Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab på aktier med udlodning?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber der sidder nogen derude med en god viden om aktieavancebeskatning....Jeg er ihvertfald selv lost lige nu.

Jeg har i 2005 erhvervet aktier i TDC. I forbindelsen med kapitalfondenes forsøg på at opnå 90% af aktierne og dermed få afnoteret selskabet, gennemførte de en ekstraordinær større udlodning af udbytte, der bevirkede at kursen på aktierne faldt. Således er kursen på mine TDC aktier i dag under (-25%) min købskurs.

Spørgsmålet er hvorvidt jeg kan sælge mine aktier og fremføre dette tab på gevinsten på andre aktier?
Jeg mener at have hørt, at ved en sådan udlodning af udbytte, der fandt sted, kan man ikke sælge aktierne og fremføre tabet, men jeg håber naturligvis ikke det er tilfældet.



Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan fremføre og modregne tabet i gevinst eller udbytte fra andre børsnoterede aktier. Det du sikkert tænker på er den tabsbegrænsning der gælder for selskaber som har realiseret tab på aktier i et selskab, hvor der så skal modregnes med tidligere modtagne skattefri udbytter fra det pågældende selskab.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)