Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallel import

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der en distributør indenfor EU af varer, du importerer fra et 3. land, så kan distributøren forlange, at du stopper importen straks. Men importerer du fra et andet EU land, kan distributøren på eksempelvis det danske marked ikke gøre noget rent juridisk, såfremt du markedsfører produkterne loyalt overfor autoriserede forhandlere i Danmark (du må eksempelvis ikke give dig ud for at være autoriseret forhandler, hvis du ikke er det). Men jeg er da helt enig med dig i, at distributørernes hetz med parrallelimporterende virksomheder burde stoppes.

Jo, det hedder parallelimport - også selvom produktet kommer fra et andet EU land. Læs eventuelt http://www.startvaekst.dk/Parallelimport. 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at sætning et er korrekt hvis det drejer sig om varer hentet udenfor EU, men jeg tvivler lidt da det ifølge EU's direktiver om fri handel er forbudt at forhindre nogen i at handle lovlige varer.

Distributøren kan ikke gøre krav på den metode, du markedsfører varen på. I realiteten er du selv distributør, hvis du henter varer andetsteds fra - med alt hvad dertil hører af forpligtelser vedr. reparationer osv. Det gør de heller ikke - jeg har ikke selv arbejdet et sted hvor der blev parallelimporteret, men jeg har arbejdet i en branche hvor det er meget brugt (fladskærme).

Punkt to er et spørgsmål om definition. Det KAN ikke hedde import - fordi import betinger at varen skal IMPORTERES til et land - og det gør man ikke indenfor EU idet der ikke betales told af varen (det er betingelsen for at en vare importeres). Derfor kan den definitionen "parallelimport" kun anvendes på varer hentet udenfor EU. Er en vare hentet indenfor EU er det blot handel indenfor EU (og momsen registreres baseret på sælgerlandets sats - hvorfor det er en god handel).

Menøhh, tror jeg/vi bevæger os på kanten af ordkløveri :-)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Gammel tråd - ny interesse...

Lyder som om flere af jer, har stiftet bekendskab med forskellige former for parallelimport.

Jeg overvejer at gå i krig med noget import fra andre EU-lande.

Er der nogle af jer, der har erfaring med om der findes steder, hvor man kan finde forskellige leverandører / agenter / grossister i andre EU-lande - altså uden om det etablerede danske system...?

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også gerne høre lidt om det...

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)