andet end dig selv. "Det er ikke min skyld, det er familien", "jeg vil gerne, men der er hele tiden så meget", "det er også fordi Thorborg pisker mig :-)"...

Min holdning er at man bør tage ansvar for sig selv, og sine drømme og sit liv. Ellers bliver man kun et halvt menneske. Du tager ikke ansvar for dig selv, du har skudt ansvaret fra dig...

For at citere Tv2 (bandet ikke kanalen): "Det er samfundets skyld", her kan du så skifte "samfundet" ud med det du ønsker...

Jeg er ikke ude på at hetze dig, men det virker utroligt negativt, jeg vil håbe du kommer i gang med dine planer, også selvom det kun er ½ time om ugen til at starte med. Undskyld mine hårde ord, men jeg synes det er den bedste måde at kommunikere mit budskab på - er jeg urimelig?

Hmmm....jeg er i og for sig enig med dig MEN...jeg har nu aldrig skudt skylden på nogle eller beklaget mig overhovedet på nogle måde. Jeg har i stedet taget et valg om at udover mit arbejde prioriterer jeg også min kæreste og mine børn. Derudover så tror jeg at det er meget sjældent at jeg ikke bruger en time eller to på at kode om aftenen både Amino-relateret og egne projekter, derudover bruger jeg også en del tid på faglitteratur. Men noget når jeg da - 4turing - som er et work in progress - er et da lavet over nogle aftener.

Så jeg er nu ret flittig hvis jeg selv skal sige det.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så meget at skyde skylden på nogen konkret, men mere om ikke selv at tage ansvaret. Jeg synes generelt at man sætter hjernen på stand-by når man eks. siger: "Når jeg får tid, så vil jeg..." så har du allerede mentalt afskrevet det - for den tid kommer sjovt nok aldrig.

Jeg har selv fuldtidsarbejde, kone+børn og så et spirende firma ved siden af. Jeg har skemalagt mine aftener, 2 aftener om ugen. Det virker for mig - jeg synes jeg er nødt til at gøre det, ellers svigter jeg mig selv. Hvis jeg svigter mig selv svigter jeg dem omkring mig også (så bliver jeg sur og bitter) (pudsigt nok lyder det lidt som de 7 vaner af ham der Covey, nu jeg tænker over det)

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk emne!
Idea Jeg er helt VILD med idéer! Idea 

Faktisk er jeg så vild med idéer at jeg i virkeligheden nok allermest er blevet Amino Plus medlem fordi det universelle idé-ikon: Idea står LIGE under mit selvportræt dér ude til venstre!
<----- *peger uhæmmet og begejstret, med sprællende arme og ben* 

Lasse Kalkar:

Hvor får I idéer fra?

Øj det er et godt spørgsmål dér Lasse!

Når jeg får idéer, tænker jeg en hel del mere på hvor de skal hen, end hvor jeg fik dem fra.
De bliver bare modtaget med åbne arme og åbent sind uden jeg spørger hvor de kom fra.
Så bliver de målt og vejet, og enten sendt tilbage hvor de kom fra, arkiveret til senere brug, eller omsat til koncepter, produkter, projekter osv. og sendt ud i virkelighedens verden.

De idéer jeg får kan deles op i 2 overordnede bunker.

1: Andres idéer.

2: Egne idéer.

 

Nr. 1 - Andres idéer:
Som produktudvikler får man nok lidt flere i den bunke, end de fleste gør.
Hvor jeg får dem fra? Fra folk og fæ i hele verden. Alt for få fra Danmark, dog *host* Wink
Hvorfra de kommer oprindeligt, altså bortset fra rent geografisk, ved jeg ikke altid.
Når jeg får andres idéer, er det som oftest blot til låns, jo. Den/dem der fik idéen, vil som regel gerne have den tilbage igen.
Det får de så. Efter de har været en tur igennem min krøllede knold. Når jeg har produktudviklet, filet og justeret og evt. tilført et par andre idéer, bliver de afleveret tilbage til dér hvor de kom fra. Efter min inhabile mening, i bedre stand end de blev modtaget. Cool
Det hænder også sommetider at de bliver solgt og afleveret frem i stedet for tilbage. Altså til helt andre steder og mennesker, som ikke selv er så gode til at få idéer.

At vinke farvel til hvad der startede som andres idéer, imens jeg sender en tanke om tak for lån, er noget af det bedste jeg ved i hele verden!

 

Nr. 2 - Egne idéer.
Ja hvor kommer de fra? Det aner jeg ærligt talt ikke. Jeg er heller ikke sikker på jeg ønsker at vide det. Så ville jeg konstant være dér hvor de kom fra, og ingen idéer ville blive til noget. For tænk hvis man gik glip af noget! Surprise
Mit ego gad godt, bare et øjeblik, at jeg kunne sige at de kommer fra MIG. At jeg fandt på dem helt af mig selv, fordi jeg er så vanvittigt kreativ at jeg kan opfinde helt nye og meget bedre ting som ingen har tænkt på før.
Det er bare ikke sådan det er. Sandheden er nok nærmere, at det er stumper og stykker af indtryk og opsamlede informationer blandet med andre halvfærdige og halvgode idéer.
Mange såkaldt "egne idéer" bliver til, ud fra (som også andre nævner det) et ønske om, eller irritation over, at dit og dat kunne gøres eller laves bedre hvis man nu lige ændrede det en smule... eller en hel del.
Så måske er mine egne idéer, i virkeligheden blot det samme som Nr. 1, når alt kommer til alt. Forskellen er blot, at ingen er kommet til mig med den først, og jeg derfor kan kalde den min egen.

 

Jeg får vel i gennemsnit et sted mellem 5 og 15 "nye" idéer om dagen. Heldigvis er det kun en enkelt eller to om måneden der er gode nok til at blive til koncepter, produkter, projekter osv. ude i verden.
Resten river jeg i stumper og stykker, og gemmer dem i baghovedet, på post-its, i mindmaps, som skitser, på diktafonen, computeren, spejlet, i køleskabet, i skuldertasken, som bogmærker og hvor der ellers er plads til opbevaring af inspirationer. Så er de klar til at blive klistret på den næste gode idé, hvor den end kommer fra.

 

Som altid, i bedste mening,

/Maria

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

næsten altid i modgang jeg får ideer .

hvordan spare man penge

hvordan tjener man flere penge

hvordan udnytter man tiden bedre

arbejder  normalt hårdere i modgang for vil vinde og tit når det sker , ja så kommer ideer fo man vil vinde

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får rigtig rigtig mange ideer .. dagligt... Men jeg har ikke rigtig nogen "formel" til hvordan jeg finder på dem. 

Nogle ideer idag (den 13): 2 hjemmeside projekter, en solcelle forstærker (ca. 10% forstærkning i min amatør test), en hybrid  motor ting, ide til ændring i et allerede lavet koncept og et nyt system til sporing af fejlsider... 

Nogle ideer er bedre end andre.. og nogle af dem kan måske ikke rigtig kaldes ideer. Over halvdelen af dem kommer jeg aldrig til at kunne få bragt til verden, selvom de måske er gode. 

En ting ved jeg.. Når jeg har været i nærheden af folk i 2-3 dage som absolut ikke kunne finde på at tænke nyt. Så kan jeg ikke komme på en eneste ide i flere dage efter... Det smitter lidt ikke at tænke nyt tror jeg. Ej. Ryger nok bare ud af "rytmen" Smile. Så min inspiration må ligge i de mennesker jeg omgås med. Og dem jeg læser om på Amino og andre steder :) 

Jeg burde tage billede af min væg. Det er der jeg gemmer mine ideer, udover i hoved. tapet i gule sedler og papir lapper :)

 

Et problem som jeg ikke har kunne finde en løsning på : MIN HÅNDSKRIFT! Kan ikke engang læse den selv, hvilket kan besværliggøre det at læse alle mine små sedler igen. Så der må en anden komme med noget "Anti ulæselig håndskrift" 

Glæder mig til at se hvad andre skriver om hvor de får deres ideer fra :)

 

 

 

Fra Risskov
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 9
Fra  SmilingSMS.dk ApS Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Jeg har gennem mange år fundet inspiration via online medier, der beskæftiger sig med netop nye ideer / trends. Og når du først er en garvet bruger af disse medier, ja så er min påstand, at du lære at tænke kreativt og se muligheder i de omgivelser, du befinder og bevæger dig i.

Mange af ideer passer til de lande, hvor de stammer fra, så kunsten er, at tænke videre, udvikle og tilpasse, så de matcher det marked, som du selv arbejder i - f.eks. Danmark.

Jeg kan anbefale at kigge på http://www.trendwatching.com/briefing

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for nogle gode og spændende svar !

Mvh Lasse:)

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover ideer pludselig kommer til én, så handler det for mig meget om at bruge tid og sparring sammen med personer som inspirerer en. Jeg vil vædde med, du kender nogle personer på den ene eller anden måde i dit netværk, som altid er god for inspiration og ideer som man selv kan bygge videre på. For mig er det en kanon metode!

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

spændende læsning ;)

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Godt lige at få denne snak frem lyset engang i mellem, godt initiativ:

  • Jeg får det som dig når jeg tænker sikke noget hø
  • Når andre ærger sig
  • Når jeg hører "Det har vi altid gjort sådan"
  • Det kan man nok ikke lave om på
  • Når nogen siger, man burde....
  • Når jeg ved rigtig meget om et område
  • Når jeg synes andre gør noget forkert (altid lettere at se andres fejl)
  • Konkurrencer i udlandet f.eks. 100 best homebased business ideas
  • Den enes død, den andens brød, (sorry it´s a fact)
  • Ved at huske jeg har 2 ører og en mund og skal lytte dobbelt så meget som tale
  • Filosoferer over at gøre manuelle processer automatiserede eller online

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)